Esnaf da elini taşın altına koydu
FETÖ'nün darbe teşebbüsü, Türk tüketicisinin ekonomiye güvenini bozmadı. Bu teşebbüsle birlikte devletin Paralel Yapı'dan temizlendiğini ve her şeyin...
FETÖ'nün darbe teşebbüsü, Türk tüketicisinin ekonomiye güvenini bozmadı. Bu teşebbüsle birlikte devletin Paralel Yapı'dan temizlendiğini ve her şeyin daha iyi olacağını düşünen vatandaş, çarşıyı pazarı doldurdu. Terörün zarar vermeye çalıştığı ekonomide çarkların durmaması için esnaf da elini taşın altına koydu. Sezon indiriminin yanı sıra alışverişi artırmak için yüzde 10-20 arasında ekstra indirim yapıldı.Eminönü, Sultanhamam, Mahmutpaşa, Kapalıçarşı ve Fatih gibi bölgeleri kapsayan Tarihi Yarımada Girişimci İşadamları Derneği (TAYGİAD) Başkanı Yusuf Yetişgin, "Bölgedeki kalabalık inanılmaz. Pazartesi gününden beri çarşı dolup taşıyor. Vatandaş ve esnafın morali yüksek" dedi. Yetişgin, esnafın ekonomiyi canlı tutmak için elini taşın altına koyduğunu belirterek, "Herkes üzerine düşeni yapıyor" dedi.
TERÖR PARALEL YAPI'NIN İŞİ
Darbenin başarıyla püskürtülmesinin vatandaşta güven oluşturduğunu belirten Yetişgin, "Tüketiciler Türkiye'de artık terörün biteceğini söylüyor. Daha az şehit haberi geliyor. Herkes terörü Paralel Yapı'ya bağlıyor. Dolayısıyla hem esnafta hem de tüketicide ekonomiye güven artıyor" diye konuştu. Yetişgin, darbe girişimi öncesinde özellikle Mahmutpaşa, Sultanhamam gibi bölgelerde bu kadar yoğun tüketici ziyareti olmadığını belirterek, dünkü yağmurlu havaya rağmen alışverişin canlı olmasını büyük bir mutlulukla karşıladıklarını söyledi.
RESTORANLARA İLGİ BÜYÜK
FETÖ'nün darbe girişiminin tüketici üzerindeki etkisinin giderek azaldığı, yeme-içme sektöründe de görülüyor. Özellikle AVM'lerdeki restoranlar öğle ve akşam saatlerinde büyük oranda doluyor. İstanbul'daki CVK Park Bosphorus Otel'in Genel Müdürü Bahri Şahin, otel müşterilerinin yüzde 61'inin Ortadoğulu olduğunu söyledi. Otelin bünyesinde faaliyet gösteren IZAKA Restoran'ın da ağırlıklı otel müşterilerinden oluştuğunu belirten Şahin, "Darbe girişiminden sonra otelden çok sayıda ayrılan müşterimiz olmadı. Herşey normal seyrinde gidiyor" dedi.
AVM'LERDE ÖĞLE SAATLERİ DAHA YOĞUN
İstanbul, Ankara ve İzmir gibi AVM sayısının yoğun olduğu illerde, alışveriş özellikle öğle saatlerinde artıyor. Restoranlara öğle arası gelen tüketiciler, mağazaları da dolduruyor. Giyimden kozmetiğe, ev tekstilinden elektroniğe birçok kategoride faaliyet gösteren mağazaların yöneticileri, ciroların darbe girişimi öncesi dönemle aynı seviyede olduğunu söylüyor. AVM'lerde yabancı turist sayısı da artıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.