Meslek liselerinin sorunları tartışıldı
Meslek liselerinin sorunları, meslek liselilerin dersleri ve öğretiminde karşılaşılan problemler isimli çalıştayın sonuç raporu yayınlandı Kırıkkale...
Meslek liselerinin sorunları, meslek liselilerin dersleri ve öğretiminde karşılaşılan problemler isimli çalıştayın sonuç raporu yayınlandı Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Meslek Liselerinin meslek dersleri öğretmenlerinin katılımıyla Öğretmenler Buluşması 3 isimli bir seminer ve çalıştay etkinliği “Bilgi toplumunda sınıf yönetimi ve öğretim yaklaşımları” teması yapıldı. Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Kutlu, yaptığı açılış konuşmasında kurum olarak öğretmenlerin sürekli mesleki eğitimine önem verdiklerini ve mesleki gelişimde öğrenciye sevgiyle yaklaşmanın öneminden bahsetti. Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Oktay Akbaş, insanların hatalarından değil, başarılarından öğrendiğini, derse bütünden başlayarak parçaya gidilmesi gerektiğini ve öğrencilerle duygusal bağ kurmadan başarılı olunamayacağını ifade etti. Etkinliğin seminer kısmında Yrd. Doç. Dr. Hasan Atak tarafından “Ergenlik döneminin temel özellikleri ve sınıfa yansımaları ve Öğr. Gör. Hasan Atasayar tarafından ise “Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımları” isimli sunumlar yapaparak konu hakkında bilgiler verdiler. “Meslek dersleri öğretiminde karşılaşılan problemler” konulu çalıştay, Yrd. Doç. Dr. Hakan Dündar başkanlığında meslek dersleri öğretmenlerinin katılımıyla yapıldı. Genel olarak meslek liselerinin vizyonu, meslek liselerinde uygulanan modüler yaklaşımın uygulama problemleri, öğretmen-öğrenci-veli işbirliği, staj programları ve özel sektör işbirliği, meslek lisesi öğrenci kalitesi, devamsızlık problemleri, ilköğretimde yönlendirme eksikliği, meslek lisesi, MYO, Teknoloji fakülteleri ve Bilim Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı işbirliği konularında yaşanılan problemler tartışılırken, aşağıda meslek liseleri ile ilgili karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri sunulmuştur. 1. Meslek liselerine toplumun bakışının daha olumlu bir hale getirilmesi ve ilköğretimde bu okullara yönlendirmenin daha sağlıklı bir şekilde yapılması gerektiği dile getirilmiştir. Öğrencilerin meslek lisesindeki bölümlere bilinçsiz seçimler ile geldikleri ve daha sonra ise bu bölüme ilgi duymamaları sebebiyle başarısızlık yaşadıkları belirtilmiştir. 2. Meslek Lisesi öğretim programlarının meslek dersleri öğretmenlerine tam olarak tanıtılamadığı ve modüler yaklaşımın etkililiği konusunda bir takım sıkıntıların yaşandığı tespit edilmiştir. Bu noktada meslek öğretmenlerine modüler yaklaşımın tanıtılmasının gerekliliği ortaya konmuştur. Modüler yaklaşımı ülkemizde akredite edecek bir kurumun oluşturulması MEGEP’in daha dikkatlice değerlendirilmesinin gerekli olacağı belirtilmiştir. Ayrıca öğretim programlarının uygulama ortamını desteklemesi için konu içeriğinin tekrar gözden geçirilerek sadeleştirilmesi, sanayinin ihtiyacı doğrultusundaki konulara öncelik verilmesi gerektiği belirtilmiştir. 3.Meslek Lisesi öğrencilerinin stajlarının daha etkili olması konusunda görüş birliği oluşmuştur. Staj konusunda okullarda bir staj komisyonunun daha etkili olmasının sağlanması, staj uygulamalarında stajyer öğrencilerin meslek harici işlerle meşgul edilmemesi önerilmiştir. 4.Ülkemizde iş piyasasında ara eleman ve meslek gruplarının ihtiyaçları ile ilişkili bir veri havuzu oluşturularak buradaki verilerin her yıl güncellenip açıklanması ve meslek standartlarının yeniden tanımlanmasının hem meslek lisesini seçen öğrencilere faydalı olması hem de bu mesleklerin geleceği hakkında fikir vermesi açısından etkili olacağı düşünülmektedir. 5.Meslek liselerinin meslek yüksekokulları, Teknoloji fakülteleri, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Çalışma Bakanlığı ile sürekli işbirliğinin sağlanması konusunda görüşler dile getirilmiştir. 6.Meslek liselerinin laboratuvar ve uygulama atölyelerinin donanım eksikliklerinin modüler sisteme uygun bir şekilde giderilmesi konusunda görüşler dile getirilmiştir. 7.Döner sermaye uygulamalarının okullarda azaltılması sonucu öğrenci uygulamaları ve okul ihtiyaçlarının giderilmesi konusunda bir takım eksiklikleri beraberinde getirmiştir. Bu noktada döner sermaye ile ilgili uygulamanın tekrar gözden geçirilmesi gerekmektedir. 8.Teknoloji fakülteleri hakkında öğretmen ve öğrencilerin bilgilendirilmeleri gerekmektedir. 9. Meslek öğretmenlerinin Teknoloji Fakülteleri uygulaması kapsamında bir sertifika programına dahil edilerek mühendislik imza yetkilerinin verilmesi noktasında çalışmaların yapılması gündeme alınmalıdır. 10. Hizmet içi eğitim konusunda ödenek ve kontenjanların arttırılarak hizmet içi eğitim merkezlerinin yaygınlaştırılması ve hizmet içi eğitimin özel sektörle işbirliği yapılarak düzenlenmesi faydalı olacaktır. 11. Kırıkkale ilinde meslek liselerinde yaşanılan en büyük sıkıntılardan birinin de velilerin okul ve eğitime karşı ilgisiz kalmaları olduğu ifade edilmiştir. Bu bağlamda veli-okul-öğrenci işbirliğini arttırıcı çalışmaların yapılması gerektiği vurgulanmıştır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.