1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Bilgisayarla uzun süre çalışanlarda duruş bozukluğu ortaya çıkıyor
Bilgisayarla uzun süre çalışanlarda duruş bozukluğu ortaya çıkıyor

Bilgisayarla uzun süre çalışanlarda duruş bozukluğu ortaya çıkıyor

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Mehmet Beşir Türkmen, uzun süre bilgisayar başında oturarak çalışmanın ciddi rahatsızlıklara yol açabileceğini...

A+A-

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Mehmet Beşir Türkmen, uzun süre bilgisayar başında oturarak çalışmanın ciddi rahatsızlıklara yol açabileceğini söyledi. Teknolojinin gelişmesiyle işyerinde ve evde bilgisayar kullanımının artarak yaygınlaşmasının, kas ve iskelet sistemi hastalıklarında da büyük artışa yol açtığını belirten Türkmen, “Özellikle ofis çalışanları arasında en fazla görülen rahatsızlıklardan biri sırt ağrıları dır. En sık görülenler uzun süre aynı pozisyonda bilgisayar kullanımı, duruş bozuklukları ve hareketsiz yaşamdan kaynaklanan kasların gerilmesi, sertleşmesi ve içinde düğümlerin oluşması sonucu oluşan miyofasiyal ağrılardır. Diğer sırt ağrısı sebepleri arasında kamburluk, omurgada eğrilikler, bel ve boyun zorlanmaları, iç organlardan yansıyan ağrılar, sırt bölgesinde fıtık ve kireçlenmeler; boyun bölgesindeki fıtık ve kireçlenme ağrılarının sırta yansıması, kemik erimesi, iltihaplı romatizmalar, multipl miyelom (bir çeşit kemik tümörü), çökme kırıklar ve iyileşmiş omurga kırıkları gelir.” dedi. BU BELİRTİLERE DİKKAT! Uzun süre geçmeyen sırt ağrılarına bazı belirtiler de eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmak gerektiğini vurgulayan Dr. Türkmen, “Geceleri artan ağrı, gece terlemesi, zayıflama, ani başlayan şiddetli ağrı, boy kısalması, bacaklarda kuvvet kaybı ve uyuşma, balgamda kan görülmesi, duyu ve kuvvet kaybıyla solunum sıkıntısı varsa hemen bir hekime başvurulmalıdır.” diye konuştu. Ofiste çalışanlara ve bilgisayar başında uzun süre vakit geçirenlere en azından 15-20 dakikada bir yerlerinden doğrulup biraz hareket etmelerini tavsiye eden Türkmen, “Ayrıca bilgisayar başındaki vücut pozisyonunu da ağrıların azalması açısından çok önemlidir. Masanın yüksekliği, dik durulduğunda kollar yere paralel olacak şekilde ayarlanmalıdır. Sandalyenin bel ve sırt desteği olmalı, yüksekliği diz ve kalçanın 90 derecede durmasını, ayakların yere tam basmasını sağlayacak kadar olmalıdır. Bilgisayarın tam karşısında durulmalı ve monitörün yüksekliği göz seviyesinde olmalıdır. Baş, öne veya yukarıya eğilmemelidir. Kısa molalar verip kolları, omuzları, boynu ve sırtı esnetecek hareketler düzenli olarak yapılmalıdır.” dedi.

Bu haber toplam 566 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.