Otizmliler müzikle hayata tutunuyor

Otizmliler müzikle hayata tutunuyor

Kırıkkale Özel Eğitim Uygulama Merkezinde eğitim gören Otizm’li öğrenciler müzikle hayata bağlanıyor. Okulun müzik öğretmeni Tuğba Haran nezaretinde...

Kırıkkale Özel Eğitim Uygulama Merkezinde eğitim gören Otizm’li öğrenciler müzikle hayata bağlanıyor. Okulun müzik öğretmeni Tuğba Haran nezaretinde müzik çalışmalarına devam eden çocuklar, hem keyifli anlar geçiriyor hem de bir şeyler başarmanın verdiği hazzı yaşıyorlar. OLUMLU YÖNDE ETKİLENİYOR Okulun Müzik Atölyesinde çeşitli müzik aletlerini büyük keyifle çalan öğrencilerin mutlulukları, derslerine karşı olan ilgilerini de artırıyor. Müzik yapmak ve dinlemek OTİZM’li bireylerin duygu ve kavram gelişimine de olumlu yönde katkı yaptığından derslerindeki başarılarının artması da olumlu yönde etkileniyor. Aynı zamanda sosyal becerilerinin gelişimine de katkı sağlayarak kendi başlarına hayatlarını devam ettirebilmeleri yönünde olumlu tavır geliştiriyor. RİTİM TUTMA ÇALIŞMASI OTİZM’li bireylerin etrafındaki kişilerle iletişim kurma ve birlikte hareket etme duygusunun gelişmediğinden yola çıkarak çalışmalarına başlayan müzik öğretmeni Tuğba Haran “Öncelikle öğrencilere, bireysel olarak ritim tutma çalışması yaptırıyor. Okulda görev yapan Özel Eğitim öğretmenlerinden de OTİZM’li öğrencilere yaklaşım konusunda bilgiler alan Haran, ardından ritim tutmayı öğrenen öğrencileri ikişerli - üçerli gruplar halinde çalıştırarak; çocuklarda birlikte hareket etme becerisini geliştirmiştir” dedi. ÖNEMLİ BİR YERİ VARDIR Öğretmen Haran, “OTİZM’li öğrencilerin birlikte hareket etme duygusunun gelişmesi, onları çevresi ile iletişime açık bir hale getirerek öğretmenleri ve arkadaşları ile daha rahat iletişim kurmalarını sağlamıştır. Bu durum da öğrencilerin akademik becerilerinin geliştirilmesine olumlu yönde katkı yapmıştır. Müzik, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitiminde kullanılan, tüm gelişim alanlarını destekleyen en etkili ve önemli unsurlardan biridir. Müzik çalışmalarının öğrencilerin diğer derslerde öğrendiği becerilerin genellemesi açısından da önemli bir yeri vardır” şeklinde konuştu. ETKİLERİ HAKKINDA BİLGİ VERİLDİ “Çocuklar, sayıları ve pek çok kavramı müzik derslerinde tekrarlayarak geneller ve bunların günlük yaşamda kullanımı artar. Ritim aletleri ve diğer enstrümanlar el-göz koordinasyonu ve ince motor becerilerinin, dikkatinin gelişmesine katkıda bulunur. Birlikte şarkı söylemek, dans etmek çocuğun sosyalleşmesine, kendine güveninin artmasına sosyal-duygusal gelişimine olumlu katkıda bulunur.” diyerek müziğin OTİZM’li öğrenciler üzerindeki etkileri hakkında bilgiler vermiştir” ifadesinde bulundu. SON DERECE MUTLU ETMİŞTİR Güzel Sanatlar Lisesi Müdürü Mehmet Yazıcı’da, “Bizler okulumuzun tüm imkânları ile otizm’li öğrencilerimizin yanındayız. Bu çocuklar da bizim çocuklarımızdır. Toplumda engellilik konusunda farkındalık uyandırılması adına üzerimize düşen görevleri her zaman yapmaya hazırız. Bu anlamda bu özel çocukların okulumuzu ziyaret etmesi bizleri son derece mutlu etmiştir” dedi. SEVİNÇ KAYNAĞI OLMUŞTUR Kırıkkale Özel Eğitim Uygulama Merkezi Müdürü Atila Kaldırım ise “Otizm’li öğrencilerimizin en büyük sorunu, çevresi ile iletişim kuramama ve Toplumsal Yaşam içerisinde yer alamama problemini öğretmenlerimizin üstün gayreti ile aşma yolunda büyük yol kat ettik. Bu çalışmalarımız devam edecektir. Çocuklarımızın gelişim göstermesi velilerimiz tarafından da mutlulukla karşılanmaktadır. Çocuklarımızda görülen olumlu davranış değişiklikleri çocukların ve ailelerin mutlu ve huzurlu bir yaşam sürmelerine vesile olmaktadır” diye konuştu.    

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.