İspanya Grand Prix'i öncesi önemli notlar!
Nico Rosberg ve Lewis Hamilton, 2014’te bütün turları lider olarak tamamaldı. Peki ya Pastor Maldonado’nun Barcelona’da iki Mercedes pilotunun toplamından...
Nico Rosberg ve Lewis Hamilton, 2014’te bütün turları lider olarak tamamaldı. Peki ya Pastor Maldonado’nun Barcelona’da iki Mercedes pilotunun toplamından daha fazla turu lider götürdüğünü biliyor muydunuz?
Hafta sonu koşulacak İspanya Grand Prix’i ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler.
Pist: Barcelona Pisti-Katalunya
Pist Uzunluğu: 4.655 Km
Viraj Sayısı: 16 (7 sola, 9 sağa)
DRS Alanı: 2
Toplam Tur: 66
Yarış Uzunluğu: 307.104 Km
Lastik Tercihi: Orta, Sert
En Hızlı Tur: 1d
21.670sn
-
Kimi Raikkonen
(2008),
Ferrari
İlk Yarış: 1951, Pedralbes (Kazanan Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo)
Catalunya’daki İlk Yarış: 1991 (Kazanan Nigel Mansell, Williams)
Yarış Sayısı: 43 (23 - Catalunya; 9 - Jarama; 5 - Jerez, 4 - Montjuic Park; 2 - Pedralbes)
En az Bir Güvenlik Aracı Periyodu: Son 4 yarış ile beraber toplam 14
En Uzun Yarış: 1996 (1s 59d 49.307sn)
En Kısa Yarış: 2006 (1s 26d 21.759sn)
Geçen Yılın Pol Pozisyonu: 1d 20.718sn, Nico Rosberg, Mercedes
Geçen yılın Podyumu: 1 - Fernando Alonso (Ferrari), 2 - Kimi Raikkonen (Lotus), 3 - Felipe Massa (Ferrari)
En çok Piste Çıkanlar (Aktif Pilotlar Arasında): 13 - Jenson Button; 12 - Fernando Alonso; 11 - Kimi Raikkonen, Felipe Massa; 8 - Nico Rosberg; 6 - Adrian Sutil, Sebastian Vettel
En Çok Kazananlar: 6 - Michael Schumacher; 3 - Jackie Stewart, Nigel Mansell, Alain Prost, Mika Hakkinen; 2 - Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Ayrton Senna, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi; 1 - Sebastian Vettel, Felipe Massa, Jenson Button, Pastor Maldonado, Mark Webber, Jacques Villeneuve, Damon Hill, Gilles Villeneuve, Patrick Depailler, James Hunt, Jochen Mass, Niki Lauda, Graham Hill, Mike Hawthorn, Juan Manuel Fangio
En Çok Kazanan Takımlar: 12 - Ferrari; 8 - McLaren; 7 - Williams; 6 - Lotus; 2 - Red Bull; 1 - Alfa Romeo, Matra, March, Tyrrell, Ligier, Benetton, Renault, Brawn
En Çok Kazanan Markalar: 12 - Ferrari, 11 - Ford/Cosworth, Renault; 5 - Mercedes; 3 - Honda; 1 - Alfa Romeo
En Çok Pol Pozisyonu: 7 - Michael Schumacher; 4 - Ayrton Senna; 2 - Alberto Ascari, Jacky Ickx, Niki Lauda, Mario Andretti, Mika Hakkinen, Kimi Raikkonen, Mark Webber; 1- Chris Amon, Jochen Rindt, Jack Brabham, Ronnie Peterson, James Hunt, Nelson Piquet, Gerhard Berger, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Fernando Alonso, Felipe Massa, Jenson Button, Pastor Maldonado, Nico Rosberg
En Çok Pol Pozisyonu (Takım): 13 - Ferrari; 8 - McLaren; 6 - Williams; 5 - Lotus; 2 - Ligier, Benetton, Red Bull; 1 - Mercedes, Brawn, Renault, Brabham, Lancia
En Çok Pol Pozisyonu (Markalar): 13 - Ferrari; 10 - Renault; 8 - Ford/Cosworth; 5 - Honda, Mercedes; 1 - Lancia, Matra
Polden Kazanma Sayısı: 23 Yarışın 17’si (%74)
Geriden Gelip Kazanma: 5.Sıra (Fernando Alonso, Ferrari, 2013)
Lider Gidilen Tur (Aktif Pilotlar): 149 - Fernando Alonso; 134 - Kimi Raikkonen; 56 - Felipe Massa; 41 - Sebastian Vettel; 37 - Pastor Maldonado; 33 - Jenson Button; 19 - Lewis Hamilton; 10 - Nico Rosberg; 2 - Esteban Gutierrez
En Çok Podyum (Aktif Pilotlar): 7 - Fernando Alonso; 4 - Kimi Raikkonen; 3- Lewis Hamilton, Felipe Massa; 2 - Jenson Button, Sebastian Vettel; 1 - Pastor Maldonado
Pistte Yarışan İspanyol Pilotlar: 11
İspanyol Pilotların Galibiyet Sayısı: 2 (Fernando Alonso 2006, 2013)
Büyüleyici Gerçek: Pist, 1992 Olimpiyatlar’ında bisiklet yarışlarına ev sahipliği yaptı.
Turbo Motor Geçmişi: Eğer Pazar günü bir Reno motoru kazanırsa, 1986 Detroit GP’sinden beri ilk turbo motorlu Reno zaferi olacak. Ferrari kazanırsa, 1988 İtalya GP’sinden beri ilk kez Tubo motorla kazanmış olacak.
2014 Sezonunun Tamamlanma Yüzdesi: 21
Tek Bir Pilotun Alacağı Maksimum Puan: 400
Bu Yarışa Kadar Önemli Serileri: Ferrari -71 yarıştır puan alma; Nico Rosberg -13 yarıştır puan alma; Max Chilton - 23 yarıştır finişi görme; Lewis Hamilton – 3 yarışlık galibiyet. (Turkiyef1.com)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.