Eğitim öğretim ağırlaşıyor

Eğitim öğretim ağırlaşıyor

Eğitim Sen Kırıkkale Şube Başkanı Yüksel Şahin, 2014–2015 eğitim-öğretim yılını da giderek ağırlaşan ve acil çözüm bekleyen sorunlarla açıldığını...

Eğitim Sen Kırıkkale Şube Başkanı Yüksel Şahin, 2014–2015 eğitim-öğretim yılını da giderek ağırlaşan ve acil çözüm bekleyen sorunlarla açıldığını dile getirdi. ÖĞRENCİ VE VELİLERİ SÜREKLİ MAĞDUR ETTİLER Başkan Şahin, 2014–2015 eğitim öğretim yılının 15 Eylül Pazartesi günü ders zilinin çalmasıyla başlayacağını belirterek, “Eğitim sisteminin, eğitim ve bilim emekçilerinin yıllardır karşı karşıya kaldığı sorunlar, artarak devam etmiş, bugün içinden çıkılamaz hale gelmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı ise, her yıl çözüm üretmekten çok, yeni sorunlar yaratan politika ve uygulamalarıyla başta eğitim emekçileri olmak üzere, öğrenci ve velileri sürekli mağdur etmiştir” BÜTÜN OKULLAR İMAM HATİPLEŞTİRME YOLUNDA “Eğitimde 4+4+4 dayatmasının üzerinden henüz iki yıl geçmesine rağmen, okul dönüşümleri sonucunda ortaya çıkan norm fazlası sorunu hala çözülememiştir. Öğretmenlerin mağduriyeti sadece bununla sınırlı kalmamış, özür grubu atamalarında, il içi ve il dışı tayinlerde de ciddi mağduriyetler yaşanmıştır. AKP hükümetinin, eğitim sistemini ticarileştirme ve dini içerikte yeniden biçimlendirme uygulamaları 4+4+4 dayatması sonrasında katlanarak artmıştır. Eğitimde 4+4+4 dayatması sonrasında okul dönüşümleri sürecinde yaşanan sorunlar, özellikle merkezi ve alt yapı sorunu olmayan okulların imam hatip yapılması yetmiyormuş gibi, şimdi de normal ortaokullarda imam hatip sınıfları açılarak bütün okulları imam hatipleştirme yolunda büyük bir adım atılmıştır” EĞİTİMDE YAŞANAN SORUNLAR “Laik eğitim anlayışına meydan okurcasına zorunlu ve “zorunlu seçmeli” din dersi dayatmalarının sürmesi, okullarda giderek artan fiziki donanım ve altyapı sorunları, kalabalık sınıflar, ikili eğitim, birleştirilmiş sınıf ve taşımalı eğitim sorunları , eğitim müfredatında piyasacı, bireyci ve dini içerikli kavram ve söylemlerin artması vb gibi pek çok sorun bu yıl da öne çıkan eğitim sorunları olarak dikkat çekmektedir. Eğitimde yaşanan sorunlar kalıcı olarak çözülmeyi beklerken, Türkiye’de eğitim sisteminin en eski ve artık kronikleşmiş sorunları arasında yer alan laik eğitim ve anadilinde eğitim sorunları, aynı zamanda farklı inanç ve etnik kimliklerin uğruna mücadele ettiği önemli bir toplumsal talep olarak ağırlığını sürdürmektedir” KÖTÜ BİR SİCİLE SAHİP “İnsanlığın sağlıklı gelişmesinin özgür, eşit, demokratik bir eğitim anlayışıyla herkesin ulaşabileceği, kamusal, demokratik, bilimsel, laik ve anadilinde eğitim ile mümkün olduğu evrensel bir ilkedir. Eğitimde ayrımcı ve dayatmacı olmayan, farklı kimliklerin, dillerin ve inançların yok sayılmadığı bir eğitim sistemi hakkına saygı gösterilmesi gerekirken, Türkiye laik eğitim konusunda olduğu gibi, bu konuda da son derece kötü bir sicile sahiptir” BÜYÜK SORUNLARLA BAŞLIYORUZ “Okulöncesi eğitimden başlayarak eğitim yatırımlarına, ders kitaplarının hazırlanmasından eğitim yöneticilerinin belirlenmesine; sınıf mevcutlarından eğitimin laik, bilimsel, demokratik ve kamusal yönünün geliştirilmesine özen gösterilmelidir. Derslik, okul, öğretmen açıklarından eğitimin genel bütçe içindeki payına kadar, eğitimin hemen her alanında köklü bir değişime gereksinim vardır. Kısacası,2014–2015 eğitim-öğretim yılına büyük sorunlarla başlıyoruz. Yeni dönemde eğitimin ciddi sorunlarına kalıcı çözüm üretilmesini bekliyoruz. Eğitimin tüm bu sorunlarına rağmen; tüm eğitim emekçilerin, öğrencilerin ve velilerin yeni eğitim-öğretim yılını kutluyor, yeni eğitim yılında başarılar diliyoruz” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.