Ankara'yı EGO taşıyor
Başkent'te günde 2 milyon 570 bin kişi toplu taşım araçlarını kullanarak seyahat ederken, kentiçi ulaşımın büyük bölümü, yenilenen ve çevre dostu...
Başkent'te günde 2 milyon 570 bin kişi toplu taşım araçlarını kullanarak seyahat ederken, kentiçi ulaşımın büyük bölümü, yenilenen ve çevre dostu Doğalgazlı araçlarla filosunu daha da güçlendirilen EGO tarafından gerçekleştiriliyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı alt-üst geçitler ve köprülü kavşak çalışmalarıyla Türkiye'nin en rahat trafik akışının sağlandığı şehir haline gelen Başkent'te, vatandaşların tercihi genellikle toplu taşım araçları oluyor. Ancak bunun yanında kendi özel araçlarıyla da Başkent yollarında seyahat eden vatandaşlar trafiğin rahatlığını doyasıya yaşıyor. Kentiçi ulaşımın büyük bir bölümü, yenilenen ve çevre dostu doğalgazlı araçlarla filosu güçlendirilen EGO otobüsleri tarafından yerine getirilirken, AŞTİ - Dikimevi hattında çalışan Ankaray ile Kızılay - Batıkent hattında sefer yapan Metro; rahat, hızlı ve konforlu ulaşım sağlaması nedeniyle, bu bölgelerde yaşayan vatandaşlarca bir şans olarak nitelendiriliyor. EGO Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, Başkent'te 1996 yılında AŞTİ - Dikimevi güzergahında 11 istasyon ile birlikte hizmete giren Ankaray ve 1997 yılında seferlerine başlayan Ankara Metrosu Kızılay - Batıkent arasında 12 istasyonu ile günde ortalama 300 bin yolcuyu aynı rahatlık ve konfor içerisinde gidecekleri yöne taşıyor. Yeni otobüsleriyle birlikte filosunu güçlendiren ve doğalgazlı otobüsleriyle Başkentlilere rahat ve konforlu bir hizmet veren Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü de bünyesindeki mevcut 1729 otobüs ile günde ortalama 700 bin Başkentliye hizmet veriyor. Özel Halk Otobüslerinde ise günde 400 bin Başkentli seyahat ederken, yine Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından Ankaralı vatandaşların mağduriyetini gidermek için hizmete konulan Midibüslerden ise günde 350 bin vatandaş hizmet alıyor. EGO Otobüsleri ve Özel Halk Otobüsleri, EGO Genel Müdürlüğü'nce belirlenen toplam 54 hareket noktasından kalkarak, önceden belirlenen 320 hattaki 3 bin civarında durağa uğrayarak, yolcu indirip-bindiriyor. NOSTALJİK TOPLU TAŞIM Başkent'in en eski toplu ulaşım araçlarından birisi de Kayaş - Sincan hattında çalışan Banliyö Treni. Cumhuriyet Ankara'sının simgelerinden raylı sistemin mirası trenlerde günde ortalama 50 bin kişi taşınıyor. Banliyö Treni, kentiçi ulaşımda ufak ama anlamlı bir paya sahip olarak toplu taşımda yerini alıyor. TAKSİLERDEN 60 BİN CİVARINDA KİŞİ YARARLANIYOR Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası'ndan alınan bilgiye göre, Başkent'in ulaşım alanında vazgeçilmezlerinden sayılan ve toplam 365 adet kapalı, telefonlu yazıhanesine bağlı 7701 ticari araç ve muhtelif semtlerde 500 civarında park durağı bulunan taksilerden ise günde 60 bin civarında kişi faydalanıyor. En çok Çankayalıların rağbet ettiği taksilerin, en çok yolcu aldığı yerler ise cadde ve bulvarlar. MİNİBÜSLERLE 350 BİN KİŞİ TAŞINIYOR Ankara'da minibüsler de kentiçi taşımacılığında önemli bir paya sahip. Başkent'in belli merkezlerinden değişik güzergahlara 30'un üzerinde duraktan kalkarak taşımacılık yapan toplam 2 bin 230 minibüs günde ortalama 350 bin kişiyi, evlerine, işlerine ve okullarına taşıyor. İŞYERLERİ VE OKULLARIN TERCİHİ SERVİSLER Başkent'te kamu ve özel işyerleri ile eğitim kurumlarının toplu taşım ihtiyaçları da özel servis araçlarıyla karşılanıyor. Son yıllarda Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan çalışmalarla trafik sorunu büyük ölçüde çözümlenen Ankara'da, vazgeçilmezlerden olan servis araçları da önemli bir yere sahip. Başkent'te şu anda hizmet veren toplam 6 bin 183 servis aracı günde ortalama 360 bin kişiyi işyeri ve okullarına götürüp getiriyor. 1 MİLYON 200 BİN ARAÇ Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin, Başkent yollarında yaptığı genişletme, alt üst geçit ve yeni yol açılımları sayesinde rahat bir trafik akışı sağlanıyor. 1994 yılında 350 bin olan araç sayısı, 15 yılda 1 milyon 200 bine çıkmasına rağmen, Başkent yollarındaki trafik akışı bir o kadar rahatladı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.