Ben de 112 Acil’i aramıştım…

Ben de 112 Acil’i aramıştım…

Gerçek yaşanmış bir olay… Ankara’da saygın bir işveren… Çalışanlarından biri, işyerinde, çalışma esnasında kaza olmadan, aniden fenalaşır,...

Gerçek yaşanmış bir olay… Ankara’da saygın bir işveren… Çalışanlarından biri, işyerinde, çalışma esnasında kaza olmadan, aniden fenalaşır, bayılır… Olay hemen işverene bildirilir… İşveren sorumluluğunun bilincindeki-duyarlı patron, hiç vakit kaybetmeden ambulans istemek için 112 Acil’i arar… Sen misin arayan! Diyalog şöyle geçer…”Ankara genelinde çok fazla kaza var, 45 dakikadan önce ambulans gönderemem”. Şaşkınlık içinde kalan işveren, durumun acil olduğunu tekrar tekrar ifade etse de “gönderemem” diyen bayan sağlık mensubunu ikna edemez. İkna etmesi gerekiyor sanki! Dakikalarca süren konuşma sonunda, olay yerine inen işveren, ambulans ile ilgili görüşmesini aktarmaya başlayacak iken, bir çalışan “efendim, biz ambulans istedik, en geç 14 dakikaya burada olacak” der… İşveren ikinci kez şaşkınlık içerisinde… Kapıda 14.dakika dolmadan ambulans belirir…”Çağır”, gelsin ambulansı… Bu yaşananın adı ne? Çifte standart; Adamına/kafasına göre (rastgele) muamele; Memurun keyfine/anına/ruh haline kalmışlık; Memurun kötü tarafına gelmek; Memurun sinirini senden alması; Kızgın memur faturayı bize kesti, Bir ambulansta 112’ye isteseydim o daha acil durumda; Memur beni sevmedi galiba ona ne yaptım ki hali… Hangisini beğenirseniz artık... İl Sağlık Müdürlüğü açıklama yapıyor; “Ankara’nın geneline ortalama 14 dakikada ambulans gönderebiliyoruz” diyerek…112 sağlık çalışanı “45 dakikadan önce gönderemem” diyor… Aynı vakaya başka biri arıyor ve uygulama farklı… Standart farklı… Patron ne diyebilir; “Ben de 112 Acil’i aramıştım” dan başka… Yetki kim de? 112 Sağlık çalışanında… Müdür konuşsun dursun, bürokrasi var memlekette… Vatandaşla polemiğe giren 112 sağlık çalışanı, saniyelerin önemli olduğu vakalarda da böyle mi davranıyor? Sohbete, tartışmaya mı giriyor? Dili değil, eli ve kafası çalışan sağlık çalışanlarına ihtiyacımız var. Sağlıklı sağlık çalışanlarına. Yok, ağzı iyi laf yapıyor ve yanlış meslek seçmiş olabilir. Fakat beyaz önlüğün sorumluluğu, “gönderemem” diyerek kesip atmak kadar hafif olamaz. Zaten bu “Call Center” muhabbet ve polemikleri vatandaşı hayatın her alanında yeterince yoruyor. Dert üretmeyen dert dinleyen-çözen sağlık çalışanı lazım bize. Sinirini vatandaştan çıkaranlar değil… Az laf, çok iş çıkaran. “ABD’de bile bizim sağlık yapımız yok” diyenlere katılıyorum, bu 112 Çalışanlarından ABD’de de yok çünkü. Sadece bizde var. Sağlığınıza çok dikkat edin.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.