MHRS ile günde 3 bin randevu

MHRS ile günde 3 bin randevu

Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi Yöneticisi op. Dr. Osman Acar’dan MHRS çağrısında bulundu. Sağlık Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan ve...

Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi Yöneticisi op. Dr. Osman Acar’dan MHRS çağrısında bulundu. Sağlık Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan ve 2011 yılından itibaren hizmet vermeye başlayan MHRS (Merkezi Hasta Randevu Sisteminden)  vatandaşlar, http://www.hastanerandevu.gov.tr/vatandas ya da 182 Alo Randevu üzerinden telefon ile randevu alındığı dile getirildi.   YÜZDE 12’LİK KISIM MHRS’Yİ KULLANIYOR Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi Hastane Yöneticisi Op. Dr.Osman Acar, MHRS’nin daha etkin kullanılması için vatandaşlara çağrı yaptı. Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi merkez, Devlet Hastanesi ek bina, Kadın Doğum ek bina, Keskin ek binaları polikliniklerinden ortalama 3 bin kişinin muayene olduğunu belirten Acar, MHRS’den de günde ortalama 3 bin kişiye randevu verilebileceğini dile getirdi. Acar, MHRS’den randevu alarak hastaneye muayene için gelen hasta sayısının yaklaşık 350 kişi olduğunu ve ancak yüzde 12'lik kısmının kullanıldığını, bu sayının da çok yetersiz olduğunu söyledi.   ZAMAN-İŞ-BEKLEME KAYBINA SON MHRS’nin vatandaşların zaman,iş,bekleme gibi kayıpları önlediğini belirten Acar; Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlaması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlaması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması, bu sayede sağlık hizmet sunumu ve  sağlık kalitesinin en üst seviyeye çıkarılmasının hedeflendiğini belirtti. Acar, sistemin hem vatandaşlara hem de hastanede kolaylık sağladığını, bu nedenle vatandaşların internet üzerinden ya da telefonla randevu sistemini kullanmalarını, sistemi kullanan vatandaşların sayısının artmasını rica etti. Bu uygulamayla vatandaşların daha iyi ve sağlıklı hizmet alacağını belirten Acar, bu sistemle hasta memnuniyetinin artması ve hastane kuyruklarının azaltılmasını amaçladıklarını söyledi.   MHRS BU HUSUSTA BİZLERİ RAHATSIZ EDİNİZ Dr.Acar, “Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi, 07.11.2012 tarihi itibariyle Kırıkkale Devlet, Kadın Doğum ve Keskin Devlet Hastanesi’ni de bünyesine katarak tek çatı altında toplamıştır. MHRS sistemi de buna uygun hale getirilerek hastalarımızın randevu alması kolaylaştırılmıştır. MHRS sisteminden internetten randevu alan vatandaşlarımız randevu alırken, Yüksek İhtisas Hastanesi için merkez bina olarak randevu almalı ek binalarımızdan randevu alırken, Yüksek İhtisas Devlet ek Bina, Yüksek İhtisas Kadın Doğum Ek Bina, Keskin Ek Bina olarak seçim yapmalıdırlar. Telefonla randevu alırken ise operatöre, nerede ve hangi doktora muayene olacaklarını söyleyerek uygun olan yerden randevularını alabileceklerdir” dedi.   MHRS NEDİR? MHRS; Vatandaşların Sağlık Bakanlığı’na bağlı 2 ve 3. Basamak hastaneleri ile Ağız ve diş sağlığı merkezleri için internetten veya 182 MHRS çağrı merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.   RANDEVU NASIL ALINIR? Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı merkezi aranır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunan vatandaşın TC kimlik numarası verilir. Bilgiler doğrulandıktan sonra vatandaş randevu istediği hastaneyi ve muayene olmak istediği branşı söyler. Uygun olan branş ve saat dilimleri seçilir ve randevu alma işlemi tamamlanır. İnternetten, http://www.hastanerandevu.gov.tr/Vatandaş  adresine üye olunduktan sonra randevu alınabilir. Alınan randevu yine alınmış olduğu kanaldan iptal edilebilir. KIRIKKALE HABER MERKEZİ

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.