1. HABERLER

  2. YEREL HABERLER

  3. Hayatınızı olumsuz etkilemesin
Hayatınızı olumsuz etkilemesin

Hayatınızı olumsuz etkilemesin

Halk Sağlığı İl Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş, ‘Dünya Artrit Günü’ nedeniyle açıklamalarda bulundu.  Romatizmal hastalıklar kapsamında...

A+A-
Halk Sağlığı İl Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş, ‘Dünya Artrit Günü’ nedeniyle açıklamalarda bulundu.  Romatizmal hastalıklar kapsamında gerekli önlemlerin erken teşhis ile alınmasını söyleyen Güngüneş, “Yapılacak tedaviler ile hayatınız olumsuz etkilenmesin” dedi. İŞ GÜCÜ KAYBINA YOL AÇAR ‘Dünya Artrit Günü’ nedeniyle Halk Sağlığı İl Müdürü Dr. Feramiş Ender Güngüneş açıklamalarda bulundu. Güngüneş, “Bel ağrısı, oldukça sık görülen, yaşam kalitesi üzerindeki olumsuz etkilerinin yanı sıra doğrudan (tanı ve tedavi giderleri) ve dolaylı (iş gücü kaybı) ekonomik kayıplar nedeni ile topluma maliyeti yüksek önemli bir sağlık sorunudur” dedi. MEKANİK BEL AĞRISIDIR Güngüneş, “Ağrının kronikleşmesi ile ortaya çıkan sakatlık özellikle gelişmiş ülkelerde  iş gücü kaybı ve üretim azalmasını etkileyen en önemli faktörlerden biri haline gelmiştir. Bel ağrısı bir aktivite (ağır kaldırma) ya da travma (düşme, çarpma) sonrası başlayabileceği gibi belirgin bir neden olmadan da ortaya çıkabilir. Dünyada yapılan araştırmalar insanların %80’ inin hayatları boyunca en az bir kez bel ağrısı yaşadıklarını ortaya koymuştur. En sık görülen ağrı tipi mekanik bel ağrısıdır.” BEL AĞRISI OLAN HASTA GRUBU “Ankilozan Spondilit (AS), özellikle omurgayı etkileyen, ağrılı, kronik, ilerleyici, sebebi bilinmeyen romatizmal bir hastalıktır. AS’ nin 8-45 yaş arası başlayabileceği bilinsede genellikle 15-30 yaş arası daha sık ortaya çıkmaktadır. AS hastalığının ortaya çıkmasında en önemli faktör genetik yatkınlıktır. AS erken tanısı için sorgulanması gereken hedef kitle 20’ yaşlarda bel ağrısı başlamış, üç aydan uzun süreli bel ağrısı olan hasta grubudur.” GEREKLİ EGZERSİZLERİ YAPIN AS omurganın yanı sıra sıklıkla sakroiliak eklemi(omurganın leğen kemiğiyle yaptığı eklem), daha az sıklıkla kalça ve omuz gibi büyük eklemleri tutar.  Mekanik nedenlere bağlı bel ağrılarından korunmak için; her gün düzenli olarak bel ve karın kaslarını güçlendirici egzersizler yapın. Gerekli durumlarda ağır nesneleri; beli dik pozisyonda tutup, dizleri bükerek çömelip, ağırlığı kollara ve bacaklara vererek kaldırınız.” KALICI SAKATLIKLAR ÖNLENEBİLİR “Ayakta uzun süre durmaktan kaçınınız, çay ve kahve tüketimini azaltınız, stresle başa çıkma yöntemleri geliştiriniz. İşiniz gereği oturuyorsanız, yarım saatte bir ayağa kalkıp vücudunuzu esnetiniz. Yürüyüş ve yüzme bel ağrısını önlemede uygun sporlardır. Farklı sporlarla uğraşanların spora başlamadan önce ısınma ve sonrasında da esneme (stretching) egzersizlerini yapmaları sakatlıkların önlenmesinde önemlidir. Kilo vermek bel ağrısı riskini azaltır. Uzun süreli ve sinsi seyreden bel ağrınız varsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurunuz” dedi.  
Bu haber toplam 83 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.