Havalimanında şoförler de simülatörle eğitiliyor

Havalimanında şoförler de simülatörle eğitiliyor

Havalimanlarında yer hizmeti veren Havaş, pilotların eğitiminde kullanılan simülatörün benzeriyle aprondaki şoförleri eğitiyor. İstanbul ve Antalya Havalimanı'nda...

Havalimanlarında yer hizmeti veren Havaş, pilotların eğitiminde kullanılan simülatörün benzeriyle aprondaki şoförleri eğitiyor. İstanbul ve Antalya Havalimanı'nda uçak itme-çekme traktörü, bagaj traktörü simülasyon cihazlarının tanesinin 220 bin dolar olduğu ifade edildi. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya gibi havalimanları başta olmak üzere yurt içi ve KKTC’de 25, Avrupa’da ise 9 farklı havalimanlarında yer, otobüs, ve antrepo hizmeti veren Havaş, teknoloji yatırımları kapsamında uçak itme çekme işlemi yapan şoförlerine simülatörde eğitim veriyor. İstanbul Atatürk ve Antalya Havalimanlarında apron, park alanları modellemesi yapılarak uçak itme-çekme traktörü, bagaj traktörü, simülatörü hazırlandı ve istasyonlarda simülatör merkezleri kuruldu. Tamamıyla Türk yazılımı olan simülatör sayesinde makinist, şoförler eğitim yapma imkanı buldu. Havaş Genel Müdürü Müjdat Yücel, pilotların eğitimlerini pekiştirmek üzere kullandıkları simülasyonu aprondaki araçlar için uyarladıklarını söyledi. Sonuçta apronda kullandığımız araçların normal hayatta kullanılanlardan farklı olduğunu dile getiren Yücel, “Kullanım alana bakıldığında da risk unsuru içeren bir hizmet alanındayız. Yani en ufak bir hata sadece araçlarda meydana gelecek bir hasara değil, uçakta da ciddi sıkıntıya sebep olabiliyor. Bizde buradaki arkadaşlara iş başı pratiğinin dışında oraya getirmeden bu araçlarla tanıştırdık. Bu algıyı geliştirmek için Türkiye’deki yerli yazılım işbirliği ile simülatör programı aldık. Personellerimizi de burada eğitiyor ve eğitimlerini pekiştiriyoruz.” dedi. PARAYI BETONA GÖMÜYORUZ Uçaklara park alanı açılması için yer değişikliğiyle ilgili de konuşan Müjdat Yücel, şu anki kullandıkları yeri 2004 yılında hizmete açtıklarını, her şeyin en iyisini buraya getirdiklerini aktardı. Ciddi yatırım kaynağı olduğunu ifade eden Yücel, fakat bu yer değişikliği sebebiyle paranın betona gömüldüğünü söyledi. Yücel, “Bu araçlar 1 tonluk araçlar değil, bu kadar ağır araçlar ki, bunları sıradan betonda gezdirmenizin imkanı yok. Bu tür sık değişikliklerden dolayı harcanan paraya gerçekten üzülüyorum. Burası çok özenli yapıldı. Ama 2 yıldır bugün gideceğiz, yarın gideceğiz beklentisi içerisindeyiz. Bir yer gösterildiğinde gitmek durumundayız.” diye konuştu. Havaş’ın halka arzıyla ilgili de Yücel, “Alım- satımlar, hisse sahiplerinin değişikliği nedeniyle bu sene de gündemimizde yok. Umudumuz 2013 yılında. Bizim kurum yöneticileri olarak böyle bir şeyin hayata geçmesi en büyük isteğimiz. Sonuç itibariyle holdingin bu konudaki yaklaşımı, onların piyasalardaki beklentilere göre verecekleri karar daha önemli. Biz her ay sonu halka arz edebilecekmiş gibi onun gerektirdiği her türlü çalışmayı hem belge adına hem de hazırlıklı olma adına eksiksiz yapıyoruz.” ifadesini kullandı. Havaş’ın durdurulan yolcu taşımacılığı ile ilgili bir sürü üzerine ise Yücel, “Olayın yargıya taşındığını hatırlatarak, yargı süreciyle ilgili yorum yapmasının doğru olmadığını dile getirdi. Süreçle ilgili öngörüde bulunmanın da zor olduğunu aktaran Yücel, zarar konusunda bir rakam ifade etmenin zor olduğunu sözlerine ekledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.