1. HABERLER

  2. GAZETELER

  3. Başaran: Türkiye ekonomisine teşekkür ederiz, satış rekoru kırdık
Başaran: Türkiye ekonomisine teşekkür ederiz, satış rekoru kırdık

Başaran: Türkiye ekonomisine teşekkür ederiz, satış rekoru kırdık

Türk Otomobil Fabrikası AŞ (TOFAŞ) Üst Yöneticisi (CEO) Kamil Başaran, 2011’deki rekor otomobil satışlarını bu sene geçtiklerini açıkladı. Hafif...

A+A-
Türk Otomobil Fabrikası AŞ (TOFAŞ) Üst Yöneticisi (CEO) Kamil Başaran, 2011’deki rekor otomobil satışlarını bu sene geçtiklerini açıkladı. Hafif ticari araçlardaki satış azalmasının çeşitli sebeplere dayandığını belirten Başaran, bu araçlarda motor ve şanjıman hariç yerlilik oranını yüzde 75’e, genel olarak ise yüzde 65'ler seviyesine çıkarttıklarını söyledi.   Tofaş Basketbol takımının yeni sezon açılış gecesine katılan TOFAŞ CEO'su Kamil Başaran, gazetecilerin ekonomi gündemine ilişkin sorularını cevaplandırdı. Türkiye ekonomisinden övgüyle söz eden Başaran, şunları kaydetti: "Biz hep dediğimizi yaptık, dolayısıyla biz Türkiye ekonomisine teşekkür ediyoruz, çünkü 2011 yılındaki rekor otomobil satışlarının ötesine geçti satışlar otomobilde. Diğer taraftan, hafif ticari araçlarda çok azalma var. Bu azalmanın da Türkiye’nin dış ticaret açığına baktığımızda ihracatın da ithalatın da yüzde 80’i geçmesi dolayısıyla hakikaten ekonomi için kullanılmayan çok önemli potansiyel olduğunun altını çizmek isterim. 2012 senesinde demiştim ki 'Biz, 2013’te 2012 senesini geçeceğiz’. Biz binek araçlar kapsamında 2012 senesindeki satış rakamlarını geçtik." TOFAŞ’ın hafif ticari araçlardaki pazar düşüşü olmasaydı, bugün hurda üretsin ya da üretmesin herkesle başa baş mücadele altında olacaklarını savunan Kamil Başaran, hafif ticari araçların dış ticaret açığı açısından büyük önem kazandığını dile getirdi. Başaran, "Çok önemli olan konu şu; acaba bu kadar ağır ithalata karşı ekonominin tepkisi nedir, ülkenin dış ticaret açığı kapsamı altında ne noktaya doğru gidiyoruz, bunun karşılığında atılacak adımların ne olduğunu iyi görmemiz lazım. Biz diyoruz ki ülkede hafif ticari araç konusu çok önemli bir konu. Ülkenin çok önemli bir yatırımı. Bugün yerlilik oranına baktığınız zaman çok önemli atılımlarda bulunduk. Artık hafif ticari araçlarda ithal Ar-Ge kalmadı. Tofaş olarak tüm Ar-Ge'mizi biz kendimiz yapıyoruz. Gerek Doblo Beijing gerekse Doblo’nun Amerika ihracatı ve gerekse de bundan sonra gireceğimiz tüm projelerde biz burada, Bursa ve Türkiye'nin oluşturduğu teknik kadroyla, altyapısıyla, yan sanayisiyle beraber oluşturacağız. Hafif ticari araç pazarının önünde olan birkaç engelin biraz daha hafifletilmesi, biraz daha yolun açılması ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunacaktır." dedi. Hafif ticari araçlarda K2 belgesi ve sürücü belgesi engelinin biraz daha hafifletilmesiyle sektörün ivme kazanacağını vurgulayan Kamil Başaran şunları kaydetti: "Biz inanıyoruz ki önümüzdeki dönemde, bu konuda yapıcı adımlar atılırsa da ülkenin ekonomisine çok önemli katkılarda bulunacağımıza inanıyoruz. Hafif ticari aracın yeniden olması gereken pazar üzerine ulaşmasıyla o zaman otomobil sektöründeki pazar artıyor. Hafif ticari araçta da bu potansiyelin olduğunu, bu da bu noktalara gelirse 2023 yılı hedefleri kapsamında doğru ilerlemeler olacağını görebiliyoruz. TOFAŞ, 2011yılı rakamlarına, rekor yıllara yaklaşmış durumda. TOFAŞ, bütçesini gerçekleştirmek durumunda. Bu rakamları yakaladık, 2012 senesinden daha iyi satış rakamlarına gelmiş durumundayız. Ümit ediyorum ki 2014 yılında da pazar ekonomimiz bizi geçmiş yılların daha ötesine taşır." YERLİLİK ORANI YÜZDE 65 CİVARINDA Hafif ticari araçta motor ve şanzıman dışında yüzde 75, genel olarak ise yüzde 65 civarında yerlilik oranını yakaladıklarını anlatan TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran, bunun dünyadaki tüm otomotiv sektöründeki ülkelerin firmalarının yerlilik incelenmesi halinde oldukça iyi bir rakam olduğunun ortaya çıkacağını ifade etti. Başaran, ülkenin ithalatının binek araçta yüzde 80’e geldiğinin nazara dikkate alınması halinde hafif ticari aracın yeniden olması gereken pazar üzerine geldiğinde ülkenin ticari ve ekonomik anlamda ne derece artı değerler oluşturacağının hesap edilmesi gerektiğini vurguladı. Başaran şöyle devam etti: "İthalata baktığınız zaman ithalatın yüzde 80 olduğu bir ortamda bunu yüz binlerce araçla ifade edebiliriz. Önemli olan konu burada, ülkede üretim yapabilmek. Bu ülkenin altyapısıyla, rekabet avantajı sağlayan faktörlerle beraber katma değer oluşturabilmek. Burada yaptığınız her türlü yerli üretim ülke ekonomisine artı değer ifade edecek. Dolayısıyla rakamların ötesinde misyonu gözden geçirmemiz lazım. 2023 yılına giden yolda, eğer 4 milyon araç üreteceksek ve bunun 3 milyonunu ihraç edeceksek, burada rakamların ötesinde bu yola doğru attığımız adımlar önem kazanmakta. Dolayısıyla burada ne kadar fazla üretiyorsak ki hafif ticari araç bunların sembollerinden birisidir burayı maksimize etmenin yollarını aramalıyız." PAZARIN KURALLARINA UYACAĞIZ Kamil Başaran, yıl sonu ‘sıfır’ otomobillere yönelik kampanyaları da değerlendirdi. Kendileri için geçerli tek kuralın pazarın kuralları olduğunu anlatan Başaran şunları söyledi: "Pazar, ne kadar rekabeti ön palana ne kadar çıkarırsa buna uymak durumundayız. Rekabet müşteriye giden bir hizmettir. Bu sürdürebilir olduğu sürece tabi ki kampanyalarla müşterilerimize daha ehven şartlarda araç sağlama durumundayız. Tabi ki sonuçta bu haklı bir rekabet kapsamı altında olduğu süre zarfında katma değer oluşturacaktır. Bugüne kadar hep bunu yaptık, bundan sonra da yapmaya devam edeceğiz. Yıl sonu itibariyle de rekabet şartları içinde TOFAŞ hep oldu, kurulduğundan beri oldu. TOFAŞ yarım asırdır müşterilerine hizmet etmekte, yıl sonunda da müşterilerine aynı şekilde hizmet edecektir." HURDA TEŞVİĞİ ER YA DA GEÇ OLMAK ZORUNDA Türkiye’de yaşlı bir araç parkının bulunduğunu belirten Başaran, hurda araç teşviği uygulamasının da hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi. Hurda teşviğinde amacın ekonomide büyüme olmadığının altını çizen TOAŞ CEO’su Başaran, ülkede çok yaşlanmış araç parkı olduğunu açıkladı. Bu araç parkının yenilenmesinin altında yatan ana faktörlerden birisinin çevreye olan negatif etkisi, ikincisinin de trafik şartlarındaki kaza oranlarının yukarı doğru gidiyor olmasını gösteren Başaran, "Üçüncü etken de ekonomiye getireceği katma değer. Böyle bakınca araçların yenilenmesinin doğru olacağı kanısındayız. Bunun doğru strateji olacağı kanaatindeyiz. Önümüzdeki dönemde Avrupa’daki kriz dolayısıyla biz özellikle yerli üreticilerin Avrupa’ya ihracatındaki kriz dolayısıyla oluşan bir takım darboğazlar ki TOFAŞ bunu çok iyi vaziyette aştı, Avrupa’nın dışına çok önemli ihracat oranını dışarı çıkarttı. Burada önemli olan konu çevre, trafik, insana saygı bunun ötesinde ülke ekonomisine katkı olarak ele aldık. Yaptığımız görüşmelerde 2014 kapsamında ya da onun ötesinde olması çok değiştirmeyecek. Biz günlük yaşayan firmalar değiliz. Ülke ekonomisi ise her an nefes almakta. Önemli olan konu önümüzdeki dönemde sayın hükümet büyüklerimizin alacağı karar kapsamı altında hurda teşviği er ya da geç galiba olmak zorunda." şeklinde konuştu.
Bu haber toplam 94 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.