Kırıkkale'de yayaların ve sürücülerin güvenliğini tehdit eden kaldırım ve yol kenarı işgallerine karşı belediye ekipleri harekete geçti. Kırıkkale Belediyesi Zabıta Müdürlüğü tarafından düzenlenen uygulamada, kaldırımlara bırakılan çeşitli malzemeler ve izinsiz olarak konulan dubalar toplandı.
Yaya yollarını ve araç park alanlarını işgal eden unsurlar, zabıta ekiplerinin sahadaki çalışmalarıyla temizlendi. Vatandaşlardan gelen yoğun şikayetler doğrultusunda gerçekleştirilen uygulamanın amacı, kentte düzenli bir kamusal alan kullanımı sağlamak ve geçiş güvenliğini artırmak olarak belirtildi.
Zabıta Müdürü İbrahim Gencer, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Vatandaşlarımızın daha güvenli ve konforlu bir şekilde alışveriş yapabilmeleri için bu uygulamayı gerçekleştirdik. Artık vatandaşlarımız daha rahat park edebilecek, kaldırımlarda engelsiz şekilde yürüyebilecek ve huzurlu alışverişin tadını çıkarabilecek" ifadelerini kullandı.
Yapılan uyarıların ardından kurallara uymayan kişi ve işletmelere yönelik denetimlerin sürdürüleceği bildirildi.