1. YAZARLAR

  2. ASIM ATABEY

  3. ÖZBAĞ’DA TRAFİK SORUNU 
ASIM ATABEY

ASIM ATABEY

YAZAR
Yazarın Tüm Yazıları >

ÖZBAĞ’DA TRAFİK SORUNU 

A+A-

            Aralık ayında dört kişinin öldüğü bir trafik kazası yaşandı.  Özbağ’da bu kaza ilk değil. Son da olmayacaktır.  Kazaya neden olan durumları size anlatmaya çalışayım. Özbağ beldeler içinde büyük bir yerleşim yeridir. Her ne kadar, çok göç vermiş olsa da, hâlihazırda yaşayan insanımız çoktur. Evler Selâfur Köprüsünden başlar. Yol boyunca İbonun Köprüye kadar devam eder. Yolun hem alt tarafında ve hem üst tarafında insanlar yaşamaktadır.

 Evler yol boyunca sıralanmıştır. Uzunluğu yedi km. kadardır. Durum böyle olunca ortalama her elli metrede bir, sağa dönüşler vardır. Bu dönüşler doksan derecelik açı yaparak dönülür. Bu dönüşler için beş metre kadar bir dönüş yolu vardır. Eğer bir sürücü sağa dönecekse, bu doksan derecelik yola dönebilmesi için, anayolda hızını on metreye kadar düşürmek zorundadır.  İşin zoru ve sıkıntısı, eğer arkasından gelen araçlar varsa, işte problem bu noktada başlıyor.

Öndeki araç sağa dönüş yapacak. Arkadan gelen aracın yapacağı davranış, öndeki aracın hızına uyarak, hızını öndeki aracın hızı kadar düşürmesi gerekir. Arkadan gelen sürücünü yapacağı ikinci bir davranış ise sol şerit boş ise sinyalini vererek sola geçmesi ve yoluna devam etmesi gerekir. Sol şerit boş değilse ve sol şeritte de araçlar arka arkaya geliyorsa. Sağ şeritten giden ve önünde dönüş yapacak aracın arkasında sıkışıp kalacaktır.

Hele önündeki araç sağa dönüş yapacaksa ve arkadan gelen araç bir tır, bir kamyon, bir otobüs ise, işiniz daha da zor demektir. Her an bu yüksek tonajlı araçların sizi ezip geçmemeleri için bir neden yoktur. İnanmıyorsanız binin aracınıza. Deneyin ve görün.

            Bu dönüş durumları anlaşılmışsa Özbağda ikinci bir sorun daha vardır. Bu da yolun Özbağ’ın içinden geçen yolun genişliği sekiz metre kadardır. Yolun orta refüjünde kaldırım taşları vardır. Sağ kenarlarda kaldırım taşları vardır. Yolda seyreden araç sıkışma durumunda ne sağa kaçabileceği ne de sola kaçabileceği yer yoktur. Görmeyi ve anlamayı isterseniz Özbağ’a geliniz. İki katlı kahvehaneler vardır. Trafik akışını buradan seyrediniz. Sürücüler sanki sırat köprüsünden geçiyor gibidirler.  Hayret bir şey! Yol kasaba dışında on beş metre genişliktedir. Kasaba içine gelince, yol sekiz metreye düşüyor.

            Üçüncü bir durumda şudur. Özbağın arazilerine gidişleri ve dönüşleri bu yol üzerindendir. Çiftçi traktörüne, at arabasına binecek, Çuğun’a, Cemele’ye, Körpınar’a, Yayla’nın önünden geçerek Boztepe’nin altına kadar bu yolu kullanmak durumundadır.  

            Devam edelim. Özbağ’da yol boyunda hizmet veren esnaflarımız vardır. Manavı, bakkalı, eczanesi, fırını, kasabı, berberi, börekçisi, sağlık ocağı kahvehaneleri varır. Bunların hepsi yol boyundadır. Yoldan geçenler bu işyerlerimizden ihtiyaçlarını almaktadırlar. Araçlarıyla bu işyerlerimizin onunda dururlar. Kaldırımlar olsa da çoğu kere yol üzerinde dururlar. Bu durum zaten dar olan yolda tehlike yaratmaktadırlar. Bir araştırma yapılmış. Bir yılda, Özbağ’dan geçen araç sayısı on milyon kadar imiş.

            Uzun sözün kısası. Özbağ’dan geçen yolun, üçüncü bir şeride ihtiyacı vardır. Hem yolun sağına üçüncü bir şerit, hem soluna üçüncü bir şerit yapılmalıdır. Dolmuşlar yolcu indirmekte ve yolcu bindirmekte kaza ile burun burunadırlar. Sağa dönüşlerde hem dönüş yapan sürücüler, hem arkasından gelen araç sürücüleri ölümle burun burunadırlar. Hem de kalmadı ya, az da olsa çiftçilerimiz traktörleriyle, at arabalarıyla kaza ile burun burunadırlar. Anlattıklarım normal hava koşullarına göredir. Bir bu duruma karlı hava, yağmurlu hava, sisli hava ve de buzlanma durumlarında, olacakları siz düşünün. Şunu da söyleyim Hem Helvacılarda, hem Örcün’e hem de Erevik’te alt geçitler kasaba için vazgeçilmez bir durumdur. Bu yerlerde alt geçit yapmak ta gayet kolaydır.  Umarın YETKİLİLERİMİZ, Özbağın trafik sorunu çözerler. İnsanlarımız da trafik kazalarıyla ölümlerden kurtulurlar.

           

Bu yazı toplam 1016 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.