Yerli otomobil yerine Saab’ın hisselerini alalım
Kocaeli Sanayi Odası (KSO) Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, yerli otomobil üretimi konusunda ilginç bir öneri getirdi. Zeytinoğlu, yerli bir otomobil üretmek yerine...
Kocaeli Sanayi Odası (KSO) Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, yerli otomobil üretimi konusunda ilginç bir öneri getirdi. Zeytinoğlu, yerli bir otomobil üretmek yerine satılmak üzere olan İsveç otomobili Saab’ın hissesinden alınmasının daha iyi olacağını belirterek, “Hazır bir markaya talip olmamız daha avantajlı olur." dedi. KSO Başkanı Zeytinoğlu, İsveç'in otomobil markası Saab'ın iflasını önlemek için Ocak 2010’da General Motors(GM)’tan satın alındığını hatırlattı. Saab'ın azınlık hisselerini satarak yeni kaynak oluşturmaya çalıştığını ifade eden Zeytinoğlu, “İki Çinli şirketin azınlık hissesi almak istediği biliniyor. Bunlardan biri yüzde 29,9 hisse için 136 milyon euro, diğeri ise yüzde 24 hisse için 109 milyon euro ödemeyi önermekte. Hazır bir markaya talip olmamız daha avantajlı olabilir diye düşünüyoruz. Daha önce Volvo ve Jaguar el değiştirmişti.” diye belirtti. KSO Başkanı Zeytinoğlu, yerli otomobil fikrini desteklediklerini vurgulayarak, “Ancak önceliğimizin ülkemizdeki üretimin teşvik edilmesi olmalıdır diyoruz. Mevcut otomotiv firmalarımızın daha fazla yerli parça kullanacak şekilde üreticilerin desteklenmesi gerekmektedir. Ayrıca yerli marka için önümüzde bir fırsat var diye düşünüyoruz.” değerlendirmesinde bulundu. LİMANLAR DEMİRYOLUNA BAĞLANMALI KSO Başkanı Zeytinoğlu, Kocaeli'nin yüzölçümü bakımından en ufak illerden biri olmasına rağmen Türkiye imalat sanayiinden yüzde 13 pay sahibi olduğunu vurgulayarak, sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye’nin en büyük firmalarından 135’i Kocaeli’nde faaliyet gösteriyor. İlimizin dış ticarette aldığı pay yüzde 16’dır. Toplanan vergilerin yüzde 13,1’ini, İstanbul’dan sonra karşılayan ikinci ildir. Kocaeli’nde kişi başına 18 bin TL ile en yüksek vergiyi biz ödüyoruz. Şehrimiz 34 limanı ile hem sanayi kenti, hem de bir liman kentidir. Ancak limanların ve Organize Sanayi Bölgelerinin (OSB) demiryolu bağlantısı yoktur. Türkiye’nin 2023 yılı 500 milyar dolarlık ihracat hedefi göz önüne alınırsa, bu hedefe ulaşmak için mevcut limanların gelişmesi ve Derince Limanı’nın özelleştirilerek ekonomiye kazandırılması gerekmektedir.” D-100 ve TEM otoyolunun yetersiz olduğunu da hatırlatan Zeytinoğlu, 3’ncü köprü geçişi nedeniyle programda olan ve Kocaeli’nin arka tarafından geçecek otoyolun bir an önce yapılmasının önemli olduğunu kaydetti. Türkiye ortalamasının çok altında yatırım alan bir il oldukları yakınmasında bulunan KSO Başkanı Zeytinoğlu, “Özellikle petrol ve doğal gaz ürünlerinden tahsil edilen ÖTV tutarlarından Büyükşehir Belediyemizin pay alarak desteklenmesini talep ediyoruz. Böylece belediyemiz hizmetlerini ucuzlatabilir ve yol yapımında sanayicilerin desteğine gerek kalmaz diye bir beklentimiz var. Üyelerimizin çoğunun ortak olduğu KOSBAŞ’a devletimizin katkılarını bekliyoruz. İzmit’te 35 bin metrekarelik kapalı bir fuar alanı var. Ekonomi Bakanlığımız ile bu fuar alanını TR42 Bölgesi olan 5 ile hizmet eden bir fuara dönüştürmek için işbirliği yapmak istiyoruz.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.