Hızlı tren il deneme seferini yaptı

Hızlı tren il deneme seferini yaptı

Yüksek Hızlı Tren, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşecek resmi açılışı öncesinde ilk deneme seferini basın mensuplarıyla...

Yüksek Hızlı Tren, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşecek resmi açılışı öncesinde ilk deneme seferini basın mensuplarıyla gerçekleştirdi. Sefere TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birçok basın mensubu katıldı. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Hızlı Tren tanıtım toplantısı düzenledi. Toplantıda Yüksek Hızlı Tren Hattı hakkında bilgi veren Karaman, Ankara-Eskişehir arasındaki 245 km'lik yolun 197 km'sinin yeni yol olduğunu belirterek, trenin hızının saatte ortalama 170 km olacağını söyledi. Ankara-Eskişehir arasının 1 saat 30 dakika süreceğini anlatan Karaman, hem zemin geçitleri nedeniyle hız kısıtlaması yapmak zorunda kaldıklarını kaydetti. Yeni ve yeniden yapılmış hızlı tren hattının konvensiyonel hatla ilgisi olmadığını vurgulayan Karaman, yeni hatta çok rahat saatte 250 km hız yapılabileceğini ifade etti. Karaman, garları yenilediklerini, VIP ve CİP salonları yaptıklarını belirterek, Ankara'da da yeni bir gar yapmayı hedeflediklerini ancak mahkemenin trafik yoğunluğu nedeniyle projeyi durdurduğunu dile getirdi. Bu konu ile ilgili Çankaya Belediyesi ile konuştuklarını ve biraz anlaştıklarını söyleyen Karaman, bundan sonra sorun olacağını düşünmediğini kaydetti. Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ile Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını 5 yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini ifade eden Karaman, hızlı trenlerin çalışmaya başlamasından sonra Ankara'ya 50 bin yolcu geleceğini, bunun içinde yeni gar ihtiyacının kaçınılmaz olduğunu söyledi. Karaman, garların yap-işlet-devret modeli ile yapılacağını ifade etti. Karaman, "Dünyanın en ucuz en az sürede yapılan yolu. Bu konuda iddialıyız. Yeni tren seti 6 vagondan oluşuyor, 8 motorlu. 8 motordan birinin arıza yapması durumunda tren yolda kalmıyor, hızı yavaşlıyor. Tren üzerinde göstergeler var, trenin nasıl davrandığını, hangi hızla gittiğini ve yaptığı arızaları kaydeden bir nevi kara kutusu var. Makinistin rahatsızlanması durumunda kola 30 saniye değmezse tren otomatik olarak duruyor. Trenin içi 20 kamera ile kontrol ediliyor ayrıca tünellerden geçiş esnasında oluşan basınç içinde trende basınç sistemi bulunuyor" diye konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.