1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Palandöken: Akaryakıt zamları esnafın rekabet gücünü kırdı
Palandöken: Akaryakıt zamları esnafın rekabet gücünü kırdı

Palandöken: Akaryakıt zamları esnafın rekabet gücünü kırdı

Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, şoför ve nakliyeci esnafının kazanılmış haklarının birer birer...

A+A-

Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, şoför ve nakliyeci esnafının kazanılmış haklarının birer birer ellerinden alındığını ve büyük şirketlerle rekabet edemez hale geldiğini söyledi. Akaryakıta yapılan zamların, vergi yükü altında boğuşan esnafın büyük firmalarla rekabet etmesini engellediğini kaydeden Palandöken, "Bu da esnafın gittikçe küçülmesine ve hatta pek çok taşımacının mesleği terk etmelerine neden olmuştur.” dedi. Bendevi Palandöken, yaptığı açıklamada, şoförün trafik güvenliği konusunda eğitimli ve bilinçli olması, bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı kalmasının trafik güvenliğini doğrudan etkileyecek bir durum olduğunu belirtti. Palandöken, “Şoför esnafı, ülkemiz ekonomisinde çok önemli bir yere sahiptir. Şehir içi, şehirlerarası, uluslararası yük ve yolcu taşıması ile öğrenci ve işçi servis araçlarında çalışan şoförlerin oranı yüzde 80’dir. Yüzde 20’si ise mal sahipleridir. Evine ekmek götürmek için gece-gündüz demeden yaz-kış 24 saat kamu hizmeti vermek için çalışmaktadır. Yurt dışına taşıma belgesi (C2) sahibi filolara yurt içinde de eşya taşıma hakkı verilmesi, pahalı mazot kullanan K1 belgesine sahip esnafımıza karşı haksız rekabet yaratmıştır.” tespitini yaptı. Karayollarında yapılan iyileştirmeler, teknolojinin gelişmesine paralel olarak kullanılan araçların değişmesi ve son yıllarda duble yol yapımına ağırlık verilmesinin, vatandaşlara hizmetin daha hızlı, daha ekonomik ve daha konforlu ulaşmasında önemli gelişmeler olarak niteleyen Palandöken, “En önemlisi de trafik güvenliğinin daha etkin olarak sağlanması ve karayolunda meydana gelen kazaların önlenmesi için yapılan çalışmaların daha bilinçli ve teknolojik yöntemlerle sürdürülmesidir. Ancak bütün bu olumlu gelişmelerin yanında, taşımacı esnafı ekonomik olarak aynı ölçüde büyüyememiş, günümüzde her sektörde yaşanan ekonomik sıkıntı, iş hacminin gittikçe küçülmesi, pek çok maliyet giderleri ve en önemlisi de akaryakıta yapılan zamlar, vergi yükü altında boğuşan esnafın büyük firmalarla rekabet etmesini engellemiştir. Bu da esnafın gittikçe küçülmesine ve hatta pek çok taşımacının mesleği terk etmelerine neden olmuştur.” ifadelerini kullandı.   YASALAR BÜYÜK ŞİRKETLER BAZ ALINARAK DEĞİŞİYOR Yasaların getirdiği yükümlülüklerin büyük şirket ve firmaların baz alınarak belirlendiğini de anlatan Palandöken, “Esnafın bunları yerine getirmesi ve sürekli değişen uygulamaları takip edebilmeleri mümkün bulunmamaktadır. Ayrıca, gerek genel mevzuat gerekse 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ve 5393 Sayılı Belediye Kanunu çerçevesinde yapılan yeni düzenlemelerde kazanılmış hakların korunmaması, her seferinde mevcut ekonomik durumu zorlaştırıcı yeni düzenlemelere yer verilmesi de esnafımızın mağduriyetini artırmaktadır. Bu sebeple; öncelikle şoför ve nakliyeci esnafımızın, kazanılmış haklarının korunması için gerekli çalışmalar yapılmakta olup, bu konuda ilgili bakanlarımızla irtibatımız devam etmektedir.” açıklamasında bulundu.

Bu haber toplam 354 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.