Kırıkkale İl Sağlık Müdürü Polat sıcaklık uyarısı yaparak o saatleri işaret etti: Kesinlikle çıkmayın!

Kırıkkale İl Sağlık Müdürü Polat sıcaklık uyarısı yaparak o saatleri işaret etti: Kesinlikle çıkmayın!
 Yazı İşleri Müdürü
Osman Polat sıcaklık uyarısı, Kırıkkale genelinde etkisini artıran yaz sıcaklarının ardından İl Sağlık Müdürlüğü tarafından acil koduyla paylaşıldı.

Kırıkkale İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Osman Polat, yaz mevsiminin gelişiyle tırmanışa geçen kavurucu sıcaklara karşı vatandaşların dikkatini çekecek önemli açıklamalarda bulundu. Yüksek sıcaklık ve nemin birleşmesiyle terleme mekanizmasının vücudu korumakta yetersiz kalabileceğini belirten Polat, bu durumun güneş çarpması başta olmak üzere pek çok ciddi klinik tabloya yol açabileceğini ifade etti.

KIRIKKALE'DE KAVURUCU YAZ

Müdürlük tarafından yapılan değerlendirmede, özellikle yalnız yaşayan 65 yaş üstü vatandaşlar, 4 yaşından küçük çocuklar, gebeler, obezite hastaları ve dışarıda mesai yapan işçilerin en yüksek risk grubunda yer aldığı bildirildi. Op. Dr. Osman Polat, “Yüksek sıcaklıklar nedeniyle oluşabilecek sıvı kaybı, güneş çarpması ve sıcak çarpması gibi sağlık sorunlarına karşı vatandaşlarımızın gerekli tedbirleri almaları büyük önem taşımaktadır” diyerek durumun ciddiyetini vurguladı.sicak

OSMAN POLAT SICAKLIK UYARISI İLE PARK EDEN SÜRÜCÜLERİ UYARDI

Sağlık protokollerine göre özellikle saat 10.00 ile 16.00 arasında zorunlu haller dışında açık havaya çıkılmaması gerektiği aktarıldı. Dışarıda bulunması gereken kişilerin ise açık renkli, bol kıyafetler giymesi, şapka ve gözlük takması önerildi. Ağır egzersizlerin sabah veya akşam serinliğine ertelenmesi gerektiği belirtildi.

TERLEME MEKANİZMASI İFLAS EDEBİLİR!

Park halindeki otomobillerin dakikalar içinde adeta bir fırına dönüştüğüne işaret eden İl Sağlık Müdürü Polat, “Bebekler, copii, yaşlılar, engelli bireyler ve evcil hayvanlar kesinlikle araç içerisinde bırakılmamalıdır.” uyarısını yaptı. Vücudun nem dengesini korumak adına günde en az 2 ila 2,5 litre sıvı tüketilmesi istenirken; su, ayran ve doğal meyve suları tavsiye edildi. Kafeinli, aşırı şekerli ve alkollü içeceklerin ise sıvı kaybını hızlandırdığı için bu dönemde tüketilmemesi gerektiği hatırlatıldı. Herhangi bir rahatsızlık anında ise en yakın sağlık merkezine başvurulması gerektiği önemle belirtildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.