1. YAZARLAR

  2. ALAATTİN KARAER

  3. Yavru Vatan Kıbrıs – 18
ALAATTİN KARAER

ALAATTİN KARAER

SANAT KALEMİ
Yazarın Tüm Yazıları >

Yavru Vatan Kıbrıs – 18

A+A-

Sanat Kalemi

alaattin-karaer--kose-yazisi1-015.jpegalaattin-karaer--kose-yazisi2-014.jpeg

 

     Köşk konusunda anlatılan efsanelerde az değilmiş!

     Bu efsanelerden birisine göre, Paolides, köşkü mimar bir arkadaşına yaptırmış. Köşk yapıldıktan sonra da köşke dair tüm planları, kaçış noktalarını bildikleri için mimar arkadaşını ve diğer tüm işçileri öldürmüş.

     Bir diğer efsaneye göre, Paolides, evinde dönem dönem partiler düzenlermiş. Odasının balkonundan, havuzda yüzen kişilerin veya havuz etrafındaki kişilerin yakalaması için ısırdığı elmayı o bölgeye atarmış. Bu elmayı yakalayan kişilerle de ister kadın ister erkek olsun, geceyi birlikte geçirirmiş…

    Ne derece doğrudur bilinmez, Paolides’in pedofili olduğu, Çocuk misafir odasının kendi yatak odasına yakın, ebeveynlerinin odasına uzak olması da bu yüzdendir diye söyleniyormuş.

KIRMIZI ODA:

     Bu bölüm kırmızı oda olarak isimlendirilen o dönemlerde Mafya toplantılarının yapıldığı kanlı eylemlerin planlandığı kara para ve servetin nasıl bölüşüleceği kararların alındığı orijinal bir bölümdür. O dönemlerde her türlü toplantı bu görmüş olduğunuz masada yapılıyor, karar ise kendi masasında köşkün eski sahibi tarafından alınıyormuş.

     Kendi masasının özelliği üzerinin ceylan derisi ile kaplı oluşudur. Karşınızda görmüş tablo     1971 yılında Fransız bir ressam tarafından yapılarak kendisine hediye edilen orijinal bir Meryem ana tablosudur. Tablonun iki özelliği vardır.  Özelliklerinden birisi Meryem ananın tacının som altından, boynundaki gerdanlığın elindeki tasın altın suyuna batırılmış fırça ile yapılmış olmasıdır, diğer özelliği ise üç boyutlu oluşudur. Odanın neresinde bulunursanız bulunun Meryem ananın gözleri, elleri, dizleri ve ayak uçları sürekli olarak sizi takip etmektedir.

MAVİ ODA:

     Bulunduğumuz bölüm o dönemlerde köşke gelen misafirlerin geceyi geçirdikleri mavi odadır. Bu bölümde iki adet abajur, yatak örtüsü ve tüm eşyalar orijinaldir.

     Görmüş olduğunuz kırmızı bölüm ise bir günah çıkarma yeridir. Ortasındaki ayna dokuz boyutlu bir ayna olup kendisine Uzak-Doğudan getirilmiştir. Aynanın özelliği bakıldığı zaman arkada kalan tüm odanın görülebiliyor olmasıdır. Kendisi aynayı burada günah çıkarırken arkadan gelebilecek saldırılara karşı bir önlem olarak koydurmuştur.

     Odaya ait olan banyo, tuvalet ve küvet bölümü de yine orijinalliğini koruyor

     Dolabın içerisinde görmüş olduğunuz Paolides’in gizli kasası 1977 yılında heyet huzurunda oksijen tüpü ile açılmış, içerisinde 20 sterlin ve 1 altın anahtar bulunmuştur. Altın anahtar köşkteki bütün kapılara ve denemesine rağmen hiç birine uymamış, nereyi açtığı bilinmiyor.

YEŞİL ODA:

     Burası yeşil oda olarak isimlendirilen Paolides’in dinlenme odasıdır. Bu bölümde kırmızı koltuk takımı, çini işlemeli vazo 1957 yılı estetiğine uygun olarak yapılan çalışma masa, likör takımı ve siyah beyaz televizyon orijinaldir. Bu odanın bir gizemi varmış. . Kapı özel bir mekanizmaya sahipti ve onun sırrını sadece Paolides ve en yakın oda hizmetçisi biliyordu. Kapıyı açmak için kapı kolunu aşağıya doğru değil, yukarıya doğru kaldırmak gerekiyordu. Eğer birisi kapı kolunu farkında olmadan aşağıya doğru bastırırsa kilit sistemi devreye giriyor ve kapı aniden kilitleniyordu. Ani ve hiç umulmadık tehditlere karşı bile önlem alınmıştı bu evin içinde. Dinlenirken bile tedbiri elden bırakamazmış Paolides.

    Kırmızı koltuklarda tekli olanlar o dönemlerde stres koltuğu olarak kullanılıyormuş özelliği ince yaydan ve kuş tüyünden yapılmış olması, dolayısı ile çok rahat oluşudur.

    Bu odadaki bir diğer ilginç ayrıntı ise 1967 yılı yapımı Renato marka televizyondur. Siyah beyaz televizyonun özelliği ise kabini ile bir oluşudur.

YATAK ODASI:

     Bulunduğumuz bu bölüm kendisine ait olan geceyi geçirdiği yatak odasıdır, odanın özelliği, yattığı yerden pencereler sayesinde güneşin doğuşundan batışına kadar olan sürecin seyredilebiliyor oluşudur. Yatağın arkasında görmüş olduğunuz kapılar ise 1974 harekatından hemen önce adayı terk ederken kullanmış olduğu tünele açılan kapılardır. Odanın bu ölümünde kendisi tarafından kullanılan çalışma masası, açıldığında ise makyaj masasını görmektesiniz.

     Odanın iç bölümünde bulunan tuvalet banyo, küvet bölümü yine orijinalliğini koruyor.

     Banyo bölümünün hemen karşısında bulunan dolabın içerisinde kendisine ait olan iki adet bornoz ve bir çift terliğini görmektesiniz.

ÇOCUK ODASI:

     Burası o dönemlerde Köşke gelen misafirlerin çocuklarının oyun oynadıkları ve yattıkları minyatür eşyalarla dizayn edilmiş sarı odadır.  Odaya ait olan banyo, tuvalet ve küvet bölümü de yine çocuklar göre minyatür bir şekilde düzenlenmiştir. Çocukların geceyi geçirdikleri bu bölümün bir özelliği de depreme dayanıklı oluşudur. Binadan ayrı şekilde inşa edilmiş ve temelle hiçbir bağlantısı yoktur.

     Sarı odanın hemen çıkışında görmüş olduğunuz dolap, ayna o döneme ait ve orijinaldir.

     Özellikleri her ikisinin de gül ağacından yapılmış olmasıdır. Görmüş olduğunuz heykel ise dengenin simgesi olan bronz valerin heykelidir. Heykelin özellikleri hangi şekilde kalırsa kalsın dengede duruyor oluşudur. Dolabın üzerinde görmüş olduğunuz çukurlar ise çeşitli depremlerde heykelin düşerek bırakmış olduğu izlerdir. Heykel aynı zamanda deprem habercisi olarak da kullanılıyormuş, deprem esnasında sallanarak veya düşerek çıkarmış olduğu sesle kökte bulunan insanları uyarıyor onlarda deprem odasına kaçarak depremden korunuyorlarmış.

TERASDA BULUNAN YEMEK SALONU:

     Burası terasın yemek salonu bölümüdür. Bu bölümde gül ağacından yapılmış yemek masası ve sandalyeleri ile altındaki İran makine halısı yine gül ağacından yapılmış olan dolap, 3 adet tablo orijinaldir.

     Görmekte olduğunuz Amerikan sehpaları ve bukelemun derisi ile kaplı dolap orijinal olup, Amerikan sehpalarının özelliği sedef işlemeli ve fil dişi kabartmalı olmasıdır.

     Dolabın özelliği ise ilacı sürüldüğünde bukelemun derisi ile kaplı bölümlerinin mevsimine göre renk değiştirmesidir. İlacı en son sonbaharda sürüldüğü için Sarı olarak kalmıştır

     Terasın bu bölümü ise oturma salonu olarak kullanılıyormuş. Bu bölümde iki adet çanak testi Dört adet sarı koltuk, üç adet sarı sehpa, iki adet İran makine halısı, çini işlemeli vazo, avize, kahverengi koltuk takımı, sehpalar ve iki adet biblo orijinaldir. Bibloların özelliği o dönemlerde içlerine şarap koyulup, bayan biblolardan erkekler, erkek biblolardan ise bayanların şarap içmesidir. devam edecek…

Bu yazı toplam 415 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.