1. HABERLER

  2. KIRIKKALE

  3. Yerel marketler Can çekişiyor!
Yerel marketler Can çekişiyor!

Yerel marketler Can çekişiyor!

Türkiye genelinde olduğu gibi Kırıkkale’de de her geçen gün sayısı artan ulusal market markaları, bulunduğu bölgelerdeki yerel maket ve bakkallara ekonomik açıdan zarar veriyor.

A+A-

Türkiye genelinde olduğu gibi Kırıkkale’de de her geçen gün sayısı artan ulusal market markaları, bulunduğu bölgelerdeki yerel maket ve bakkallara ekonomik açıdan zarar veriyor. Bazı bakkalların kepenk kapattığı günümüzde, ulusal marketlerin artması yerel marka olan market esnaflarını kara kara düşündürür durumda.

BİM-A101-ŞOK-MİGROS- CARREFOURSA

Her geçen gün artan büyük marketlerle bakkal kültürü yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Türkiye genelinde olduğu gibi Kırıkkale’de de her geçen gün sayısı artan ulusal market markaları, bulunduğu bölgelerdeki yerel maket ve bakkallara ekonomik açıdan zarar veriyor.  Kırıkkale’de ulusal marka olarak BİM’in 16 şubesi, A101’in 12 şubesi, Şok’un 25 şubesi, Migros’un 2 şubesi, Carrefoursa’nın ise 2 şubesi bulunuyor.

BU SORUNA ÇÖZÜM BULUNMALIDIR

Konu hakkında gazetemize açıklamalarda bulunan Kırıkkale Bakkallar ve Bayiler Odası Başkanı Adem Yurtdan, “Birçok büyük market zincirinin açıldığı Kırıkkale’de mahalle bakkalları ve yerel marketler can çekişiyor. Şehrimizde her cadde ve sokak başında bir biri ardına açılan marketler, bakkal ve yerel marketleri kapatma noktasına getirmiştir. Ulusal marketler yatırım amaçlı gelmiyor. Sıcak paramızı götürme amacıyla geliyor.”

KÜÇÜK ESNAFA ZARAR VERİYOR

“Evimizin anahtarını bakkala bırakıyoruz, çocuğumuzu bakkala emanet ediyoruz, bir şey oluyor paramız yetişmiyor bakkaldan borç para alıyor, cenazemize, hastalandığımızda yerleşik esnaf yanımızda oluyor kısacası beraber ağlıyor, beraber gülüyoruz, bu mağazalar sadece bakkala değil, beyaz eşya satana, kunduracıya, tuhafiyeciye, zücaciyeciye ve pastacıya kadar birçok küçük esnafa zarar veriyor.”

YEREL MARKETLER ZOR GÜNLER YAŞIYOR

“Ortak karar alınarak bu mağazaların şehir dışına taşınmasını sağlamalı. Çünkü yerel marketler ve bakkallar kapanırsa sosyal dengedeki zincir kopar ve kimseye yarar sağlamayacağı gibi zararı olur, sistem yerel market ve bakkal esnafının ayakta kalması için olmayanların üzerine çöker. Küçük esnaf ve sanatkârların, bu ülkenin ekonomik ve sosyal anlamda çimentosu olduğunu unutmamak gerekir.”

MÜCADELEMİZİ SÜRDÜRECEĞİZ

“Ulusal marketlerle mücadele etmek pek kolay değil. Şehir merkezlerinde açılan ulusal marketler v.b başta bakkal esnafı olmak üzere hemen hemen  her iş kolundaki esnaf ve sanatkarların işlerini büyük ölçüde aksatmak ta, rekabet edebilirlik düzeyini azaltmakta, rekabet  edebilmek için bu kesimin çalışma saatlerini uzatarak yıpranmalarına neden olmakta, hatta birçok esnaf ve sanatkarı bu marketlere karşı rekabet edemeyip işyerlerini kapatmak zorunda bırakmaktadır. Bu nedenle, bu kesimin üretim ve hizmet sektöründe yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalmaktadır.”

ESNAFIN TOPLUMDA ÖNEMLİ YERİ VAR

“Bugün Türkiye ekonomisi içinde çok önemli yer tutan Esnaf ve Sanatkarlar Avrupa Birliği'ne entegrasyon çalışmaları kapsamında şehrin merkezine açılan ulusal mağazalar zinciri, küçük esnafı kepenk kapatma durumuna getirmiştir. Zaten içinde bulunduğumuz yüksek enflasyonla birlikte ekonomik bir durgunluğun yaşandığı bu dönemde, siftah yapmadan kepenklerini kapatan esnaf ve sanatkârların özellikle de bakkal, market ve bayi esnafının içinden çıkılmaz sorunu haline gelmiştir. Yılmak yok sürekli söyleyeceğim, yerel marketlerimizin ve bakkallarımızın kapanmaması için elimden geleni yapacağım. Şehrimize ekonomik anlamda hiçbir katkısı olmayan ulusal marketlerle gücümün yettiği yere kadar mücadele edeceğim.”

Haber: Sedat Gençay

 

 

Bu haber toplam 852 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.