Kırıkkale’nin yöresel lezzetleri Sapanca’da tanıtıldı
Projeye ANPROŞEF bünyesindeki 23 ilden 30 profesyonel şef katılarak, 45 farklı unutulmaya yüz tutmuş Anadolu yemeğini ziyaretçilere sundu. Etkinlikte gastronomi yazarları, gurmeler, yemek eleştirmenleri ve ulusal medya temsilcileri de yer alarak bu eşsiz lezzetleri deneyimleme fırsatı buldu. Etkinliğe, KIRGAD Derneği Başkanı Asiye Öztürk ve Leyla Ulç da katılım sağlarken, ANPROŞEF Başkanı Hüseyin Şipal’in memleketi Kırıkkale’nin yöresel yemekleri özel bir büfede yer aldı. Kırıkkale mutfağını temsilen Tuvalak, Besmeç, Tan Pilavı, Sarığı Burma Tatlısı, Kül Börek ve Yahşihan Yoğurdu ziyaretçilerden tam not aldı.

ANPROŞEF Başkanı Şipal, “Anadolu mutfağını yalnızca tariflerle değil, kültürüyle, hikâyesiyle ve ruhuyla gelecek nesillere aktarmayı amaçlıyoruz. Bu projeyle hem yerel ürünlerin değerini vurguluyor hem de unutulmaya yüz tutmuş yemekleri gastronomi dünyasına yeniden kazandırıyoruz,” dedi. Etkinlik sonunda, projeye destek veren kişi ve kurumlara da teşekkür edildi. Başta Ahmet Sungur olmak üzere; Gulenleravm, Neşe kasabı, Mukacikolata, Tanem catering, Dedemanvillage. Sapanca ve tüm sektörel dernek başkanları, projenin hayata geçirilmesinde önemli katkılar sundular.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.