TARİŞ, AB düzeyinde kooperatifçilik için yeniden yapılanıyor
Ege Bölgesi’nde 32 kooperatifte 28 bin ortağa sahip olan TARİŞ Zeytin ve Zeytinyağı Birliği, Türkiye’de kooperatifçiliğin gelişerek, AB düzeyine...
Ege Bölgesi’nde 32 kooperatifte 28 bin ortağa sahip olan TARİŞ Zeytin ve Zeytinyağı Birliği, Türkiye’de kooperatifçiliğin gelişerek, AB düzeyine ulaşabilmesi için Strateji Belgesi 2014-2018’i yayınladı. Strateji Belgesi, TARİŞ özelinde kooperatifleşmenin üreticilere ve Türkiye ekonomisine katkısının artırılması için çok sayıda önlem ile adımı içerirken, Türkiye’deki diğer kooperatifler için de etkili bir yol haritası sunuyor.
TARİŞ Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, Türkiye’de kooperatifçiliğin AB düzeyine ulaşabilmesi için hazırladıkları kooperatifçilik stratejisinin, kooperatifçilik bilincinin tabana yayılması ve kooperatifçiliğin Türkiye ekonomisine daha etkin katkı yapabilmesi için etkili bir belge olduğunu söyledi. Strateji Belgesi’ni Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na da sunduklarını dile getiren Çetin, Bakanlık’tan, bu çalışmaları nedeniyle bir Teşekkür Belgesi aldıklarını belirtti.
Çetin, TARİŞ Zeytin ve Zeytinyağı Birliği’nin, 2000 yılı özerkleşme süreci öncesinde Türkiye’de tarım satış kooperatifçiliğinin karşı karşıya kaldığı riskleri önceden gördüğünü ve bu riskler karşısında stratejiler geliştirdiğini hatırlattı. Çetin, kooperatifçiliğin evrensel bir yapı olduğunu kaydederken, bu noktada kural ve uygulamalarının da evrensel olduğunu vurguladı. Çetin, 2000 yılından bu yana yürüttükleri tüm çalışmalarda dünya kooperatifçiliği örneklerini esas alan uygulamalar içinde olduklarını, özellikle zeytin ve zeytinyağı kooperatifçiliğinde öne çıkan İspanya’da mevcut uygulama ve örnekleri inceleyen çalışmalar yapıldığını ve bunların da ilgili bakanlıklar ve hükümet yetkilileriyle paylaşıldığını kaydetti. Çetin, 2000 yılından bu yana gerçekleştirdikleri uygulamaları ve bu süreçte yapılanları özetle şöyle anlattı “Özerkleşmeyle birlikte tüm bağlı kooperatiflerimizin tesisleşmesini sağladık. Profesyonel yönetilen bir pazarlama satış ağı kurduk. Birlik organizasyon yapısında ise piyasa şartlarına uyumlu değişikler yaptık. Ayrıca, kooperatif ortaklarımıza, bulundukları köylerde ve birlik merkezindeki tesislerde düzenlenen etkinliklerle ‘yeniden yapılanmanın’ en önemli ayağı olan ama hiç bir şekilde uygulanmayan eğitim faaliyetlerini gerçekleştirdik. Bu yolla Türkiye’de zeytin ve zeytinyağı sektörünü yönlendiren ‘üretici birliği’ konumumuzu güçlendirdik.”
“Bu strateji belgesiyle gelişmiş ülkelerin tarım satış kooperatifçiliği idealine ulaşmayı hedefliyoruz” diyen Çetin, belgenin diğer kooperatifler için de yol gösterici olacağını umduğunu vurguladı. Çetin, Birlik bünyesindeki kooperatifçilik anlayışı geliştirilerek, "Ortak, Kooperatif, Birlik" ağ yapısı güçlendirileceğini, bunun için ortakların ve kooperatiflerin kooperatifçilik bilincini ve ürün alım sürecinin verimini artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştirileceğini kaydetti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.