MKE’den Kırıkkale’ye yüzyılın yatırımı: 1 milyar dolarlık dev fabrika yükseliyor!
Makine ve Kimya Endüstrisi (MKE) A.Ş., Cumhuriyet tarihindeki en büyük ve en stratejik yatırımını savunma sanayiinin kalbi Kırıkkale'de yükseltiyor. Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim ve MKE A.Ş. Genel Müdürü İlhami Keleş, yapımı hızla devam eden Hüseyin Kahya Enerjik Malzemeler Fabrikası’nın inşaat alanında incelemelerde bulundu. 1 milyar doları aşan devasa bütçesi ve yaklaşık bin kişiye sağlayacağı istihdamla dikkat çeken fabrikanın ilk fazının bu yıl içinde (2026) hizmete alınması planlanıyor.

Türkiye’nin yerli ve milli imkanlarla tam bağımsız savunma sanayii vizyonuna devasa bir katkı sunacak olan tarihi yatırım Kırıkkale’de şekilleniyor. MKE A.Ş. tarafından şehre kazandırılan dev proje, Kırıkkale’nin bu alandaki öncü ve lider rolünü adeta perçinleyecek.
1 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM, 1000 KİŞİLİK YENİ İSTİHDAM KAPISI
Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim ve MKE A.Ş. Genel Müdürü İlhami Keleş, yapım çalışmaları hummalı bir şekilde süren "Hüseyin Kahya Enerjik Malzemeler Fabrikası" şantiyesini ziyaret ederek projedeki son durum hakkında yetkililerden detaylı bilgi aldı. Şehrin hem ekonomik hem de endüstriyel çehresini tamamen değiştirecek olan bu mega yatırım, şu teknik ve ekonomik özellikleriyle ön plana çıkıyor:
-
Milyar Dolarlık Bütçe: Fabrika, 1 milyar doları aşan yatırım bedeliyle Cumhuriyet tarihinin tek kalemde yapılan en büyük savunma sanayii yatırımlarından biri olma özelliğini taşıyor.
-
Dev İstihdam Hamlesi: Tesis üretime başladığında, Kırıkkale ve çevresinde yaşayan yaklaşık 1.000 kişiye doğrudan yeni istihdam kapısı açacak.
-
Milli Güç ve Bekâ: Fabrikada üretilecek enerjik malzemeler, ülkemizin tam bağımsız savunma sanayii vizyonuna kritik ve hayati katkılar sunacak.
İLK FAZ 2026 YILINDA HİZMETE ALINACAK
Kırıkkale Valiliği tarafından yapılan açıklamada, inşaat süreçlerinin takvime uygun olarak ilerlediği ve fabrikanın ilk fazının 2026 yılı içerisinde resmen hizmete alınacağı müjdelendi. Yatırımın kente kazandırılmasında devletin zirvesine şükranların sunulduğu açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"İlimizin savunma sanayiindeki öncü rolünü daha da güçlendirecek böylesine önemli bir yatırımın ilimize kazandırılmasından dolayı başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere; planlanması, yapımı ve hayata geçirilmesi sürecinde emeği bulunan herkese şükranlarımızı arz ediyoruz."
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.