1. HABERLER

  2. KIRIKKALE

  3. Ödevler için ayrı zaman ayrılmalı
Ödevler için ayrı zaman ayrılmalı

Ödevler için ayrı zaman ayrılmalı

Temur, kaleme aldığı yazısında, her çocuğun belli bir kapasitesinin olduğunu ve bu kapsamda her çocuktan ders çalışırken, ödev yaparken, soru çözerken aynı performansı beklemenin de yanlış bir tutum olduğunu hatırlattı.

A+A-

Kırıkkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) danışmanlarından Bahadır Han Temur, kaleme aldığı yazısında, her çocuğun belli bir kapasitesinin olduğunu ve bu kapsamda her çocuktan ders çalışırken, ödev yaparken, soru çözerken aynı performansı beklemenin de yanlış bir tutum olduğunu hatırlattı.

YÖNLENDİĞİ NOKTAYA KİLİTLENMESİDİR

Temur, eğitimde odaklananın da büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, "Odaklanma, çocuğun bütün dikkatini tek bir konu üzerinde topladığı ve beynini öğrenmeye hazır bir konuma getirerek algılama düzeyinin en yüksek noktaya ulaştığı andır" dedi. Dikkat dağıtacak unsurların eğitimi olumsuz yönde etkilediğini belirten Temur, yazısında, "Odaklanma, çocuğun tüm dikkat ve enerjisini tek bir noktaya yönlendirmesi ve çevresinde onun dikkatini dağıtacak diğer şeylere bakmadan, yönlendiği noktaya kilitlenmesidir.”

EN YÜKSEK NOKTAYA ULAŞTIĞI ANDIR

“Odaklanma, çocuğun belli bir işi (öğrenme, ödev yapma, spor yapma) yaparken onun o işe yönelimini sağlayan ve dikkatinin farklı düşünce ve eylemlerle dağılmasını engelleyen bir tür güdülemedir. Odaklanma aynı zamanda çocuğun sahip olduğu potansiyeli keşfettiği andır. Odaklanma, çocuğun bütün dikkatini tek bir konu üzerinde topladığı ve beynini öğrenmeye hazır bir konuma getirerek algılama düzeyinin en yüksek noktaya ulaştığı andır.”

Haber: Sedat Gençay

Bu haber toplam 309 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.