Bozkır Dağcıları sağlıklı yaşam için Kırıkkale’de doğaya tırmandı
Kırıkkale’de Halk Sağlığı Haftası etkinlikleri kapsamında vatandaşların sağlıklı yaşam konusunda bilinçlenmesini amaçlayan bir doğa yürüyüşü düzenlendi. “Hareket Et, Doğru Beslen, Sağlıklı Yaşa” temasıyla gerçekleştirilen etkinlik, Sarıkayalar Köyü güzergâhında yoğun katılımla yapıldı.

Bozkır Dağcılık Kulübü'nün öncülüğünde organize edilen yürüyüşe; Kırıkkale İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri, çeşitli sağlık kurumlarının temsilcileri, doğaseverler ve çok sayıda vatandaş katıldı. Katılımcılar doğayla iç içe bir rotada yürüyerek hem fiziksel aktivitenin önemine dikkat çekti hem de sağlıklı yaşam mesajı verdi.

Yürüyüş öncesinde düzenlenen kısa törende Halk Sağlığı Hizmetleri Başkan Yardımcısı Dr. Ümit Hafçı ve Bozkır Dağcılık Kulübü Kurucusu Mehmet Dim günün anlam ve önemine dair konuşmalar yaptı. Dr. Hafçı konuşmasında, hareketsiz yaşamın günümüz hastalıklarının temel nedenlerinden biri olduğunu vurgulayarak, “Toplum olarak daha fazla hareket etmeye, sağlıklı ve dengeli beslenmeye ihtiyacımız var. Bugün burada bu bilinci birlikte güçlendiriyoruz,” dedi.

Yüksek İhtisas Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Hakan Varol, İl Ambulans Servisi Başhekimi Uzm. Dr. Orhan Kasar ve Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Uzm. Dr. Hasan Demirtaş da etkinliğe bizzat katılarak sağlık çalışanları ve vatandaşlarla birlikte yürüdü.

Doğal güzellikleriyle dikkat çeken Sarıkayalar Köyü rotasında gerçekleşen yürüyüş, hem fiziksel aktivitenin teşviki hem de sağlıklı yaşamın bir yaşam biçimi haline gelmesi için farkındalık oluşturdu. Etkinlik sonunda katılımcılar, temiz havada yürüyüş yapmanın yanı sıra sağlıkla ilgili bilgilendirici broşürlerle de bilinçlendirildi.

Organizatörler, benzer etkinliklerin yıl boyunca farklı bölgelerde tekrarlanacağını belirterek tüm vatandaşları harekete geçmeye ve sağlıklı yaşama adım atmaya davet etti.


Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.