1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Şansım yüzde 51, Oy oranım yüzde 50
Şansım yüzde 51, Oy oranım yüzde 50

Şansım yüzde 51, Oy oranım yüzde 50

MHP'nin Ankara adayı Mansur Yavaş iddiasını bir kez daha ortaya koydu Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Mansur Yavaş yüzde 50 gibi bir oy oranıyla...

A+A-

MHP'nin Ankara adayı Mansur Yavaş iddiasını bir kez daha ortaya koydu Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Mansur Yavaş yüzde 50 gibi bir oy oranıyla 29 Mart seçimlerine damgasını vuracağını ifade etti. Projelerini anlatan Yavaş, en büyük arzusunun Ankara'da yaşayan insanların çok mutlu olduğu yaşadığı bölgeden keyif aldığı, insanların zengin olduğu bir kent yapmak olduğunu belirtti. ŞANSIM YÜZDE 51 MHP Ankara il başkanı Ömer Demirel ve seçim Koordinasyon başkanı Hamit Ayanoğlu ile birlikte düzenlediği basın toplantısında AK Parti ve CHP'nin adaylarına atıfta bulunmaktan kaçınan ve sadece projeleriyle oy istediğini belirten Ankara Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mansur Yavaş üç aday arasında şansını yüzde 51 olarak gördüğünü ifade etti. Sebebini de "Ankara'nın yeni bir yüze yeni bir heyecana ihtiyacı var" diyerek açıkladı. OYLARIMIZ SÜREKLİ YÜKSELİYOR Ekim ayında Ankara'da avukatlık yapmak için bir avukatlık bürosu tuttuğunu ifade eden Yavaş, Genel başkanları Devlet Bahçeli tarafından gelen adaylık teklifi üzerine edip çalışmalara başladığını söyledi. "2 aydır çalışıyorum. Ekim ayında bir anketimiz oldu. Sürekli oylarımız yükseliyor. Seçimi kazanacağıma inanıyorum. Çünkü Ankara'nın yeni bir yüze, yeni bir heyecana ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Bunu halkımızın arzularından taleplerinden hissediyorum" dedi. MARKA KENT PROJESİ "En büyük arzum Ankara'da yaşayan insanların çok mutlu olduğu keyif aldığı, insanların zengin olduğu bir kent yapmak, marka kent yapmak" diyen Yavaş şöyle konuştu. Cumhuriyetimizin başkentine yakışır bir şekilde, Ankara dendiği zaman, yurt dışında ki insanlarında görmek için, para harcamak için can attığı bir Ankara meydana getirmek hedefimdir. Çünkü Ankara çok köklü geçmişi ile, Cumhuriyetimizin ilk yıllarında hem kuruluşumuza hem Kurtuluş savaşımıza karargah olması nedeni ile önemli bir yerdir. Dolayısıyla dünyada da Ankara denildiği zaman marka kent akla gelmelidir. Marka kent olmanın bir çok kriterleri vardır. Bu kriterlerinde alt yapılarıyla birlikte gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Marka kent olduğu zaman yurt dışından bir çok insan görmeye, gezmeye gelecektir. En önemlisi Ankara'da yaşayanlar için gezilecek, görülecek, mutlu yaşayabilecekleri bir kent olacaktır. En büyük hedefim Ankara'yı layık olduğu yere getirmek, yaşayanlarını da mutlu, stresten uzak, sıkıntısız bir yaşam tarzıyla buluşturmaktır. BELEDİYE HİZMETLERİ TAM YAPILMAMIŞTIR Marka kent olmanın kriterleri vardır. Marka kent dediğimiz yerler, Paris'tir, Londra'dır. Marka kent olupta bir turistin bir yere gidebilmesi için her iki adayımızında sürekli tartıştığı metrosunun bitmiş olması gerekmektedir. Güzel bir ulaşım olması gerekmektedir. Suyunun içilebilir, havasının temiz olması lazım. Belediyeciliğin bütün hizmetlerinin bitmiş olması gerekmektedir. Sayın adayların tartıştığı bu konular benim marka kent hedefimin sadece altını dolduracak tartışmalardır. Gelişmiş batı ülkelerinin yüzyıl önce yaptığı metroyu hala tartışıyorsak, burada bir eksiklik var demektir. Yine gelişmiş ülkelerin ulaşımı nasıl çözdüğünü gördüğümüz halde hala ulaşımı çözemediysek demek ki burada son 50 yılı kastedebilirsiniz, belediye hizmetleri tam yapılamamıştır demektir. Alt yapı hizmetleri tamamlanmamış bir kente turist zaten gelmeyecektir. KENDİMİ ANKARA'YA HAZIR HİSSEDİYORUM Ben 10 yıllık belediye başkanlığı yapmış tecrübeli bir insanım. Belediye başkanlığı şöyle bir makamdır. Daha önceden okulu yoktur. Her meslek sahibi belediye başkanı olabilir. Örneğin şuanki belediye başkanımız, Keçiören belediye başkanı olmadan önce ticaretle uğraşıyordu. Sayın Karayalçın büyük bir kooperatifin başkanıydı. Tek farkım onların daha önce Büyükşehir belediye başkanlığı yapmış olması. Kendimi Ankara'ya çok hazır hissediyorum. Belediye Başkanlığının kesinlikle sadece alt yapı hizmetlerinden ibaret olmadığını, belediye başkanının ileriyi görecek şekilde vizyonunun olması gerektiğini, kentin geleceğini planlaması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin ben, 1,5-2 aydır ankaradayım. Beypazarında ki sular akıyor, herkesin çöpleri alınıyor. Bu anlamda baktığınız zaman, belediye başkanı gerekmiyor gibide anlayabilirsiniz. Belediye başkanı kentin önderidir. Kentte yaşayan insanları daha mutlu yapmak en başta gelen görevidir. İstihdam alanı ortaya çıkartmalıdır. İşsiz onu ilgilendirmelidir. Esnafın ekonomik düzeyini düşünmelidir.mansur5 TÜM KESİMDEN OY BEKLİYORUM Şansımı en az yüzde 51 görüyorum. Diğer iki adayımız seçmenden oy isterken, kendi yapacakları ile değil, kendi özellikleri ile değil, maalesef birbirleriyle korkutarak oy istiyorlar. Yani sakın şunu seçmeyin veya Ankara'yı şundan kurtarın diyerek oy istiyorlar. Bu çok ilginç. Ben, 10 yıllık Beypazarı geçmişimle ve Ankara'ya yapacaklarımla oy istiyorum. Ankara'da herkesin mutlu olacağı, herkesin seçilmesinden memnun kalacağı tek aday benim. Çatışmaya prim vermeden, herkesi kucaklayacağını söyleyen, seçildiği gün rozetini çıkartacağını söyleyen Mansur yavaşı seçmektir. Sayın Karayalçın'ın oyu son seçimlerde yüzde 30'dur. Gün geçtikçe de değişmete, yüzde 28'le düşmektedir. Şimdi ortada yüzde 70'lik bir oy oranı bulunmaktadır. Bu oranı ikiye böldüğünüz zaman kim çok alırsa o seçimi alır. Ben hem AK Partiden hemde CHP'den oy alacağıma inanıyorum ve yüzde 50 gibi bir oy ile seçileceğime inanıyorum. METRO'YA YAP İŞLET DEVRET MODELİ Metroda yap işlet devret modeline gideceğim. Metronun fiziki gerçekleşme oranı yüzde 30'dur bunu herkesin bilmesini istiyorum. Kentin geleceği planlanmamaktadır. Hatta kentin geleceği yok edilmektedir. Bugün Armadanın karşısında herkesin eleştirdiği bina aslında bir metro istasyonu ve otaparktır. Ancak altına otopark yapılarak, üst kısmı kongre merkezi ve alışveriş merkezi olarak planlanmaktadır. Halbu ki metro duraklarında çok büyük otoparkların olması gerekmektedir. Buradan şu anlaşılıyor ki, yönetimin metroyu yapma niyeti yoktur. Çünkü Çayyolu 2 metrosunun altını otopark yapmış olabilirsiniz. Kaç araçlık otopark yaparsanız yapın, bu kentin 10 yıl sonrasını hesap ettiğiniz zaman, o Gordion iş merkezi kentin ortasında kalacaktır. Yeterli araç alamayacaktır. Metronun şuan halen 1,5 milyar dolar ile 2 milyar dolar arasında maliyeti var. Kesinlikle yap işlet devret modeline geçeceğim. Başka türlü bunun yapılma imkanı yoktur. Bu model ile metro hatları uzatılacaktır. Belediye şuanda EGO'nun zarar etmesi nedeniyle ASKİ'den sübvansiyon etmektedir. Elbette bugün sanfiransizko raylı sistemi, Almanya'daki metro yüzde 20-30 civarında zararını devlet karşılamaktadır. Bu konuda hükümet ve devlet eyalet desteği vardır. Burada ulaştırma bakanlığının devlet adına bir sübvansiyonu olmayacaksa, kesinlikle halk adına sübvanse ederek, yani yap işlet devret modeliyle alıp, zarar edeceğine inanan firmaya aylık belli bir ödeme yaparak 10 yıllığına yap işlet devret modeline geçeceğiz. Örneğin, söyleyeceğim rakamlar tamamen afaki dir, Firmaya aylık 5 milyon dolar ödeseniz, 1 yılda 60 milyon dolar, 10 yılda 600 milyon dolar ödüyorsunuz, ama bunu halk adına ödüyorsunuz. Sonuçta 10 yıllık çalışmış ve çalışan bir sistemi devir alıyorsunuz ve 1,5 milyar dolar masraf yapmaktan kurtuluyorsunuz. Metro hattını kesinlikle uzatmayı düşünüyoruz. Mansur Yavaş, Kızılırmak suyunun gelmesi ile birlikte insanların bu suyu içemediğini ve damacana suya talep gösterdiğini ifade etti. 150 yakın firmanın Ankara'da damacana suyu satışı yaptığını da ifade eden Yavaş, fahiş fiyatlara bu suyun satıldığını söylerken belediye başkanı olmasıyla birlikte damacana suyu Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak bir iki firmaya ihale edilerek daha ucuza pazarlanmasının sağlanacağını kaydetti. Kızılırmak'tan gelen su için bir arıtma tesisinin şart olduğunu da sözlerine ekledi.

Bu haber toplam 450 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.