Veteriner ekipler Kırıkkale'de sahada! Aşılama başladı
Kırıkkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, hayvan sağlığını korumak ve bulaşıcı hastalıkların önüne geçmek amacıyla il genelinde kapsamlı bir koruyucu aşılama ve sağlık taraması programı başlattı. 7 gün sürecek bu yoğun program kapsamında veteriner hekimler, sahada aktif olarak görev yaparak çiftlik ve hayvan barınaklarını tek tek ziyaret ediyor.

Veteriner ekipler, sabahın erken saatlerinden itibaren kırsal bölgelerdeki işletmelere ulaşıyor. Hayvanlara koruyucu aşılar uygulanırken, sağlık kontrolleri de titizlikle yapılıyor. Aynı zamanda barınaklarda hijyenin sağlanması amacıyla dezenfeksiyon işlemleri gerçekleştiriliyor. Ekipler, üreticilere hijyen kuralları ve hayvan sağlığı konularında bilgilendirme de yaparak farkındalık oluşturmaya çalışıyor.

Yetkililer, bu çalışmanın sadece hastalıkları önlemekle kalmayıp, aynı zamanda et ve süt verimliliğini artırarak bölgedeki hayvansal üretimin kalitesine katkı sağladığını belirtti. Müdürlükten yapılan açıklamada, "Hayvan sağlığı; halk sağlığı, gıda güvenliği ve ekonomik sürdürülebilirlik açısından hayati öneme sahip. Bu nedenle sahadaki çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz" denildi.
Kırıkkale’nin tüm ilçelerini kapsayan bu sağlık seferberliği, üreticilerden de büyük destek görüyor. Programın tamamlanmasının ardından elde edilecek verilerle, hayvan hastalıklarıyla mücadelede yeni stratejiler belirlenmesi hedefleniyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.