1. YAZARLAR

  2. ALAATTİN KARAER

  3. Endonezya Gezimiz – 25 (Rüya gibi bir ülke!)
ALAATTİN KARAER

ALAATTİN KARAER

SANAT KALEMİ
Yazarın Tüm Yazıları >

Endonezya Gezimiz – 25 (Rüya gibi bir ülke!)

A+A-

Sanat kalemi

 

alaattin-karaer--kose-yazisi1-040.jpeg        alaattin-karaer--kose-yazisi2-040.jpeg

 

“Dünyanın diğer yarısında ay ışığını gördükten sonra ben eski ben değilim.”  Mary Anne Radmacher

     GWK Kültürel Parkında Anfitiyatrodaki  Barong ve Keris Dansı sonrası, hemen ilerideki Kuru Kuru Plazaya gidiyoruz.

    Endonezya’da kutsal olmayan yer yok ki! Burada da şal şeklinde etek bağlıyorlar. Plaza Kura Kura'daki havuzun ortasında Tanrıça Laksmi'nin bir zenginlik, doğurganlık, refah, şans, güzellik, adalet ve bilgelik tanrıçası veya Lord Wisnu ile sihir ve Lord Wisnu ile çok yakın bir bağı olan Tanrıça heykeli var

     Birçok kaplumbağa heykelinin olduğu bir su birikintisi ve para atabileceğiniz ve dilek tutabileceğiniz bir tanrıça. “Kisah Pemutaran Mandara Giri” mitolojisinde, bir kaplumbağa, dünyayı sarsıntıya karşı koruyan dayanak noktası olarak tanımlanmaktadır. Kaplumbağa heykelinin binanın gücünü doğal afetlerden koruduğuna inanılıyormuş.. İlk başta Kaplumbağa Plaza olarak adlandırılmıştı çünkü geçmişte yapılan kazıda kaldırılamayan bir kaplumbağanın başını ve kabuğunu andıran kireçtaşı üstünde ongolar bulundu, sonra heykeltraşlar bir kaplumbağanın başını ve kabuğunu oydu. Bu yerde kutsal bir çeşme vardır ve öyküye göre nesilden nesile melekler için bir hamam olarak inanılmaktadır. Havuz suyu kurak mevsimde bile asla kuru değildir.

     Endonezya Müslüman bir ülke olmasına rağmen eski tarihten bu zamana kadar gelmiş bir hint tanrısının sembolünü alması ayrı bir dikkatimizi çekti. Bu devasa heykel 121 metre yükseklikte ve dünyanın 3. en uzun heykeli unvanına sahip.

     Birinci sıradaki Hindistan’da bulunan, 182 metre yükseklikteki Birlik heykeli, İkinci sıradaki Çin’deki bulunan 153 metre yükseklikteki Vairocana Buddha heykeli.

     Wisnu Plazadayız. GWK bölgesinde, Hint Tanrısı, anıtsal Wisnu heykelinin 20 metre yüksekliğindeki bir kısmı olan Garuda Wisnu Kencana heykelinin en önemli parçasının geçici olarak yerleştirildiği GWK bölgesinde en yüksek yer.

     Günün belirli bir saatinde, görkemli Wisnu heykeli ile bazı geleneksel Bali sanatı arka plan olarak gerçekleştirilir. Çevresi,  yerinin rakımı nedeniyle nefes kesici bir panoramik manzara sunmaktadır.

     Wisnu heykeli, Wisnu Plaza'nın odak noktası bir su çeşmesi ve yakınlardaki kutsal su kuyusu Parahyangan Somaka Giri ile çevrilidir.. Kuyu hastalıkların iyileşmesi ve tanrıların kurak mecsimde yağmur yağmasını istemek için güçlü büyülü gücü olan bir lütuf olduğuna inanılmaktadır. Yüksek zemindeki (bir tepe) konumu nedeniyle, bu doğal olay kutsal sayılır ve yerel halk onun kutsal su olduğuna inanırmış.

     GWK kültür parkının ana cazibe merkezi Garuda Wisnu Kencana heykeline dayanıyormuş. Ünlü Bali heykeltıraş Bay I Nyoman Nuarta tarafından yapılmış ve oyulmuş. Bakır ve pirinçten yapılmış GWK heykeli. Simge adından efsanevi kuş Garuda arkasındaki tanrı Wisnu binmek temsil eder. Hindu tanrısı Vishnu'ya ve onun eşi olan efsanevi kuşa olan Garuda Dağı'na adanmış. Biz gitmeden  tamamlanmış heykel.

     Garuda Wisnu Kencana heykelinin oluşturulması, 25 yıllık üretim süresinde 100 milyon ABD doları tutarındaymış.

     Bali GWK turizm merkezlerinin inşası 1992 yılında Garuda Wisnu Kencana Vakfı tarafından başlatılmış. GWK Bali'nin amacı, GWK Bali'nin, Bali'deki en ikonik simge yapı olmasını sağlamakmış. Bay I Nyoman Nuarta, Vakfın kurucularından biriymiş. Ayrıca, Bay Ben Nyoman Nuarta hazırlayıcısı ve GWK heykelinin mimarı.

     Geniş sahası bulunan GWK Kültürel parkı içerisinde birçok heykel bulunmakta. Diğer bir heykelde, Gruda Bird, yarı insan ve yarı kuş gövdesi olarak tanımlanan mitolojiden bir kuştur. Tanrı Wishu’nun bu kişisel yolculuğu sadakat, güvenilir ve fedakarlığı sembolize edermiş. Garuda aynı zamanda her kötülükten ve insan haklarından yoksun bırakılmasından kaynaklanan bir özgürlük sembolüymüş! Fotoğraf çekimleri ve yeşil ve temiz parkta ilerliyoruz.

     GWK Kültür Parkı’ndaki ana mekanlardan birisi olarak bilinen Lotus Gölü denilen yerden ilerliyoruz. GWK kültür parkındaki en büyük ve en geniş açık alan lotus göletiymiş. Lotus göleti geleneksel olarak büyük ölçekli dış mekan etkinliklerini düzenlemek için kullanılırmış. Lotus Pond alanına vardığınızda, oldukça büyük ve eşsiz bir site ayrıca, lotus gölet yolunun her iki tarafında da katı kireçtaşı duvarları görüyoruz. GWK kültür parkındaki Lotus Pond, erişimi kolay büyük  olan en büyük açık alanmış ve birçok uluslararası çapta büyük müzik konserleri, defile, gala yemeği, uluslararası toplantılar gibi büyük organizasyonlar düzenlenirmiş.

     Aracımıza doğru ilerliyoruz. Parkta bulunan bir mağazaya giren grup bekleniyor. Bu arada bekleme yerinde rehberimiz, önceden de tanıdığı ve kaldığımız otelde de samba  program yapan kızla birlikte kısa bir gösteri sunuyor. Kız bugünkü programımızda bizlerede eşlik etmişti. Otobüsümüzde yerlerimiz alıyor ve hareket ediyoruz… devam edecek…

alaattin-karaer--kose-yazisi3-031.jpeg      alaattin-karaer--kose-yazisi4-015.jpeg

endonezya-25-3.jpeg     endonezya-25-4.jpeg

endonezya-25-6.jpeg     endonezya-25-7.jpeg

endonezya-25-8.jpeg

Bu yazı toplam 381 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.