Türkiye'nin Havacılık Sektöründe 100 Yıllık Muazzam Gelişme!

Türkiye'nin Havacılık Sektöründe 100 Yıllık Muazzam Gelişme!

Cumhuriyet'in ilanından 10 yıl sonra, Türkiye'de 5 uçakla haftada 3 gün sefer yapılırken, geçen yıl itibarıyla uçuş trafiği yıllık 1 milyon 883 bin 471'e çıktı.

Türkiye'nin Cumhuriyet'in ilanından bu yana havacılık sektöründe kaydettiği büyük gelişme, ülkenin 100. yılını kutlamaya hazırlanırken bir kez daha gözler önüne serildi. Cumhuriyet'in ilanının ardından sadece 10 yıl sonra Türkiye'de haftada sadece 3 gün 5 uçakla gerçekleştirilen seferler, ülkenin havacılık endüstrisindeki büyüme ile muazzam bir ivme kazandı.

İZMİR ADNAN MENDERES VE ANKARA ESENBOĞA GİBİ YENİ HAVALİMANI PROJELERİNİ HAYATA GEÇİRDİ

Türkiye'nin havacılık sektörünün gelişiminde öncü rol oynayan ve 90 yıllık tecrübe ve birikime sahip Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ), kurulduğu günden beri, havacılığın dünyadaki gelişimine paralel olarak büyük atılımlar yaptı. Türkiye'nin ihtiyaç duyulan illerinde havalimanları inşa eden DHMİ, Atatürk, İzmir Adnan Menderes ve Ankara Esenboğa gibi yeni havalimanı projelerini hayata geçirdi, böylece ülkenin havacılık altyapısını önemli ölçüde güçlendirdi. Havacılıkla ilgili ileri hedeflerin 2003'ten itibaren Bakanlıkça hayata geçirilmesiyle sektörde tarihi bir dönüşüm yaşandı. Bu çerçevede DHMİ, Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerini hizmete aldı. Söz konusu büyük atılım, dönüşüm, gelişim döneminde, havalimanlarının fiziki şartlarının iyileştirilmesi ve modern bir çehreye kavuşturulması sağlandı, yeni havalimanları dünyadaki rakipleriyle yarışacak ve hatta onları her bakımdan geride bırakacak nitelikte inşa edildi.

KARBONSUZ HAVALİMANI PROJESİ

Yatırımlar sayesinde geçen yıl itibarıyla uçuş trafiği yıllık 1 milyon 883 bin 471'e çıktı, aktif havalimanı sayısı 57'ye yükselirken, uçak park yeri 1439 oldu. Yük trafiği ise 4 milyon 200 tona yaklaştı ve kargo kapasitesi 2 bin 676 ton olarak hesaplandı. Yolcu trafiği ise geçen yıl 182 milyonu aştı. Öte yandan, yeni projelerde ve mevcut havalimanlarında çevreye duyarlılık da öncelikler arasında tutuluyor. Bu kapsamda, 54 havalimanı sıfır atık belgesi aldı. "Karbonsuz Havalimanı Projesi" ile gelecek nesillere daha yaşanabilir bir çevre bırakmak için karbon salımı, hava kalitesi, gürültü, atık ve atık su yönetimi konularında sürdürülebilir havalimanı işletmeciliği amaçlanıyor. Bu yöndeki çalışmalarla, 50 havalimanına "Uluslararası Havalimanı Karbon Akreditasyonu Sertifikası" verildi. Havalimanlarında erişilebilirlik uygulamaları büyük bir hassasiyetle sürdürülürken, 38 havalimanı erişilebilirlik belgesi aldı.

235 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERDİ

İstanbul Havalimanı, açıldığı günden bu yana, yaklaşık 235 milyon yolcuya hizmet verdi. Antalya Havalimanı'nın yolcu kapasitesi 80 milyona yükseltilecek
Antalya'yı dünyaya, dünyayı Türkiye'ye bağlayan Antalya Havalimanı da ülkenin turizmde küresel bir marka olmasında büyük paya sahip. Havalimanının yolcu kapasitesi, ilave yatırımlarla, 80 milyona yükseltilecek. İstanbul'un Anadolu yakasında hizmet veren Sabiha Gökçen Havalimanı çeşitli kategorilerde Avrupa'nın lider havalimanları arasındaki yerini koruyor. Yıllık 41 milyon yolcuya hizmet verecek kapasiteye sahip olan havalimanından 2022'de yaklaşık 31 milyon yolcu yararlandı.

Ordu Giresun Havalimanı ile de Karadeniz'in gözde turizm merkezlerinden olan Ordu ve Giresun'a turistik, kültürel ve ekonomik açıdan katkı sağlanması amaçlanıyor. Gelişmiş altyapısı ve sanayisi, ihracat potansiyeli ile çok önemli bir ticaret merkezi olarak stratejik bir konuma sahip olan Gaziantep Havalimanı da şehri dünyaya bağlıyor. DHMİ, havacılık sektöründeki teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek havalimanlarının teknolojik altyapısını sürekli güçlendiriyor. Bu kapsamda, DHMİ havalimanlarında yeni nesil hava trafik kontrol sistemleri, havacılık güvenliği sistemleri ve uçuş bilgi sistemleri gibi teknolojiler kullanılıyor.

Kaynak:ANADOLU AJANSI

 Muhabir
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.