İtalya Grand Prix'i Cuma Antrenmanları
Formula1'de heyecan efsane pistlerden Monza'ya, Ferrari'nin evine taşınıyor. Ferrari'nin evi olmasına karşın Mercedes motorlu araçların avantajlı olması...
Formula1'de heyecan efsane pistlerden Monza'ya, Ferrari'nin evine taşınıyor.
Ferrari'nin evi olmasına karşın Mercedes motorlu araçların avantajlı olması beklenen pistte en büyük tartışma konusu ise ünlü parabolica virajında yapılan tadilat.
Ayrıca Lewis Hamilton ve Nico Rosberg arasındaki çekişme de öne çıkanlar arasında.
2014 İtalya Grand Prix'inin ilk serbest antrenman seansında Lewis Hamilton en hızlı isim olurken, McLaren'den Jenson Button 0.623s geride ikinci sırada yer aldı.
İtalya GP: İlk antrenmanda Hamilton önde, Button takipte
Hamilton'un eski takım arkadaşını ise, mevcut takım arkadaşı Nico Rosberg takip etti.
Pek çok favorinin hızlı turlarının ardından yarış simülasyonuna geçtiği seans tur zamanları anlamında büyük bir çekişmeye sahne olmadı.
Alışıldığı üzere ilk seansın ilk yarım saatinde ekstra set lastik kullanma hakkı olan takımlar, bu şansı en iyi şekilde deneme amaçlı sürüşler yaparak değerlendirdiler.
Monza'da oldukça bulutlu bir sabah yaşanırken, pilotlar lastikleri optimum çalışma aralığına getirmekte zorlandılar.
Bir diğer merak edilen konu olan yenilenen parabolica konusunda ise ilk deneyim sahibi, Max Chilton oldu. Chilton 15. dakika geçilirken pist dışına taştı ancak yeşil boyalı alandan içeri dönmeyi başardı.
Kevin Magnussen ve Jenson Button, McLaren'in düzlük hızı konusunda zorlanmadığını gösterirlerken, Mercedes'ler tarafından avlanmadan önce sert lastikle en iyi zamanları elde ettiler.
Son bölümde liderliğe yükselen Hamilton'a karşı ise McLaren bir başka zaman turu denemesiyle karşılık vermemeyi seçti.
Kendi evinde mücadele eden Ferrari'de Alonso ise ilk dört içinde yer alırken, 1:27.169s ile liderin 1s'nin altında gerisindeki son pilot oldu.
Hızlı turunda parabolica'da sorun yaşayan Kimi Raikkonen ise yaklaşık 0.4s geride 7. sırada yer aldı.
Sebastian Vettel,, Magnussen'in arkasında altıncı sırada yer alırken, turbo sorunu yaşayan Daniel Ricciardo sadece 12 tur atabildi.
Her iki Williams'ın ilk on dışında kalmalarına rağmen hız kontrol noktasında en yüksek süratlere ulaşması ise dikkat çekti. (Turkiyef1.com)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.