Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Fizik Tedavi Hastaneleri çevresinde, vatandaşların araç park ihtiyacını daha konforlu ve sürdürülebilir şekilde karşılamak amacıyla üstü kapalı otopark inşaatı hızla devam ediyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın Kamu Binalarında Enerji Verimliliği Projesi kapsamında hayata geçirilen proje, 4.000 metrekarelik geniş bir alanda yükseliyor ve toplamda 384 milyon TL’lik önemli bir yatırım bedeline sahip.
Üniversite yönetimi, projeyi yerinde inceleyerek çalışmaları yakından takip ediyor. Kırıkkale Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ersan Aslan, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Başalan, Genel Sekreter Doç. Dr. Şevket Evci ve Yapı İşleri Dairesi Başkanı Makbule Hümeyra Ünlü, inşaat alanında devam eden çalışmaları gözlemledi.
Rektör Prof. Dr. Ersan Aslan, yeni otoparkın yalnızca araç parkına yönelik bir alan olmanın ötesinde, çevreci ve yenilikçi bir enerji çözümü sunduğunu vurguladı. “Otoparkımızın çatısı, güneş enerjisi panelleriyle kaplanacak. Bu sayede hastane kompleksimizin kendi elektriğini üretmesi mümkün olacak. Hem enerji tasarrufu sağlayacağız hem de karbon emisyonlarını azaltacağız. Bu proje, sürdürülebilirlik açısından da önemli bir adım” dedi.
İnşaat nedeniyle mevcut otopark alanının bir kısmının geçici olarak kapatıldığını ancak vatandaşların mağdur olmaması için Tıp Fakültesi yakınlarında yeni bir geçici otopark alanı oluşturulduğunu ifade eden Rektör Aslan, bu alanın mevcut girişlere tali yollarla bağlandığını ve kullanıma açıldığını belirtti.
Projeye verilen desteklerden de bahseden Rektör Aslan, Kırıkkale Valisi Mehmet Makas’ın katkılarını takdirle anlattı: “Sayın Valimizin şehir ve üniversitemiz için gösterdiği destekle, inşaat ve yol makineleri üniversitemizin hizmetine sunuldu. Kendisine hem üniversitemiz hem de Kırıkkaleli hemşehrilerimiz adına teşekkür ederim.”
Projeyle birlikte Kırıkkale Üniversitesi Hastaneleri çevresinde, modern, üstü kapalı ve çevreci bir otopark alanı vatandaşların kullanımına sunulacak. Rektör Aslan, inşaat sürecinde yaşanabilecek kısa süreli rahatsızlıklara karşı vatandaşlardan anlayış beklediklerini de sözlerine ekledi.