1. HABERLER

  2. KIRIKKALE

  3. Yeni medya ve okuryazarlığı
Yeni medya ve okuryazarlığı

Yeni medya ve okuryazarlığı

Özgün’, ‘Sunulan’ ve ‘Algısal’ gerçekler ve aralarındaki farkların daha iyi okunabilmesi, amacıyla ‘Yeni Medya ve Okuryazarlığı’ Eğitimi veriyor.

A+A-

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı Konya Ovası Projesi (KOP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, görsel, işitsel, yazılı medya iletişim araçları ile yayılan ‘Özgün’, ‘Sunulan’ ve ‘Algısal’ gerçekler ve aralarındaki farkların daha iyi okunabilmesi, amacıyla ‘Yeni Medya ve Okuryazarlığı’ Eğitimi veriyor.

ÇEŞİTLİ BİLGİLER AKTARILIYOR

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı Konya Ovası Projesi (KOP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, görsel, işitsel, yazılı medya iletişim araçları ile yayılan ‘Özgün’, ‘Sunulan’ ve ‘Algısal’ gerçekler ve aralarındaki farkların daha iyi okunabilmesi, her geçen gün hayatımızda daha fazla yer alan sosyal medyanın zararlarından bireylerin korunması ve bilinçli kullanımın özendirilmesi amacıyla Nevşehir ve Karaman’da öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik ‘Yeni Medya ve Okuryazarlığı’ eğitimleri veriyor.

KOP OKUYOR PROJESİ

KOP Bölgesi’nde Okuma Kültürünün Geliştirilmesi Projesi (KOP OKUYOR) kapsamında İl Milli Eğitim Müdürlüklerinin iş birliğiyle düzenlenen ‘Yeni Medya ve Medya Okuryazarlığı’ eğitiminin ilki Nevşehir Recep Tayyip Erdoğan Proje Anadolu Lisesinde, ikincisi ise Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü konferans salonunda gerçekleştirildi.  KOP İdaresi Başkanı İhsan Bostancı, KOP İdaresi Beşeri, Sosyal ve Kurumsal Gelişme Koordinatörü Alper Bilgiç, Karaman İl Milli Eğitim Müdür vekili Abdurrahman Kurt ile okul yöneticileri, öğretmenler, veli ve öğrencilerin katıldığı seminerde, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Sezai Türk ve Dijital İletişim Uzmanı Tolga Akkuş tarafından katılımcılara bilgiler aktarıldı.

DAHA FAZLA KİTAPLARLA BULUŞTURACAĞIZ

KOP İdaresi olarak, Aksaray, Karaman, Kırıkkale, Kırşehir, Konya, Nevşehir, Niğde ve Yozgat’tan oluşan KOP Bölgesinde okuma kültürünün geliştirilmesi için adından sıklıkla söz edilen ve Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin de ilk 100 günlük faaliyet programında yer verilen KOP Okuyor Projesini dört yıldır başarı ile uyguladıklarını ifade eden KOP Başkanı İhsan Bostancı, proje ile bir taraftan öğrencileri daha fazla kitaplarla buluşturmayı amaçladıklarını diğer taraftan ise gençlerin vakitlerinin önemli bir kısmını geçirdikleri sosyal medyayı ise daha bilinçli okumaları ve kullanabilmeleri için çeşitli proje ve faaliyetleri desteklediklerini belirtti.

MEDYA İLETİŞİM MESAJLARI DOĞRU OKUNMALI

KOP Okuyor Projesinde yola çıkarken öncelikli motivasyonun; çeşitli etkinlikler ve mekanlar aracılığıyla öğrencilerle, gençlerle kitapları buluşturmak, okuma kültürünü gençlerde bir şekilde oluşturabilmek olduğunu söyleyen Başkan Bostancı, “Bir taraftan bu okuma kültürünü oluşturabilmek için gerekli yatırım ve destekleri sağlarken diğer taraftan da farklı teknolojik aletler ve sosyal medya platformları üzerinden gençlerimizin hali hazırda bir okuma pratiklerinin bulunduğu gerçeğini kabullenmeliyiz.”

PROJELERİ ÖNCELİĞİMİZE ALDIK

“Ama bu okuma düzeninin ve bilgiye olan sınırsız erişimin maalesef çok da düzgün olmadığı, gençlerin farklı şekillerde farklı etkilere maruz kaldıkları görülmektedir. Basılı yayınlar ve sosyal medya üzerinden ortalama bir vatandaşın günlük eriştiği bilgiler karşılaştırıldığında bu oranın sosyal medya lehine çok ileri düzeyde olduğunu söyleyebiliriz. Ancak sosyal medyanın doğası gereği, gençlerimizin bu alanda manipülasyon ve algısal yönlendirmelere daha sık maruz kaldıklarını ifade edebiliriz. Bu noktada; görsel, işitsel, basılı her türlü medya iletişim mesajlarının eleştirel bakış açısıyla çözümlenebilmesi, bilinçli bir şekilde değerlendirilebilmesi ve bireylerin bu doğrultuda kendi medya iletilerini üretebilmelerini sağlamak amacıyla sosyal medya okuryazarlığının geliştirilmesine yönelik projeleri önceliğimize aldık” dedi. Medyanın her alanındaki zararlı içeriklere karşı önleme amaçlı yapılan çalışmaların başarılı olabilmesi, risk altında olan özellikle ilköğretim çağındaki bireylerin bilgilendirilmesine yönelik çalışmaların planlanmasına ve bu planların acilen hayata geçirilmesine acil ihtiyaç duyulduğuna değinen Bostancı, bu aşamada toplumun tüm paydaşlarının konuya gereken hassasiyeti ve çabayı göstermesi için planlı itici güç oluşturacak çalışmaların yapılması gerektiğini, bu nedenle ‘Yeni Medya ve Medya Okuryazarlığı’ eğitimlerinin tüm bölge illerinde verilmesini sağlayacaklarını ifade etti.

MEDYANIN SUNDUĞU DÜNYA GERÇEĞİN KENDİSİ OLMAYABİLİR

‘Yeni Medya Okuryazarlığı’nın; yeni medya kullanımına ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmayı, yeni medyanın potansiyelleri ile olası tehditlerine karşı farkındalık kazanmayı, yeni medyayı etik ve hak temelli kullanmak üzere tutum ve davranışlar geliştirmeyi hedeflediğine dikkat çeken Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Sezai Türk, “Medya mesajlarının eleştirel bir bakış açısıyla alınabilmesi, medyada gerçeklilik ve kurgusallık ayrımının yapılabilmesi çok önemli. Bilgiye ulaşma, analiz etme, değerlendirme ve iletişime geçme konularında medyanın bir araç olarak kullanmasını gerekiyor.”

Haber: Ahmet Tezel  

Bu haber toplam 418 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.