Hızlı tren Edirne'den Kars'a uzanır mı?

Hızlı tren Edirne'den Kars'a uzanır mı?

İstanbul-Ankara arasında 25 yıl önce başlayan ve "Ayaş Tüneli" geçilemediği için yılan hikayesine dönen Sürat Demiryolu Projesi'nde mutlu son yakın....

İstanbul-Ankara arasında 25 yıl önce başlayan ve "Ayaş Tüneli" geçilemediği için yılan hikayesine dönen Sürat Demiryolu Projesi'nde mutlu son yakın. Türkiye ile Çin arasında imzalanan "Demiryolu İşbirliği Anlaşması" kapsamında 7 bin kilometre hızlı tren hattı yapılması kararına varıldı. Projenin finansmanı için de Çin hükümeti 28-30 milyar dolar kredi sağlayacak. Hat, Edirne’den Kars’a, Diyarbakır’dan İzmir’e, Trabzon’dan Antalya’ya kadar uzanacak. Trenlerin hızı 450 kilometreye ulaşacak. 10 yıl içinde, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Ankara-Antalya hattının yapılması planlanıyor. AYAŞ TÜNELİ 30 YILDA GEÇİLEMEDİ Sürat Demiryolu Projesinin tarihi 1973’e kadar dayanıyor. İnşaatına 1975 yılında başlanan projede "Ayaş Tüneli" 30 yılda geçilemedi. 10,5 kilometrelik tünelin ancak 8,5 kilometrelik kısmı tamamlanabildi. Sürat Demiryolu’nun projesine devam edilmemesinin birçok sebebi daha var. Bunların başında, Arifiye-Sincan arasındaki 275 km’lik kısmın 85 km’lik bölümünün iddia edildiği gibi 300 kilometre hıza göre değil, saatte 160 km’lik hıza göre planlanmış olması. Diğer yandan, altyapı inşaatının yüzde 85 oranında tamamlanan Sincan-Çayırhan kesiminin, geometrik standartlarının ve tünel tasarımının Yüksek Hızlı Tren projesi kriterlerine uygun olmaması. Yapılan incelemelerde, Sürat Demiryolu’nun geçeceği Sincan-Çayırhan arasındaki altyapı, köprüler ve diğer sanat yapılarının da yüksek hız standartlarına uymadığı, bu yapıların yeniden inşası düşünülse bile bu defa da tünellerin aerodinamik basınçları karşılamaya yeterli kesit alanında inşa edilmediği görüldü. PROJE, "YÜKSEK HIZ" TANIMINA UYMUYOR Proje ayrıca Ankara’dan (Sincan) başlayıp İstanbul’a kadar uzanmıyor, Arifiye’de son buluyordu. Belki de en önemlisi, söz konusu proje, Uluslararası Demiryolu Birliği (UIC) ve Avrupa Birliği`nin (AB) belirlediği "yüksek hız" tanımına uymuyor. Bu nedenle bu proje konvansiyonel bir hat olarak kabul ediliyor. Proje için harcanan para ise yaklaşık 1 milyar lira. Projenin bitirilmesi için 5 milyar dolarlık bir kaynağa daha ihtiyaç var. KARS 12 SAAT... 7 bin kilometrelik söz konusu hatların tamamlanması halinde Edirne’den yola çıkacak hızlı tren, İstanbul’da boğazın altından Marmaray’ı kullanarak, Eskişehir-Ankara-Yerköy-Sivas-Erzincan-Erzurum güzergahı üzerinden 12 saatte Kars’a gidecek. Hızlı tren hattı Sivas’tan, Malatya ve Elazığ üzerinden de Diyarbakır’a bağlanacak. Erzurum’dan da Trabzon’a uzanacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.