1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Sağlık için hep birlikte yürüdüler
Sağlık için hep birlikte yürüdüler

Sağlık için hep birlikte yürüdüler

Kırıkkale Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından organize edilen ‘Sağlıklı Yaşam Yürüyüşünün’  bu haftaki ortağı Kırıkkale Gençlik Hizmetleri...

A+A-
Kırıkkale Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından organize edilen ‘Sağlıklı Yaşam Yürüyüşünün’  bu haftaki ortağı Kırıkkale Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü personeli oldu. HAREKETSİZ YAŞIYORUZ Kırıkkale Valisi Ali Kolat’ında katıldığı yürüyüşte, Kırıkkale Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Rifat Ünlü ve personeli iştirak etti. Burada İl Halk Sağlığı Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş tarafından verilen bilgide, “Bakanlığımızca gerçekleştirilen “Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması” yayımlanmamış rapor sonuçlarına göre ülkemizde bireylerin yüzde 71.9’unun hareketsiz yaşadığı belirlenmiştir. 6-11 yaş grubu çocuklarımızın yüzde 58.4’ü düzenli (günde 30 dakika veya daha fazla süre ile) olarak egzersiz yapmamaktadır. Bu yaş grubunda TV, bilgisayar, internet, ev ödevi, ders çalışma için hareketsiz geçirilen ortalama süre günde 6 saattir. Bununla birlikte ülkemizde obezite, diyabet ve kalp damar hastalıklarında da artış bulunmaktadır.”dedi. YÜRÜYÜŞÜN ÖNEMİ Kronik hastalıkların ortak risk faktörlerinden birisi olan fiziksel inaktivite (hareketsizlik), dünya genelindeki ölüme neden olan risk faktörleri sıralamasında dördüncü sırada yer almaktadır (dünya genelindeki ölümlerin yüzde 6’sı). Fiziksel inaktivite (hareketsizlik) obezitenin ana nedenlerinden birisidir. Ayrıca meme ve kolon kanserlerinin yaklaşık yüzde 21-25’inin, diyabetin yüzde 27’sinin ve iskemik kalp hastalığının yüzde 30’unun ana nedeni olduğu tahmin edilmektedir. HASTALIKLARI KOVUN Bu nedenle yetişkinlerin haftanın 5 (beş) günü en az 30 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapması önerilmektedir. 5-17 yaş grubu için ise kardiovasküler hastalıklar, diyabet, obezitenin önlenmesi, sağlıklı bir kas-iskelet sistemi gelişimi, anksiyete ve depresyon riskinin  azaltılmasının sağlanmasında günde en az 60 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılması gerekmektedir. Yürüyüş, tüm yaştaki bireyler için en yaygın ve kolay uygulanabilen dayanıklılık (aerobik) aktivitesidir. Dayanıklılık aktiviteleri vücudumuzun oksijeni kullanma kapasitesini arttıran, büyük kas gruplarının dinamik ve ritmik olarak çalıştığı aktivitelerdir.” dedi  
Bu haber toplam 116 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.