1. HABERLER

  2. GAZETELER

  3. Kotil: Türkiye'nin gücü, bizi tercih ettiriyor
Kotil: Türkiye'nin gücü, bizi tercih ettiriyor

Kotil: Türkiye'nin gücü, bizi tercih ettiriyor

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye'nin ekonomik ve siyasi gücünün artmasının, ülke dışında kendilerine katkı sağladığını,...

A+A-
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye'nin ekonomik ve siyasi gücünün artmasının, ülke dışında kendilerine katkı sağladığını, özellikle Ortadoğu ve Arap ülkelerinde tercih edilen havayolu şirketi olduklarını söyledi.   Malatya Aktif İşadamları Derneği (MAKİAD)'nin aylık düzenlediği programa katılan Kotil, Malatya Kongre ve Kültür Merkezi Fahri Kayahan Salonu'nda markalaşma üzerine söyleşi yaptı. 187 uçakla 184 ülkeye sefer düzenlediklerini anlatan Kotil, Türkiye'nin yalnızca iç hatlarda değil, dış hatlarda da büyüdüğüne işaret etti. Kotil, şöyle dedi: “Türkiye'deki hava yollarıyla ile diğer hava yolları arasındaki fark 15 puan civarında. Herkes sıfır yaparken biz yüzde 15 yapıyoruz. Yani Türkiye, havacılıkta dünyaya fark atıyor. Bu farkı yalnızca iç hatlarda atmıyor, dış hatlarda da atıyor. Yani Türkiye, yalnızca kendi içinde büyümüyor, global arenada da büyüyor. Bugünkü ciromuz 7.2 milyar dolar, 1,5 milyar dolardan buraya geldik. Dolayısıyla 7.2 milyar dolardan hedefimiz olan 40 milyar dolara da gelebiliriz.” ‘Ne kadar çok yere uçarsak o kadar pazar payı olur’ düşüncesinde olduklarının altını çizen Kotil, Libya’daki olayların ardından ülkeye ilk sefer yapan yabancı havayolu şirketi olduklarının altını çizdi. Kotil, Somali’ye de uçak seferi düzenlemeyi planladıklarını belirtti. 2003 yılında 65 uçakları olduğunu aktaran Kotil, şu anda filolarında 184 uçak bulunduğunu anlattı. Kotil, uçak finansmanı için harcanan paranın toplam giderin yüzde 9’unu oluşturduğunu dile getirdi. Dünyayı kapsama açısından 8. büyük havayolu şirketi olduklarını ifade eden THY Genel Müdürü, “Her gün daha fazla genişliyoruz. Her yeni açtığımız hat bizi taze ve yeni tutuyor.” dedi. Türk Hava Yolları'nı marka olarak dünyanın tepesine koymayı hedeflediklerini vurgulayan Kotil, "Dünyanın en kaliteli, en beğenilen şirketi olmak istiyoruz. Bu sürecek, biliyoruz. Daha önce başkaları da yaptı, onları da örnek alıyoruz. Eğer kayısımızı, Malatyamızdaki özellikleri nereye koyuyorsak, o marka oraya kadar çıkar. Marka için harcanan paranın israf olma şansı yok. Biz şu anda yaklaşık 100 milyon dolar harcıyoruz tanıtım, reklam giderlerine. Bu, 2005 yılında yalnızca 5 milyon dolardı. 2010 yılında 80 milyon dolardı. 2011 yılında 100 milyon dolar oldu. Bu parayı harcamazsak en azından bizden 1 milyar dolar götürürdü." diye konuştu. İstanbul’u, havayolu transfer merkezi yapmayı hedeflediklerini vurgulayan Kotil, “Türkiye, bulunduğu coğrafya gereği köprü vazifesi görüyor. İpekyolu hattını yeniden oluşturuyoruz. THY’nin vizyonunu ‘İstanbul’u köprü yapmak’ olarak belirledik. Avrupa’da yüzde 270, Ortadoğu’da yüzde 430 büyüdük. Yolcu, Avrupa’dan gelerek İstanbul aktarmalı Ortadoğu’ya gidiyor. Parayı bize bırakıyor. İstanbul’u merkez yapmaya çalışıyoruz, Türkiye siyasi ve ekonomik gücünün artmasının olumlu etkisi oldu. Ortadoğu ve Arap ülkelerinde THY ismi tercih ediliyor.” şeklinde konuştu. Bu yıl birinci ve ikinci çeyreği zararla kapattıklarını anlatan Kotil, “Biz bugüne kadar kriz dönemlerinde hep kapasite artıran tarafta olduk. Bunun sebebi, önceki yıllarda hazır olmaktan geliyor. 2011'de biz uzun uçuşlarımızı artırdık. 2011'de olabilecek bir şok varsa, şu anda o şoku aldık üzerimize. İki çeyrekteki zarar durumumuz bu idi. Şimdi 3. çeyreği açıklayacağız ama biz her zaman operasyonel kar hedefliyoruz. İnşallah tutar. 2012'de eğer gerçek boyutta büyük bir kriz gelecekse, hiçbir zaman alkışlamayız. Biz bu krizlerde öyle görünüyor ki bayağı hazırlandık. Büyük uçakların koltuk sayısını iki katına çıkararak nakit üretmeye devam ediyorsak, demek ki bu şoku aldık anlamına geliyor. Bunun ceremesi bitti. 2012'ye hazırız anlamına geliyor.” dedi. Barcelona ve Mancesther United takımları ile yaptıkları sponsorluk anlaşmasına da değinen Kotil, “Dünyada bilinen markalarla yanyana durursanız ‘markalaşmak’ daha kolay oluyor. Kendilerine biz para vermedik. Ancak bütün medya kuruluşlarında birlikte tanıtım yaptık. Yaklaşık 10 milyon Euro harcadık” ifadelerini kullandı.
Bu haber toplam 253 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.