1. HABERLER

  2. GAZETELER

  3. ABİGEM kriz dönemlerinde de firmaların yanında
ABİGEM kriz dönemlerinde de firmaların yanında

ABİGEM kriz dönemlerinde de firmaların yanında

Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi (ABİGEM) Konya Direktörü Mustafa Salman, ABİGEM'in Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) ulusal ve uluslararası...

A+A-
abigem Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi (ABİGEM) Konya Direktörü Mustafa Salman, ABİGEM'in Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) ulusal ve uluslararası pazarda etkinliğini arttırmayı amaçladığını bildirdi. Salman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de 15 ilde bulunan ABİGEM'lerin, AB'nin 46 milyon avrodan fazla finansal desteğiyle Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ve yerel odalar tarafından kurulduğunu ifade etti. Dünya Ekonomik Formu'nun Küresel Rekabet Edebilirliği Raporunda Türkiye'nin rekabet edebilirliğinin gelişmekte olduğunun ve Türkiye'nin 53. sırada yer aldığının belirtildiğini dile getiren Salman, ''KOBİ'lerin ulusal ve uluslararası pazarda etkinliğini arttırmayı amaçlıyoruz. İş geliştirme, KOBİ'lerin rekabet gücünü arttırmada projenin kilit noktasıdır. İşletmenin yeni bir fikri olsa bile, yeni ürünü geliştirirken desteğe ve yardıma ihtiyacı olacaktır. ABİGEM'deki uzman takım, gerçekçi geliştirme planının oluşturulmasına ve yeni ürünün veya hizmetin düzgün bir şekilde kullanılmasına yardımcı olabilir'' diye konuştu. Salman, ABİGEM'in danışmanlık, eğitim, bilgi ve teknik destekte KOBİlerin yanında olduğunu belirterek, Konya ABİGEM'in açıldığı 12 Kasım'dan bu yana 3 eğitim semineri ve 1 panel düzenlediğini, 100'ün üzerinde firmayla görüştüklerini ifade etti. Konya'nın geleneksel bir ekonomik yapısı olduğunu, şirketlerin aile bireyleri tarafından yönetildiğini ifade eden Salman, ABİGEM'in bu dokuyu yıpratmadan, olumlu yönünü kullanarak, aile bireylerini profesyonelleştirmeye yönelik bir çalışma yürüttüğünü dile getirdi. Danışmanlık hizmeti için AB desteği sonucunda diğer danışmanlık şirketlerine oranla düşük bir ücret aldıklarını kaydeden Salman, ''Öncelikle firmaların analizini yapıyoruz. İkinci aşamada iş planı çıkarılıyor. Hizmet almak isteyen tarafla karşılıklı fikir alışverişinde bulunuyoruz'' dedi. Üçüncü aşamanın uygulama aşaması olduğunu, iş planının uygulanıp uygulanmadığının belirli periyotlarla takip edildiğini vurgulayan Salan şunları kaydetti: ''Dünyayı sarsan ekonomik kriz Türkiye'yi ve Konya'yı da etkiledi. 2009 yılının krizin etkilerini soğutması beklenmiyor. Firma sahipleri bu durgunlukta baltalarını bilemeli. Kriz sonrasına hazırlanmalı. Krizi fırsata çevirerek stratejik iş planının yapılması, insan ve makine potansiyelinin geliştirilmesi gerekir.''
Bu haber toplam 116 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.