1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Sağlıklı ve dengeli beslenerek ideal kiloya ulaşılabilir
Sağlıklı ve dengeli beslenerek ideal kiloya ulaşılabilir

Sağlıklı ve dengeli beslenerek ideal kiloya ulaşılabilir

Diyetisyen Nuray Elmas, sağlıklı ve dengeli beslenerek çok rahat şekilde ideal kiloya ulaşılabileceğini söyledi. Elmas, son yıllarda obezitenin ciddi...

A+A-
Diyetisyen Nuray Elmas, sağlıklı ve dengeli beslenerek çok rahat şekilde ideal kiloya ulaşılabileceğini söyledi. Elmas, son yıllarda obezitenin ciddi tehlike olduğunu söyledi. İnsanın vücudunu iyi tanıması gerektiğini belirten Elmas, "Obezite vücuttaki yağ oranının sağlığı bozacak ölçüde fazlalaşmasıdır. Bu durum erkeklerde ve kadınlarda farklılık gösteriyor. Normalde yetişkin insanların vücut yağ ortalamalarının yüzde 15 -20'si yağ oranıdır. Eğer yüzde 25 ve 30'u geçmeye başladıysa yağ dokusu obezite olarak değerlendirilir. Erkeklerde bu oran yüzde 25'in üzerine, kadınlarda yüzde 30'un üzerine çıktıysa artık obezite tanımı konmuştur." dedi. AÇKALARAK ZAYIFLANMAZ Elmas, beden kitle endeksinin çok dikkatli takip edilmesi gerektiğini ifade etti. Aç kalınarak zayıflanamayacağını vurgulayan Elmas, yanlış diyet uygulamalarına dikkati çekti. Elmas, şunları kaydetti: "Bunu üstüne basa basa söylüyoruz. Metabolizma yavaşlar. Bitkisel ilaçlar konusunda çok olumlu düşünmüyorum. Açıkçası sağlıklı ve dengeli beslenmekle vücudun ihtiyacı olan enerji alınarak çok rahat ideal kiloya ulaşılabilir. Bunun için şunu hep tavsiye ediyoruz; günde altı öğün beslenin. Yani sık sık, azar azar yemek yiyin. Sebze meyve tüketiminin artması gerekiyor. Günde 2,5-3 litre su için. Kahvaltıda ve ara öğünlerde süt, yoğurt tüketimini artırmak gerekiyor. Yani her gıdadan alacaksınız ama ölçülü alacaksınız. Tabi enerji alımını bir taraftan planlarken enerji harcamanızı dengelemeniz gerekir ki ideal kiloya ulaşın. Kilonuzu korumak için aldığınız ve verdiğiniz kalorinin dengeli olması lazım. Şimdi günümüzde artık teknoloji de çok ilerledi. O anlamda aktivitelerimiz de azaldı. Evde çamaşır ve bulaşık makinelerimiz çok geliştikçe enerji harcamalarımız da düşüyor. Her sağlıklı insanın ideal kilosunda olsa bile en az bir saat yürüyüş yapması lazım." Obezitenin her geçen gün ciddi bir şekilde arttığını söyleyen Elmas, "Yapılan bir araştırmalarda obezite hızlı ilerliyor. Sağlık Bakanlığı bu konuda obezite ile mücadele programı başlattı. 2008'de 400 milyon olan obezite sayısının 2015'te 700 milyonlara ulaşacağı düşünülüyor. İnsanlar daha çok hazır gıdalar tüketiyor. Egzersizler azaldı. Böyle giderse çok tehlikeli olacak." ifadesini kullandı. Kalorisi yüksek gıda ve içeceklerden kaçınmak gerektiğini anlatan Elmas, sebze yemeklerine ağırlık verilmesini, haftada en az bir defa beyaz et tüketilmesini, küçük yürüyüşler yapılmasını, hareketli yaşamı tavsiye etti. Metabolizmanın çalışmasını hızlandıracak önerilerde bulunan Elmas, şöyle dedi: "Metabolizmanın çalışması için öncelikle bol miktarda su tüketilecek. Yürüyüş mutlaka yapılacak. Lifli gıdaların, posalı gıdaların tüketilmesine ağırlık verilecek. Sebze ve meyve tüketimi yanında eğer bir rahatsızlığınız yoksa mutlaka meyveleri kabuklu tüketin. Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tercih edilmesi gerekir. Her öğünde mutlaka salatanın olması gerekiyor. Yeşil gıdalar olması gerekiyor."
Bu haber toplam 235 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.