1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Ankara’nın giriş yolları dört dörtlük
Ankara’nın giriş yolları dört dörtlük

Ankara’nın giriş yolları dört dörtlük

Büyükşehir Belediyesi tarafından Başkent'in giriş yollarına 325 bin ton modifiye asfalt serildi. Başkan Gökçek, trafik rahatlığı modern kentlerin vazgeçilmez...

A+A-
Büyükşehir Belediyesi tarafından Başkent'in giriş yollarına 325 bin ton modifiye asfalt serildi. Başkan Gökçek, trafik rahatlığı modern kentlerin vazgeçilmez unsurlarındandır dedi     Başkent’in 5 ana giriş yolunu modern modifiye asfaltla buluşturan Ankara Büyükşehir Belediyesi, sürücülere güvenli ve keyifli bir seyahat ortamı sunuyor. Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından şehrin 5 ana girişi olan Konya Yolu, Esenboğa Havaalanı Yolu, Samsun Yolu, Eskişehir Yolu ve İstanbul Yolu son teknoloji ve modern asfalt olan modifiye asfaltla donatılarak, adeta kaymak gibi bir görünüme kavuşturuldu. Ankara’nın çeşitli cadde ve bulvarlarında da kullanılan, uzun ömürlü ve kaliteli yapısıyla bilinen modifiye asfalt, Büyükşehir Belediyesi ekiplerince geçen yıl Konya Yolu’nda kullanılmıştı. Kentin diğer 4 ana arterindeki çalışmaların da bu yıl tamamlanmasıyla Başkent yolları güvenli sürüş keyfinin adresi oldu. GİRİŞ YOLLARINA 325 BİN TON MODİFİYE ASFALT Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından bu yıl kentin 4 ana girişi olan Esenboğa Yolu, Samsun Yolu, Eskişehir Yolu ve İstanbul Yolu’nda yapılan asfalt çalışmasıyla yaklaşık 235 bin ton modifiye asfalt serimi gerçekleştirildi. Konya Yolu’na ise geçen yıl 90 bin ton modifiye aşınma tabakası serilmiş, yol daha güvenli ve daha sağlam hale getirilmişti. ESENBOĞA HAVALANI YOLU Başkent’in aynı zamanda yurt dışına açılan kapısı olan Esenboğa Havalanı Yolu, Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen çalışmalarla daha konforlu ve daha güvenli hale getirildi. Pursaklar Otoyol Köprüsü’nden Esenboğa Havaalanı arasında kalan yaklaşık 13,6 kilometre uzunluğunda ve 15 metre genişliğindeki yolun geliş ve gidiş istikametinde Büyükşehir Belediyesi ekipleri, önce trimmer kazı yapıp, binder çalışması gerçekleştirdi. Yolda daha sonra yaklaşık 42 bin ton modifiye aşınma asfalt tabakası serimi yapıldı. Yol çizgileri de tamamlanan Esenboğa Havaalanı Yolu’ndaki orta refüj de çiçeklendirilerek, yol estetik açıdan güzel bir görünüme kavuşturuldu. SAMSUN YOLU Başkent’in bir başka önemli ana giriş yolu olan Samsun Yolu’na da yaklaşık 46 bin ton modifiye aşınma tabakası serildi. Çevre yolundan Körler Okulu önüne kadar 14.2 kilometre uzunluğunda ve 13 metre genişliğindeki yolda; yıpranmış olan geliş ve gidiş istikametinde önce trimmer kazı yapılıp, binder tabakası serildi. Son olarak da yola modifiye aşınma tabakası serilerek, modern ve konforlu bir hale getirildi. Yolda çizgilerinin de tamamlanmasıyla güzel bir görünüm elde edildi. ESKİŞEHİR YOLU Şehrin ana giriş yollarından biri konumunda bulunan ve aynı zamanda birçok yerleşim birimini Ankara’ya bağlayan Eskişehir Yolu’nda geçen yıl Yaşamkent Kavşağı’ndan Ankara yönüne doğru kısmi olarak trimmer kazı ve binder çalışması yapılmıştı. Bu sene Eskişehir’e gidiş yönüne doğru Turizm Bakanlığı önünden itibaren trimmer kazı ve binder seriminin gerçekleştirildiğini söyleyen yetkililer, Ulaştırma Bakanlığı önünden Yaşamkent Kavşağı’na kadar 17 kilometre uzunluğunda ve 15.50 metre genişliğindeki yolda gidiş ve geliş yönünde yaklaşık 64 bin ton modifiye aşınma tabakası serildiğini kaydettiler. İSTANBUL YOLU Ankamall’dan Susuzköy’e kadar 22 kilometre uzunluğunda 16.5 metre genişliğindeki İstanbul Yolu’nda da trimmer kazı ve binder çalışması yapıldıktan sonra gidiş ve geliş yönünde yaklaşık 83 bin ton modifiye aşınma tabakası serildi. Çizgileri de tamamlanan yol sürüş emniyeti ve konforu bakımından uygun hale getirildi. KONYA YOLU Başkent’in ana giriş yollarının modifiye asfaltla kaplanması çalışmalarına ilk olarak Konya Yolu’ndan başlayan Büyükşehir Belediyesi, sert taştan (bazalt) modifiye edilmiş aşınma tabakası ile Konya Yolu’nu geçen yıl yenilemişti. Yetkililer, geçtiğimiz yıl yolda mevcut asfaltın trimmer ile kazınarak binder ve modifiye aşınma tabakasının serim çalışmalarının yapıldığını bildirdiler. Eti Köprüsü’nden Kepekli Kavşağına kadar yapılan asfalt yenileme çalışmasında yaklaşık 90 bin ton modifiye aşınma tabakasının serildiğini belirten yetkililer, modifiye asfalt ile Konya Yolu’nun çok daha sağlam ve güvenli olduğunu belirttiler. GÖKÇEK, ANKARA ALDIĞI ÖDÜLLERE YAKIŞIR KENT OLMA ÖZELLİĞİNİ SÜRDÜRMEKTEDİR Kentin giriş kapısı olan 5 ana arterin; yabancı devlet adamlarının, yerli ve yabancı turistlerin karşılanıp uğurlandığı şehrin birer aynası konumunda olduğunu kaydeden Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, “Ankara bu vitrini en konforlu hale getirerek aldığı ödüllere yakışır bir kent olma özelliğini sürdürmektedir” dedi. Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluk alanında bulunan ana cadde ve bulvarlarda zamanla eskiyerek yıpranan asfaltın yenilenmesi çalışmalarını sürdürdüklerini kaydeden Başkan Gökçek, “Başkent her geçen gün büyüyüp gelişiyor. Yeni yapılaşmalar oluyor. Yeni yapılaşan yerler için de yeni yol açma ve asfalt çalışmalarını sürdürüyoruz” diye konuştu. ULAŞIM RAHATLIĞI MODERN KENTLERİN VAZGEÇİLMEZ UNSURLARINDANDIR Başkent’in 5 ana girişini modifiye asfaltla donatarak trafikte sürüş emniyeti ve konforunu sağladıklarını belirten Başkan Gökçek, “Şehrin ana giriş yolları modifiye asfalt ile donatılarak hem estetik hale getirildi hem de asfaltın teknik özelliklerinden dolayı daha sağlam ve dayanıklı bir yapıya kavuşturuldu. En önemlisi ise trafik emniyeti ve sürüş konforu sağlandı” dedi. Ulaşım kolaylığının ve trafik rahatlığının modern kentlerin vazgeçilmez unsurlarından biri olduğunu belirten Başkan Gökçek, “Başkentte yaptığımız alt yapı çalışmalarının yanı sıra ana cadde ve bulvarlarda yapılan yol genişletme ve asfalt çalışmaları ile Ankara’yı dünyanın 4,5 milyon nüfuslu kentleri arasında trafiği en rahat şehirlerinden biri haline getirdik” diye konuştu. MODİFİYE ASFALT Sert taştan (bazalt) modifiye edilmiş asfaltın bazı teknik özellikleri olduğuna dikkat çeken Fen İşleri yetkilileri, “Her hava koşulunda sert taştan (bazalt) modifiye aşınma tabakası sermenin mümkün olmadığını” belirterek, “Modifiye bitüm için hava sıcaklığının 20 derece civarında olması gerekiyor. Bu nedenle modifiye asfalt serim çalışması yoğun olarak gündüz yapılabiliyor” diye konuştular. Normal asfalt seriminde bir şeridin servis yolu olarak kullanılabildiğini hatırlatan yetkililer, modifiye asfalt seriminde soğuk derz oluşmaması için yolun tamamen kapatılarak finişerlerin yol genişliği boyunca aynı anda asfalt serimi yaptığını söylediler. Ankara’da yeni yapılan bu uygulamanın dayanıklılık açısından bazı özellikleri olduğunu belirten yetkililer, sert taş (bazalt) ve polimer modifiye bütümlü sıcak karışım beton asfaltın yüke ve soyulmaya karşı dayanıklı olduğunu anlattılar, yüzey pürüzsüzlüğünü daha kaliteli hale getirerek sürüş konforunun sağladığını da ifade ettiler. EYÜP KARA 
Bu haber toplam 579 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.