2024'te çocuklarda internet kullanımı artış gösterdi
2024 yılı itibarıyla çocukların internet kullanımı %91,3'e yükseldi. 2021'de bu oran %82,7 olarak kaydedilmişti. Cinsiyet bazında erkek çocukların %92,2’si, kız çocuklarının ise %90,3’ü internet kullanıyor.
2024 yılı itibarıyla çocukların internet kullanımı %91,3'e ulaştı. Bu oran, 2021'de %82,7 iken önemli bir artış gösterdi. Cinsiyete göre incelendiğinde, erkek çocukların %92,2'sinin, kız çocuklarının ise %90,3'ünün internet kullandığı belirlendi. İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı, %97,4'lük bir oranla düzenli internet kullandığını ifade etti. Ancak, düzenli kullanım oranı 2021'de %98,6 iken, bu yıl biraz düşüş gösterdi.
GÜNLÜK İNTERNET KULLANIM SÜRELERİ
Düzenli internet kullanan çocukların %42,9'u hafta içi, %53,6'sı ise hafta sonu günde iki saatten fazla süreyle internette vakit geçiriyor. Yaş gruplarına göre inceleme yapıldığında, hafta içi 6-10 yaş grubunda bu oran %30,6, 11-15 yaş grubunda ise %54,4 olarak kaydedildi. Hafta sonu için bu oranlar sırasıyla %43,2 ve %63,5 olarak belirlendi.
İNTERNET KULLANIM AMAÇLARI
İnternetin kullanım amaçları da dikkat çekici veriler sunuyor. Çocukların en çok tercih ettiği faaliyetler arasında video izleme (%83,9), ödev ve öğrenme faaliyetleri (%75,0) ve oyun oynama (%72,7) yer alıyor. E-posta gönderme veya alma ise en az gerçekleştirilen faaliyetlerden biri olarak %13,2'de kaldı.
SOSYAL MEDYA KULLANIMI
Sosyal medya kullanımında ise %66,1’lik bir oran gözlemlendi. Bu oran erkek çocuklarda %68,1, kız çocuklarında ise %64,0 olarak kaydedildi. Yaş gruplarına göre sosyal medya kullanımı incelendiğinde, 6-10 yaş grubunda %53,5, 11-15 yaş grubunda ise %79,0 olarak belirlendi. Sosyal medyada yaklaşık iki saat ve daha fazla süre geçiren çocukların oranı hafta içi %37,1, hafta sonu ise %49,5 olarak kaydedildi. 11-15 yaş grubundaki çocukların, 6-10 yaş grubuna göre bu platformda daha fazla zaman geçirdiği görüldü.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN SOSYAL MEDYA PLATFORMLARI
Çocukların en fazla kullandığı sosyal medya platformu %96,3 ile YouTube olurken, bunu %41,5 ile Instagram, %26,2 ile TikTok, %21,4 ile Snapchat, %13,6 ile Pinterest, %9,5 ile Facebook ve %4,9 ile X takip etti. Yaş gruplarına göre bakıldığında, YouTube her iki grupta da en fazla tercih edilen platform oldu. 6-10 yaş grubunda TikTok %11,7 ile ikinci sırada, 11-15 yaş grubunda ise Instagram %63,0 ile ikinci sırada yer aldı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.