1. HABERLER

  2. SPOR

  3. Şu okullar olmasa-1
Şu okullar olmasa-1

Şu okullar olmasa-1

Öğretmenlerin durumu Osmanlı’nın son dönemlerinde şimdiki adıyla Millî Eğitim bakanlığı yapan kişi, “Ah şu okullar olmasa. Ben çok iyi Millî...

A+A-
Öğretmenlerin durumu Osmanlı’nın son dönemlerinde şimdiki adıyla Millî Eğitim bakanlığı yapan kişi, “Ah şu okullar olmasa. Ben çok iyi Millî Eğitim Bakanlığı yaparım” demiş. İnanır mısınız cumhuriyet kurulduğundan beri yetmiş dört kişiyi Millî Eğitim Bakanı yapmışız.  İçlerinde böyle demeyen sayı beşi geçmez. Göreve gelen Millî Eğitim Bakanlarımız, eğitimin evrensel ilkelerini ve bünyemize uygun olanını değil, siyasi partilerin günlük çıkarlarına, günü kurtarmak adına uygun olanları yapmışlardır. Konuyu çok uzaklara taşımadan yakın günlerde yapılan bazı çalışmalara bakalım. Birisi öğretmenleri kariyer basamaklarına ayırma çalışmalarıdır. Öğretmenleri sınava sokacak. Sınavda başarı durumuna göre stajyer öğretmen, öğretmen, uzman öğretmen, başöğretmen olarak görev yapmalarını sağlayacak. Hatta bir dönem bu sınavları da yaptı. Ancak ikincisini yapamadılar. Uygulamadan vazgeçildi. Öğretmenleri beş bölgede çalışma kararı alındı. Türkiye beş bölge olarak planlandı.  En doğudan başlatarak sırasıyla, bu bölgelerde görev yaptırılacak. Bu uygulamayı da birkaç sene yapmaya çalıştılar Baktılar ki bu yol ülkenin Millî Eğitim sorununu çözmeye yetmiyor. Uygulamadan vazgeçtiler. Dediler ki aynı okulda beş yıl okul müdürlüğü yapanları bir başka okula tayinini yapalım. Duyuldu ve görüldü ki atmışa yakın Kırıkkale’deki okul müdürünün yerleri değiştirilmiş. Okul müdürlerinin eline yeni görev yerlerinin yazısı verildi. Herkes yeni görev yerlerine gitti. Ancak büyük çoğunluğu mahkemeye başvurdu. Yürütmenin durdurulması kararını aldılar. Müdürlüğün kapısına dayandılar. Herkes kendi okuluna tekrar döndü. Okulların yönetimi ciddi aksaklıklarla karşılaştı. Hem okullarımız, hem de müdürlerimiz mağdur oldular. Öğretmenleri doğu illerine tayin edelim. Öğretmenler gittikleri yerlerde yer değiştirmeden en az üç yıl çalıştıracağız dediler. Bu uygulamanın da sonunu getiremediler. Zorla çalıştırmanın mümkün olmadığını öğrendiler. Olanlar çocuklarımıza ve öğretmenlerimize oldu. İki yüz elli bin öğretmen adayını sokağa bıraktılar. Bu öğretmenlerimizin sorunları sizin omuzlarınızdadır. Bir büyük kısmını öğretmenler çoluk çocuğa karıştı. Pek çoğu değişik meslek guruplarıyla yuvalarını kurdu. Sonra atamalarını yaptılar. Bu kez karşılarına eş durumu, parçalanmış aileler sorunu çıktı.  Mutsuz olan, geçim sıkıntısı yaşayan öğretmen, öğrencisine, okuluna yararlı olamaz.  Sokağa terk ettiğin öğretmen adaylarının hem kendilerine, hem ülkeye bir yararı olmaz. Yüzde sekseni köylerde yaşayan halkımızı ekonomik nedenlerle,  terör nedeniyle, şehirciliği özendirerek boşalttılar. Kentleri köyleştirdiler.  Köylerde nüfus azalınca, bu sefer köylerde öğrenci bulamadılar. Taşımalı eğitimin zorlukları içine düştüler. Köylerimizde bayrağımızın dalgalanmasını, köylerde aydın kafanın kalmasını engellediler. Seviye belirleme sınavları yapmayı hedeflediler. Önce sekizinci sınıflara derken yedinci ve altıncı sınıflara da uygulamaya kalktılar. Baktılar özel okulların ayıbı ortaya çıkıyor. Özel okullarda başarı devlet okullarından geride kalmış. Seviye belirleme sınavından vazgeçtiler. DEVAMI VAR...   ASIM ATABEY   
Bu haber toplam 463 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.