1. HABERLER

  2. SPOR

  3. NEDEN BÖYLE? NİÇİN BÖYLE?
NEDEN BÖYLE? NİÇİN BÖYLE?

NEDEN BÖYLE? NİÇİN BÖYLE?

         Size yine bir araştırma sonuçlarından bahsetmek istiyorum. Bilgiler bana ait değil. Tuğrul Keskin adında bir kişinin, bir dergide yayınlanan...

A+A-
         Size yine bir araştırma sonuçlarından bahsetmek istiyorum. Bilgiler bana ait değil. Tuğrul Keskin adında bir kişinin, bir dergide yayınlanan yazısından alıntıdır. İSLAM KONFERANSI ÖRGÜTÜ var. Bu örgütün 57 üyesi var.  Bu ülkelerin toplamında 500 üniversite bulunmaktadır. Dünyada bir buçuk milyar Müslüman vardır. Bu hesapla 3 milyon Müslüman adına bir üniversite düşmektedir. Sayının yanında üniversitenin kalitesi de önemlidir. Sadece Amerika’da 5 758 üniversite varmış. Shanghai Üniversitesi tarafından 2004 yılında bir araştırma yapılmış. Bu araştırmada, DÜNYA ÜNİVERSİTELERİ AKADEMİK DEĞER listesi düzenlenmiş. Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin hiçbirinde, ilk 500 üniversite içine giren bir üniversite yoktur. “Bilgi yanlışlığı olmasın. Son yıllarda Türkiye’de üç üniversite bu sıralamalarda yer aldığını biliyorum”. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) tarafından toplanan verilere göre HİRİSTİYAN DÜNYASINDA okuma yazma bilenlerin oranı % 89 dur. Bunların % 98 i ise en az ilkokul mezunudur. Ve her 100 kişiden 40 ı üniversite mezunudur. HİRİSTİYAN ÇOĞUNLUĞA sahip 15 ülkedeki okuma yazma oranı ise % 100 dür. Bu 15 ülkede okuma yazma bilmeyen tek bir kişi yoktur. Müslüman ülkelerde durum şudur. 100 kişiden sadece 40’ı okuma yazma bilir. Ve herkesin okuma yazma bildiği bir tek İslam ülkesi yoktur. Bilenlerin ise % 50’si ilkokul mezunudur. Ve sadece % de 2’si üniversiteyi bitirmiştir. ABD’de toplam bilim adamı sayısı 4000,Japonya’da 5000’dir. 57 Müslüman ülkede bilim insanı sayısı 230 kişidir. Burada şu söyleniyor. Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir. Bilim insanı demek, pozitif bilimlerle uğraşan insan demektir deniyor. Ve her 10 milyon Müslüman kişiden sadece biri bilim insanıdır tespitinde bulunuyorlar. Konu teknisyenler açısından da araştırılmış. Her 1 milyon Müslüman Arap nüfus için, 50 teknisyen düşüyormuş. HİRİSTİYAN DÜNYASINDA ise 1 milyon kişi için 1 000 teknisyen düşüyormuş. Neden öyle diye soruluyor? Çünkü Müslüman dünyasında gayrisafi millî gelirin sadece binde iki araştırma ve geliştirmeye ayrılıyormuş. Hıristiyan dünyasında ise araştırma ve geliştirmeye millî gelirin % 5 i ayrılıyormuş. İslam Dünyası, yeni bilgi üretecek kapasiteden yoksundur. Dünyanın ürettiği bilgiyi kendi halklarına öğretmekte başarısızdır. Bu durumun kanıtı ileri teknoloji ihracat rakamlarında saklıdır. Pakistan’ın ileri teknoloji ihracatının toplam ihracat içindeki oranı % 1’dir. Suudi Arabistan, Kuveyt, Fas Cezayir’de ise binde üçtür.  Singapur’da bu oran % 58’dir. Müslüman 57 Ülkenin gayri safi millî gelirinin toplamı 2 trilyon doların altındadır. Buna karşılık 310 milyonluk ABD’nin tek başına 12 trilyon dolar mal ve hizmet üretmekte,  Çin 8 trilyon dolar,  Japonya 3.8 trilyon dolar ve Almanya 2.4 trilyon dolar üretim yapmaktadır. Yukarıdaki değerlendirme sonuçlarını okuduk. Eğer bu sonuçlar doğru ise, İslam Ülkelerinin şapkalarını önlerine koymaları, derin derin düşünmeleri gerekir. Allah’ın OKU emrini yerine getirmeleri gerekir. İlim dünyanın neresindeyse oradan almaları gerekir.  
Bu haber toplam 115 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.