1. HABERLER

  2. DÜNYA

  3. Sıvı tüketiminizi artırın
Sıvı tüketiminizi artırın

Sıvı tüketiminizi artırın

İl Halk Sağlığı Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş, yaz sıcaklarının yanı sıra; yaklaşan Ramazan Ayı dolayısıyla vatandaşları beslenme konusunda...

A+A-

İl Halk Sağlığı Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş, yaz sıcaklarının yanı sıra; yaklaşan Ramazan Ayı dolayısıyla vatandaşları beslenme konusunda uyardı. Sıvı tüketiminin artırılması gerektiğini belirten Güngüneş, "Bu yüzden yaz aylarında yaklaşık 2-2,5 litre sıvı almamız gerekir” dedi. GAZLI İÇECEKLER YARARLI DEĞİL! Gelecek hafta idrak edeceğimiz Ramazan Ayı öncesi İl Halk Sağlığı Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş, vatandaşları dengeli beslenme konusunda uyardı. Yaz sıcaklıklarının da gün geçtikçe arttığını belirten Güngüneş,  Öncelikle yaz aylarında aşırı terlemeden ötürü, sıvı tüketiminin mutlaka artırılması gerekiyor. Bu yüzden yaz aylarında yaklaşık 2-2,5 litre sıvı almamız gerekir. Tükettiğimiz sıvının kafein, karbondioksit ve şeker oranının yüksek olmaması gerekiyor, yani kahve, serinlemek için içtiğimiz gazlı içecekler ve şekerli içecekler bu dönemde çok yararlı değil!” dedi. İNSANI ZİNDE TUTAN SIVILAR Güngüneş yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; “Sıvı kaynağı olarak beslenmemizde öncelikle suya yer vermemiz gerekir, ayrıca terle beraber oluşan tuz kaybını önlemek için bu dönemde ayran da rahatlıkla tercih edilebilecek bir içecek, bitki çayları, taze sıkılmış meyve suları, içinde küçük taze nane parçaları olan limonata, kompostolar, prebiyotik özelliğinden dolayı kefir bu aylarda rahatlıkla tercih edebileceğimiz, zinde tutan sıvılardır.” ÇOK DİKKATLİ OLMAK GEREKİYOR “Günde 3 ara, 3 ana öğün olarak; az az sık sık yemek yemek, kan şekeri düzeninizi sağlayacağından, metabolizmanızı artıracağından yazın daha da önem taşımaktadır. Sıcak havalarla birlikte artan besin zehirlenmelerine karşı da dikkat etmemiz gerekiyor. Özellikle hayvansal gıdaları tüketirken yazın çok dikkatli olmak gerekiyor. Besin zehirlenmesi, zamanında başvurulmazsa, yoğun sıvı kaybından dolayı çok ciddi duruma gidebilir. Hatta nörolojik sıkıntılara sebep olabilir. Besin zehirlenmesi gün içinde yediklerinizden de olmuş olabilir, 3 gün önce tükettiğiniz bir besinden de olabilir.” MUTLAKA EN YAKIN DOKTORA BAŞVURMALISINIZ “Bu yüzden ‘bugün şüpheli bir şey yemedim, zehirlenmiş olamam’ diye bir düşüncede olmamalısınız. Kendinizde ateş, diyare(ishal), kusma gibi belirtiler gördüğünüzde, mutlaka en yakın doktora başvurmalısınız. Ramazan, insanın diriliş ayı. Eğer gerçekten hakkıyla yaşanırsa. Oruç tutanların genelde ramazanın manasının aksine iftar ve sahur menülerini abarttıklarını görüyoruz. Hâlbuki iftar ve sahurla günde 2 öğün beslenen metabolizma oldukça yavaşlıyor. İFTARA 15-20 DK ARA VERİN! “Oruçla yavaşlayan metabolizma üzerine siz sofranızı donattığınızda, aç kalmış vücut, yediğiniz her şeyi parçalamadan depoluyor. Bu da size Ramazan ayında en sık karşılaşılan sorun olarak; kilo alımını getiriyor. İftarda bir çorba ve hurma yedikten sonra 20 dk kendinizi başka bir şeyle meşgul edip, sonra sofraya gelmelisiniz. Bu 20 dk beynin tokluk merkezini uyararak, iştah kaybınızı sağlayıp, daha az yemek yeme sağlayacaktır.“ METABOLİZMANIZIN HIZLANMASINI SAĞLAYACAKTIR “İftar menüsünü hafif yedikten sonra, 2-3 saat sonra bir ara öğün yapıp metabolizmanızı hızlandırın, buralarda da mutlaka bolca su tüketin. Genel olarak ise yoğurt, süt, ayran, peyniri bolca tüketin, bu metabolizmanızın hızlanmasını sağlayacaktır. Sahurda da hafif yemeyi unutmayın. Sahurda sadece su içerek niyetlenmenin veya gece yatmadan önce yemek yemenin son derece zararlı olduğunu unutmayın” dedi.

Bu haber toplam 605 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.