1. HABERLER

  2. KIRIKKALE

  3. Engelsiz 112 projesi
Engelsiz 112 projesi

Engelsiz 112 projesi

İçişleri Bakanlığı’nın çalışmaları kapsamında 112 numarası adı altında birleşen acil çağrı merkezi hattından artık engelli vatandaşlarda yararlanabilecek. İşitme ve dil-konuşma engelli vatandaşlar, teknolojinin getirdiği yenilikçi uygulama ile sorunlarını

A+A-

ÖZEL HABER

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ YÜZDE 68 OLAN ASILSIZ İHBAR ÇAĞRISINI YÜZDE 54’E DÜŞÜRDÜ

 

İçişleri Bakanlığı’nın çalışmaları kapsamında 112 numarası adı altında birleşen acil çağrı merkezi hattından artık engelli vatandaşlarda yararlanabilecek. İşitme ve dil-konuşma engelli vatandaşlar, teknolojinin getirdiği yenilikçi uygulama ile sorunlarını ilgili birimlere iletebilecek.

HIZLI, ETKİN VE KOLAYLIKLA ULAŞIM İMKANI

Acil ve afet durumlarında bir saniyenin dahi hayat kurtardığı süreçte zamanla yarışan ve asılsız çağrıları süzerek vakaya en hızlı şekilde ulaşılması amacıyla çalışma sergileyen Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi, İçişleri Bakanlığı’nın destekleri ve teknolojinin getirdiği yenilikçi imkânları kullanarak yeni bir çalışmaya imza attı. “Engelsiz 112” ismi verilen proje kapsamında ülke genelinde yaşayan işitme ve dil-konuşma engelli kişilerin acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşabilmelerinin sağlanması hedefleniyor.

TELEFONLARA İNDİRİLEREK KULLANILABİLECEK

İşitme ve dil-konuşma engelli vatandaşlar, akıllı telefonlarla eş zamanlı yazışmalarını, görüntülü işaret dili ile iletişim kurmalarını ve sesli konuşma - dudak okuma yöntemlerini kullanarak Acil Yardım Merkezleri’ ne ulaşmaları sağlanacak. Engelli vatandaşların Android ve İos sürümlü telefonlarına indirecekleri uygulama ile engeller aşılacak. Ayrıca İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan “Engelsiz 112” uygulaması da işitme ve konuşma engelli vatandaşlar için uygulamaya konularak hizmet vermeye başladı.

ASILSIZ ÇAĞRI YAPANLARA 378 TL PARA CEZASI

Bunun yanı sıra acil vaka durumlarında asılsız ve asıl çağrılar olarak ilgili ekipleri bölgeye yönlendirmek için çalışma sergileyen 112 Acil Çağrı Merkezi, asılsız çağrı oranını da düşürmeyi başardı.  2019 yılı Türkiye asılsız çağrı oranı yüzde 68 iken 2019 yılı Kırıkkale asılsız çağrı oranı yüzde 54’e düştü. Bunun yanı sıra 2020 yılı asılsız kötü niyetli arayanlara 378 TL idari para cezası uygulanacak.

ÇAĞRIYI EN HIZLI KARŞILAYAN İKİNCİ İL KIRIKKALE

Acil vaka durumlarına yönelik çalışma gerçekleştiren kurumda günlük ortalama 1.000 (Bin) çağrı geliyor. 01.01.2019- 01.01.2020 tarihleri arasında toplam 373.082 adet çağrı geldi. Asıllı çağrı 169 bin 747 ve asılsız çağrı ise 203 bin 335 olarak belirlendi. Vali Yunus Sezer’in 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne verdiği önem ve değer sayesinde; Kırıkkale 112 A.C.M. aralık ayında gelen çağrıları ortalama 1,39 saniye ile karşılayarak Türkiye’de çağrıyı en hızlı karşılayan 2. İl oldu.

AFAD – GAMER VE 112 A.Ç.M. HİZMET VERECEK

Aşağı Mahmutlar mahallesinin Kırıkkale-Samsun yolu güzergâhına teknoloji odaklı yapılan yeni bina 2019 yılında tamamlandı.  30.12.2019 AFAD Arama Kurtarma Birimi yeni binaya taşındı.  Vali Yunus Sezer’in talimatıyla Yeni 112 A.Ç.M. binasında AFAD – GAMER ve 112 A.Ç.M. birlikte hizmet verecek. Turkcell alt yapı çalışmasını bitirince 112 Acil Çağrı Merkezine taşınacak.

Haber: Ahmet Gökdemir

Bu haber toplam 1349 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.