1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Team Alvimedica Zorlu Etabı değerlendirdi
Team Alvimedica Zorlu Etabı değerlendirdi

Team Alvimedica Zorlu Etabı değerlendirdi

Son bölümlerinde teknelerin “burun buruna” gittiği, birinciyle ikincinin sık sık yer değiştirdiği Volvo Ocean Race’in Cape Town - Abu Dhabi etabını...

A+A-
Son bölümlerinde teknelerin “burun buruna” gittiği, birinciyle ikincinin sık sık yer değiştirdiği Volvo Ocean Race’in Cape Town - Abu Dhabi etabını tüm zorluklara rağmen 5. sırada tamamlayan Team Alvimedica; bu zorlu etapta yaşadığı duygusal ve zihinsel yorgunluğunu, tükenmişliği dinlenerek atmaya çalışıyor. Yarışı lider olarak sürdürürken Hint Okyanusu’nda karaya vuran Team Vestas Wind’e yardım etmek için duran; ekip kayalıklardan güvenle kurtulduktan sonra yarışa hızla yeniden dönen; akla hayale gelmeyecek şeyler yaşayan Team Alvimedica, Cape Town-Abu Dhabi etabını değerlendirdi. Cape Town’da başlayan ve Abu Dhabi’de tamamlanacak olan Volvo Ocean Race’in ikinci etabında, Volvo Ocean Race’in “En Genç Takımı” unvanını taşıyan Team Alvimedica, ayağın ilk iki gününde 20 knot’a varan hızlarla filonun liderliğini yaptı; güçlü rüzgarlarla harika bir performans sergiliyorlardı. Ancak daha sonra, yarışın 10.’ncu gününe yaklaşırken rotalarını değiştirmek zorunda kaldılar. Çünkü; yarıştaki güçlü rakiplerinden biri olan Team Vestas Wind, Hint Okyanusu’nda, Cargados Carajos Shoals’ta kayalıklara oturmuştu ve yardıma ihtiyacı vardı. Hiç düşünmeden, doğru olanı yaptılar ve tehlikeyle yüz yüze olan Team Vestas Wind’in yardımına koştular. Bu kurtarma operasyonu, 11 saat boyunca yarıştan kopmalarına neden oldu ve Team Alvimedica için yarışın seyrini değiştirdi. Doğru olanı yapmak: “Önce İnsan” Team Alvimedica’nın lideri Charlie Enright, o anları ve duygularını şöyle aktarıyor: “Dikkatli bir şekilde yarışa konsantreydik, fakat bu konsantrasyon -rakibiniz de olsa- insanların tehlikeyle yüz yüze olması durumunda çok hızlı bir şekilde değişiyor; bu üzerinde düşünülecek bir karardan çok yapılması doğru olan şeydi. Bu noktada, sizin ve yarıştığınız kişilerin güvenliği en önemli şey oluyor; bu endişeli bekleyiş ve bir yandan devam eden yarış, sizi duygusal ve zihinsel olarak da çok etkiliyor. Yeniden yarış konsantrasyonuna dönmemiz, ilk pozisyon bilgisi raporumuzu alana kadar pek kolay olmadı.” Finişe doğru son saatlerde gelen 5.’ncilik! Team Vestas Wind’in kurtarılma operasyonunun tamamlanmasından sonra, filonun en arkasına düştüğü yarışa yeniden dönen ve kararlı bir şekilde filonun yarısını yakalamayı başaran Team Alvimedica, etabın sonlarına doğru, bitişe sadece 36 saat kala 4.’ncülük iddiasındaydı. Ama İspanyol Mapfre aradan sıyrılıp göz açıp kapayıncaya kadar yarım millik arayı 50 millik bir avantaja çevirmesini bildi. “Özellikle Umman Körfezi’ne ulaştığımızda rota daha çok “lideri takip et” gibi bir durum gerektiriyordu” diyen Enright, “Sondan bir önceki akşam, iyi bir iş çıkararak Mapfre ile aramızdaki mesafeyi korumayı başardık. Fakat sabah AIS ’leri (Otomatik Kimlik Sistemi) bozuldu ve nerede olduklarını bilmiyorduk. Ama onlar da bu duruma rağmen iyi bir iş çıkarıp yarışa devam ettiler. O noktadaki konumumuz dolayısıyla savunma yapmamız çok zordu” diye ekliyor. “Bir mutfakta çok fazla aşçı olmamalı” Teknenin hızını gittikçe artıran Team Alvimedica, özellikle düz hat üzerinde başarılıyken, başarılarını etkileyen olumsuzlukları da dürüstçe, açık bir şekilde değerlendiriyor. Charlie Enright, “Kilitlenip, yol boyunca ilerlediğimizde filodaki diğer tekneler kadar hızlı oluyoruz. Fakat iş inceliklere ve vites değiştirmeye gelince, sanırım kendimizi biraz daha geliştirmemiz gerekli” diyor. Navigatör Will Oxley de, performanslarını etkileyen bu olumsuzluğun nedenini bildiğini söylüyor: “Bazı karar alma ve uygalama süreçlerimizi yeniden gözden geçirmeliyiz” diyor Oxley. “Charlie’yle birlikte, birbirimizle ve ekiple daha verimli bir iletişim sistemi kurmalıyız. Gerçek şu ki, teknede çok iyi bazı “yakın kıyı” yelkencilerimiz var. Fakat ‘bir mutfakta çok fazla aşçının olması’ bazen süreci yavaşlatabiliyor.” Kısa vadeli kazanımlar yerine uzun vadeli stratejiler! Genç ekibin öğrendiği bir diğer konuysa, bulutları nasıl okumaları gerektiği. Elbette, okyanusta yol almak; kıyıya yakın yapılan bot yarışlarında dalgalarla oynamaktan çok daha farklı... Ekip, uzun vadeli stratejileri için, kısa vadeli kazanımlardan nasıl vazgeçmesi gerektiğini de bu zorlu etapla öğrendi... “Charlie gerçekten insanları canlandıran türden biri. Analitik bir düşünce yapısına ve sorunların üstesinden gelme becerisine sahip...”diyor Oxley ve ekliyor: “Charlie’nin birçok yeni bilgiyle baş ettiğinin bilincine varmak insanlar için gerçekten zor. Teknede çok fazla insan yok. Bir değişiklik yaptığınızda, bunun doğru olduğundan emin olmalısınız. Denizcilikte her zaman doğru şeyleri yapamazsınız; fakat dikkatli olmazsanız, bir cinnet haline girmeniz işten bile olmaz. Teknenizin rotasına konsantre olmaktansa, manevraların kurbanı olursunuz. O yüzden akıllıca ilerlemeliyiz; zorlu bir şekilde değil.” Enright da bu düşünceyi onaylıyor: “Ayak harika bir şekilde başladı. Tekne hızımızı arttırmak için birçok şey yaptık” diyor Team Alvimedica’nın skipper’ı... “6 saatte bir iletilen pozisyon raporları doğrultusunda; artık iç iletişimimize, filo idaresine, taktiklere ve bunları en iyi şekilde yapmaya odaklanmış durumdayız. Doğru parçaların orada olduğuna dair hislerim devam ediyor; yalnızca bunları daha verimli bir şekilde kullanmalıyız.” Cape Town’dan Abu Dhabi’ye 6.125 deniz mili! Cape Town- Abu Dhabi etabında 6.125 deniz milini 24 gün, 11 saat, 29 dakika ve 23 saniyede tamamlayarak bitiş çizgisini geçen ve şu anda öndeki üçlünün 6 puan gerisinde yer alan Team Alvimedica; yarışın geride kalan iki ayağı boyunca 10 puan toplayarak genel klasmanda 4. sırada yer alıyor. İkinci ayakta, 15 dakikalık averajda 25 knot ile en yüksek hıza ulaşan Team Alvimedica, liderliğini sürdürdüğü yarışta, Team Vestas Wind’e yardım için sıralamasını kaybedişinin telafisiyle, ne kadarlık bir düzeltme alacağı da, VOR Uluslararası Komite tarafından değerlendiriliyor.
Bu haber toplam 212 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.