1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Öğretmen okulları yolumuzu aydınlatıyor
Öğretmen okulları yolumuzu aydınlatıyor

Öğretmen okulları yolumuzu aydınlatıyor

Eğitim Sen Kırıkkale Şube Başkanı Yüksel Şahin, Öğretmen Okullarının Kuruluşunun 165. yıl dönümü münasebetiyle yazılı açıklama yaptı.     ARADAN...

A+A-
Eğitim Sen Kırıkkale Şube Başkanı Yüksel Şahin, Öğretmen Okullarının Kuruluşunun 165. yıl dönümü münasebetiyle yazılı açıklama yaptı.     ARADAN 165 YIL GEÇTİ Başkan Yüksel, eğitimde yaşanan çok yönlü dönüşümün yarattığı sancıları giderek derinleştiği, eğitimin yapısından öğretmen yetiştirme sistemine kadar her alanda sorunların yaşandığı bir dönemde, Türkiye`de öğretmen yetiştirme alanında önemli bir yeri olan öğretmen okullarının kuruluşunun üzerinden 165 yıl geçtiğini söyledi.   16 MART’TA KURULDU Yüksel, “1838 yılında, II. Mahmut döneminde çocukların "rüşt" (erginlik) yaşına kadar okuyabilmeleri için ortaokul düzeyinde Rüştiyeler açılmış, çocuklar ergenlik yaşına kadar bu okullarda öğrenim görmüşlerdir. 16 Mart 1848 tarihinde Rüştiyelere öğretmen yetiştirmek üzere üç yıl süreli Darül Muallimin-i Rüşdi adını taşıyan okullar kurulmuştur. Bu tarih, öğretmen okullarının ilk kuruluş tarihi olarak kabul edilmekte ve bugüne kadar her yılın 16 Mart tarihi öğretmen okullarının kuruluş yıldönümü olarak kutlanmaktadır”   SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜNE DÖNÜŞTÜRÜLDÜ “Eğitim yüksek okullarının süresi 1989-1990 öğretim yılından itibaren dört yıla çıkarılmış ve bazıları eğitim fakülteleriyle birleştirilerek bu kurumlar "Sınıf Öğretmenliği Bölümüne" dönüştürülmüştür. Günümüzde öğretmen yetiştirme konusundaki yetersizlikler ve yaşanan sorunlar, geçmişteki başarılı modelleri anımsamaya, zaman zaman o modellere özlem duyulmasına neden olduğundan öğretmen okullarının kuruluş yıldönümleri aradan geçen uzun süreye rağmen her yıl düzenli olarak kutlanmaktadır”   BİLİM EMEKÇİSİNİN ÖNCELİKLİ GÖREVİ “Eğitim sistemimiz, öğretmen okulları deneyiminin, Köy Enstitüleri`nin atmış olduğu temel sayesinde bugünlere kadar gelebilmiştir. 4+4+4 kademeli zorunlu eğitim tartışmalarının yürütüldüğü bugünlerde, eğitim sistemini kendi siyasal-ideolojik amaçları doğrultusunda biçimlendirmek isteyenler, nitelikli öğretmen yetiştirme sorununu gündeme dahi getirmemektedir. Öğretmen Okulları ve Köy Enstitüleri deneyimlerini yaşatmak, nitelikli eğitim için nitelikli öğretmen anlayışını hayata geçirmek için mücadele etmek, Eğitim Sen`in ve yüz binlerce eğitim ve bilim emekçisinin öncelikli görevi olmayı sürdürmektedir” dedi.   KIRIKKALE HABER MERKEZİ
Bu haber toplam 228 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.