1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Kırıkkale Üniversitesi 3'üncü oldu
Kırıkkale Üniversitesi 3'üncü oldu

Kırıkkale Üniversitesi 3'üncü oldu

Alternatif Enerjili Araçlar yarışmasında Kırıkkale Üniversitesi 3'üncü oldu TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları 16-17 Ağustos 2014 tarihlerinde,...

A+A-
Alternatif Enerjili Araçlar yarışmasında Kırıkkale Üniversitesi 3'üncü oldu TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları 16-17 Ağustos 2014 tarihlerinde, 62 takımdan oluşan yaklaşık bin 800 öğrencinin katılımıyla Kocaeli Körfez Yarış Pisti'nde gerçekleştirildi. Düzenlenen yarışmaya katılan Kırıkkale Üniversitesi 3'üncülük aldı KATILIM YÜKSEK OLDU Yarışmalara Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Kocaeli Valisi Ercan Topaca, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zekeriya Özak, TÜBİTAK Başkanı Yücel Altunbaşak, TÜBİTAK Başkan Yardımcıları Prof. Dr. Abdullah Çavuşoğlu, Prof. Dr. Erol Arcaklıoğlu, Genel Sekreter Arif Koyuncu ve üst düzey yöneticiler katıldı.  Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı, alternatif enerji kaynaklarına dikkat çekilmesi ve üniversite öğrencilerinin fikirlerinin üretime geçirilebilmesi amacıyla 2005 yılından bu yana Alternatif Enerjili Araç Yarışları düzenliyor. Elektrikli araç uygulamalarında dünya genelindeki gelişmeler göz önüne alınarak yarışmalara bu yıl, “Hidrojen” ve “Güneş” kategorilerine ek olarak, “Elektromobil-Batarya Elektrik Enerjili Araç Yarışı” da eklendi. AR-GE FAALİYETİ Yarışmaları takip eden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yarışlarda mücadele eden üniversitelerin araçlarını tek tek inceledi. Işık, daha sonra elektromobil kategorisinde tasarım ödülü alan Karabük Üniversitesinin "Nar" isimli aracını kullanarak ödül töreninin yapılacağı alana gitti.  Türkiye’nin teknoloji alanında önemli mesafeler kat ettiğini ifade eden Işık, enerji ve otomobilin Türkiye'nin yumuşak karnı olduğunu söyledi. Enerjide tamamen dışa bağımlılığın söz konusu olduğuna ve Türkiye'deki her 100 otomobilden 80'inin ithal edildiğine dikkati çeken Işık, bu alanlarda mutlaka çok ciddi yatırım ve Ar-Ge faaliyeti yürütülmesi gerektiğini anlattı. GEÇİŞ SÜRECİ YAŞANIYOR Işık, alternatif enerjili otomobillerin bu iki alanın kesişim noktası olduğuna işaret ederek, "Dünyada artık içten yanmalı motor teknolojisinden alternatif enerjili otomobillere hızlı geçiş var. Düne kadar içten yanmalı motor teknolojisi dünyada çok revaçtayken, artık bunun yerini elektrikli ve hidrojen yakıtlı araçlar almaya başlıyor" diye konuştu.  Dünyada hızlı şekilde hibrit ve elektrikli araç teknolojisinin gelişim sürecinin yaşandığını belirten Bakan Işık, bunların yavaş yavaş ticarileşmeye başladığını, artık pek çok ünlü markanın hibrit araçlarını piyasada görmeye başladıklarını dile getirdi. TÜRKİYE, KENDİ YERLİ OTOMOBİLİNİ ÜRETECEK TÜBİTAK önderliğinde hibrit otomobillerin seri yerli üretimi konusunda önemli çalışma yaptıklarına dikkati çeken Işık, şu bilgiyi paylaştı:  "Elektrikli otomobilde birkaç bileşen var. Tasarım, elektronik donanım ve komuta kontrol mekanizmaları, yazılım, elektrik motorları ve özellikle batarya. Bu 5 kritik alanı TÜBİTAK olarak mutlaka bundan sonra da yapacağımız çalışmalarda mutlaka Ar-Ge yapılması gereken alanlar olarak belirledik. İnşallah yakında bununla ilgili TÜBİTAK'ta sistematik çalışma başlatacağız. Türkiye, kendi yerli otomobilini üretecek ve bunu 2020'den önce inşallah üreteceğiz. Bu yerli otomobilin de Ar-Ge'sini artık Türkiye'de biz yapacağız. Bugün imkansızlıklar içinde bu kadar güzelliği başaran gençler, inanıyorum yarın kendi otomobilini üretmekte çok ama çok önemli roller üstlenecek." K.Ü 3'ÜNCÜ OLDU Formula G kategorisinde 21, Hidromobil kategorisinde 10 ve Elkektromobil kategorisinde 25 araç yarışa katıldı. Bu yıl Hidrojen ve Güneş kategorilerine ek olarak, dünya genelindeki elektrikli araç uygulamalarındaki gelişmeler göz önünde bulunduruldu ve Elektromobil - Batarya Elektrik Enerjili Araç Yarışı yarışların kapsamına dahil edildi. Formula G kategorisinde performans ödülünü Sakarya Üniversitesi kazanırken, İstanbul Teknik Üniversitesi ikinci, Trakya Üniversitesi ise üçüncü olurken Hidromobil kategorisinde performans ödülleri de hidrojen tüketimleri değerlendirilerek belirlendi. İstanbul Üniversitesi bu kategoride de birinci olurken, Uludağ Üniversitesi ikinci, Kırıkkale Üniversitesi üçüncü oldu.
Bu haber toplam 161 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.