MKE'den Moğolistan'a stratejik güvenlik köprüsü: Fişek üretim hattı hizmette
Makine ve Kimya Endüstrisi AŞ (MKE), savunma sanayisindeki köklü tecrübesini ve ileri üretim teknolojilerini dost ve kardeş ülkelerle paylaşmaya devam ediyor. Bu stratejik iş birliğinin en son halkası, Moğolistan'da kurulan Fişek-İmla Montaj Hattı oldu.

Geçtiğimiz günlerde düzenlenen törenle resmen hizmete giren bu tesis, Moğolistan'ın savunma sanayii kapasitesini önemli ölçüde artıracak. Açılış törenine Millî Savunma Bakanı Yaşar Güler ve Moğolistan Savunma Bakanı Damda Batlut'un yanı sıra MKE Genel Müdürü İlhami Keleş de katıldı. Protokol üyeleri, farklı kalibrelerde fişek üretiminin yapılacağı tesiste incelemelerde bulunarak üretim süreçleri hakkında detaylı bilgi aldı.

KÜRESEL SAVUNMA İŞ BİRLİĞİNDE YENİ ADIM
MKE, bu projeyle birlikte uluslararası alanda güvenilir bir çözüm ortağı olduğunu bir kez daha kanıtladı. Daha önce Ürdün'de de fişek hattı kurulumunu başarıyla tamamlayan kurum, şu anda 8 farklı ülkede fişek, silah montajı ve mühimmat dolum montaj hattı projelerini eş zamanlı olarak sürdürüyor.
Türk savunma sanayisinin bu dev kurumunun yurt dışında kurduğu bu montaj ve üretim hatları, sadece ekonomik iş birliği alanlarını genişletmekle kalmıyor, aynı zamanda bölgesel güvenliğe ve istikrara da önemli katkılar sağlıyor. MKE'nin teknoloji transferi ve yerel üretim kapasitesini güçlendirme odaklı bu yaklaşımı, Türkiye'nin küresel savunma sanayisindeki etkin rolünü pekiştiriyor.
Bu stratejik yatırımlar, MKE'nin yüksek teknolojili üretim kabiliyetlerini dünya çapında dost ülkelere taşıma vizyonunun somut bir göstergesi olarak öne çıkıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.