Milli Hızlı Tren’in ilk dinamik testleri 2025’te başlayacak

Milli Hızlı Tren’in ilk dinamik testleri 2025’te başlayacak

Türkiye'nin Milli Hızlı Tren Projesi hızla ilerliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, trenin tasarım çalışmalarının 2024'ün son çeyreğinde tamamlanacağını ve 2025'te raylara ineceğini açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin milli hızlı tren projesinin yapımında önemli aşamalara gelindiğini duyurdu. Bakan Uraloğlu, tamamen yerli imkanlarla üretilen Milli Hızlı Tren'in tasarım çalışmalarında sona yaklaşıldığını, 2024 yılının son çeyreğinde tasarım süreçlerinin tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini açıkladı.

2025 yılında raylara indirileceği ve dinamik yol testlerinin yapılacağı belirtilen Milli Hızlı Tren, saatte 225 kilometre hız kapasitesine sahip olacak. Her bir tren seti, toplamda 584 yolcu kapasitesine sahip 8 vagondan oluşacak.

Bakan Uraloğlu, projenin Türkiye'nin demiryolu sektöründeki yerli üretim kapasitesini artırma ve uluslararası alanda rekabet gücünü artırma açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Türkiye’nin artık demiryolu teknolojilerinde tasarım, üretim ve geliştirme alanlarında bağımsız bir ülke konumuna geldiğinin altını çizen Uraloğlu, “Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye, demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren bir ülke haline geldi” dedi.

Milli Hızlı Tren’in tasarımında yüksek konfor standartlarına dikkat edildiğini belirten Uraloğlu, trenlerin son teknoloji donanımlarla üretileceğini söyledi. Trenlerde kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi gibi yenilikçi özellikler yer alacak. Ayrıca, endirekt aydınlatma sistemli ve ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunulacak.

Milli Hızlı Tren Projesi'nde Tübitak-Rute ile iş birliği yapılarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin kullanılacağı da duyuruldu. Bu sistemler sayesinde tren setinin kritik alt bileşenleri de yerli ve milli imkanlarla üretilecek.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.