1. HABERLER

  2. KIRIKKALE

  3. Üniversite'den açıklama
Üniversite'den açıklama

Üniversite'den açıklama

Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi başhekimliğinden gazetemizin dün yayımlanan sayısında manşetten yayımlanan ‘Sağlık Skandalı!’ başlıklı özel haberimize dair açıklamada bulundu.

A+A-

Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi başhekimliğinden gazetemizin dün yayımlanan sayısında manşetten yayımlanan ‘Sağlık Skandalı!’ başlıklı özel haberimize dair açıklamada bulundu. Yapılan açıklamada “İşlemden sonra daha 24 saat dolmadan enfeksiyon oluşması olasılığı düşükte olsa araştırılmaktadır. Hastaların hepsinin kör olması söz konusu olamayacağı gibi işlem yapılan 9 hastanın durumu iyidir” denildi

“UCUZ İLAÇ” İBARESİ İLE YER ALAN İLAÇ İSMİ BEVACİZUMAB

Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi başhekimliğinden gazetemizin dün yayımlanan sayısında manşetten yayımlanan ve özel haberimize dair yapılan yazılı açıklamada, “Türkiye Cumhuriyeti Sosyal Güvenlik Kurumu’nun ilaç uygulamaları ile ilgili tebliğine “Sağlık Uygulama Tebliği (SUT)” adı verilir. Bütün ilaç uygulamalarının geri ödemeleri için bu tebliğde yayınlanan ilkeler esas alınır. Kamu, özel tüm sağlık kuruluşları bu sistem üzerinden hareket eder. Basında “ucuz ilaç” ibaresi ile yer alan ilaç ismi Bevacizumab olup bu ilaç gözün sarı nokta hastalıkları ile şeker hastalığına bağlı göz hasarında kullanılan bir ilaçtır. Bu ilaç yukarıda sayılan hastalıklara bağlı olarak değişik derecelerde görme kaybı yaşanan hastalara gözün çeşitli tabakalarındaki hasarı tamamen veya kısmen azaltmak adına uygulanır. Sağlık Uygulama Tebliği; göz hastalıklarında ilaç kullanım ilkelerini net bir şekilde belirtmiştir”

STERİL ŞARTLARDA GERÇEKLEŞMİŞTİR

“SUT’nin 28.01. 2019 tarihli son güncel tebliğinde probleme neden olduğu düşünülen ilaç ilk tedavi seçeneği olarak yer almaktadır. Ayrıca bu ilaç hastane eczanelerinde bulunması gereken bir ilaç olarak tanımlanmış ve Kamu hastanelerinde bulundurulmaktadır. Ayrıca bu tebliğe göre ilaç yeni kullanımda olan bir ilaç değildir. Bu olaya neden olduğu düşünülen Bevacizumab etken maddeli ilaç ile ilgili Kırıkkale Üniversitesi Hastanemizde inceleme başlatıldı. Çünkü biyolojik olarak aktif olan bu ilaç aynı hastaların bir kısmına daha önce uygulanmıştır. Fakat bu tarz ilaçlarda ilaç reaksiyonu oluşabilir. Sterilizasyon şartlarına dikkat edildiği bilinmekte olup o gün kullanılan setlerin sterilizasyon kodları da doğrulanmıştır. Çünkü ameliyathaneye gönderilen setler otomatik cihazlar onay vermeden kullanıma gönderilmemektedir. İşlemler ameliyathane ortamında ve steril şartlarda gerçekleşmiştir”

HER OLASILIK GÖZ ÖNÜNE ALINARAK ARAŞTIRILMAKTADIR

“İşlemden sonra daha 24 saat dolmadan enfeksiyon oluşması olasılığı düşükte olsa araştırılmaktadır. Hastaların hepsinin kör olması söz konusu olamayacağı gibi işlem yapılan 9 hastanın durumu iyidir. Diğerlerine de ulaşılmış ve gerekli tedavileri başlatılmıştır. Her olasılık Üniversite Hastanemizce göz önünde bulundurularak araştırılmakta olup net sonuçlar elde edilene kadar şu an için ilaç uygulaması yapılmamaktadır. Ancak çeşitli hasta iddialarında olduğu gibi yanlış ilaç verme zaten söz konusu değildir. Endikasyonu Sosyal Güvenlik Kurumu, SUT tarafından net olarak tanımlanan ve belirtilen ilaç endikasyonları ışığında ilaç Göz Hastalıkları hekimlerince uygulanmıştır. Bu nedenle ilacın gözdeki yukarıda belirtilen hasar nedeni görmesi bozulmuş, azalmış hastalarda uygulanması ile ilgili tıbbi hata bulunmamaktadır, yine de teknik detaylarda her olasılık göz önüne alınarak araştırılmaktadır” denildi.

Bu haber toplam 881 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.