Saat kaç olursa olsun
İster yaya, ister araçla
Hangi mekânda olursa olsun
Eğer etrafta polis aracı ya da polis görmüşsem
İçimden geçen şu oluyor:
“Tamam.
Sıkıntı yok.
Güvendeyim…”
***
Tam 173 yıldır bu ülkede yaşayan ve kanunlarla kurallarla bir derdi olmayan
Namuslu vatandaşın,
Dürüst vatandaşın,
Ülkesini, milletini, devletini seven vatandaşın,
Benden farklı düşünmediğine de eminim.
***
Öyle ya, polisin olduğu yerden neden kaygı duyayım?
Yaram yok ki gocunayım.
Tam tersi, eğer polisin olduğu bir mekândaysam
Korunduğumu düşünürüm.
Bu devirde kolay mı bedava koruma?!
***
Türk Polis Teşkilatı 173 yıllık süreçte birçok evrelerden geçti.
Ancak halkla iç içe olma konusunda çok başarılı olunan iki dönem hatırlarım:
Birincisi, Türk filmlerinin revaçta olduğu 1970-80’ler arası dönemdeki mahalle karakollarında görev yapan babacan “komiser baba” tiplemesi
Ki bunlar mahallelinin sevgilisi ve adeta gerçek babasıdır.
Devlet ile halkı kucaklaştıran yegâne kişidir…
Ve son 10 yıldır Polis Teşkilatımızda gerçekleştirilen vitrin ve vizyon yenilenmesi sonucu ortaya çıkan yeni polis tiplemesi…
Halkla yakından ilgilenen polislerimiz bir yandan halkımızın gözündeki ve aklındaki “asık suratlı polis” imajını değiştirirken, diğer yandan da halkın devlete uzanan elleri kolları oldular.
***
Elbette tüm bunları söylerken Kırıkkale özelinde, eski emniyet müdürlerimizden Salim Bey’i, Kırıkkalelinin gönlünde taht kuran Kadri Bey’i
Ve Kırıkkale’de gerek “Açılım” sürecinde yaşanan olumsuzlukları unutturan vatanseverliği,
Gerekse 15 Temmuz sürecinden sonra takındığı kararlı tavırla Kırıkkale’yi ve Kırıkkale Emniyetini FETÖ ihanetinden arındıran hâlihazırdaki Emniyet Müdürümüz Mahmut Çorumlu Beyi de unutmamak gerek.
***
Hepsi de sağ olsunlar
Ve iyi ki varlar.
Allah, Türk Polisini daha nice 173. yıllarda başımızdan eksik etmesin.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.